Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

hulp bij gevlochten sjaal

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
rejolf View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 15 Augustus 2014
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rejolf Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: hulp bij gevlochten sjaal
    Posted: 15 Augustus 2014 om 18:22
Hoi iedereen,

Ik ben een nieuw lid op dit forum. Omdat ik juli en augustus thuis was had ik een nieuwe bezigheid gezocht en deze werd breien  :)

Na enkele eenvoudige sjaals wou ik graag eens iets anders proberen.
Ik ben nog maar een beginner en zit in de knoop. Ik vind de gevlochten sjaal heeeel mooi!
(patroon: http://www.handwerkpagina.nl/patronen/vlechtsjaal.pdf )
Maar ik krijg geen afzonderlijke banen... en ook vind ik niet de juiste manier om de steken te meerderen.. wie kan mij helpen?  plhelp

Nog andere ideeën om iets leuks te maken?

groetjes
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 18:51
Hoi relof en welkom.

Het is zeer zeker een mooie en aparte sjaal zeg. Leuk :)

Waar zit je precies in de knoop zoals je zegt. Het begin, midden??

Welke manier gebruik je nu voor het meerderen?
Zat brei gevorderde hier, dus gaat vast goedkomen
Back to Top
rejolf View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 15 Augustus 2014
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rejolf Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 18:53
Vanaf ik aan de 5 aparte banen moet beginnen.. steken toevoegen vind ik niet op de juiste manier en de banen blijven bij mij verbonden met elkaar, denk niet dat dit de bedoeling is?

Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 19:01
Ik ben ook helaas geen brei gevorderde.
Maar als ik het lees en zou proberen dan zou ik haast denken dat je elke baan apart moet breien en de rest als waren on hold zetten.
Dus 1 baan op je naald en deze helemaal uitbreiden, op draad zetten en door naar de volgende baan. Dan hou je ze apart.
Maarja... Zoals ik al zei ben ik ook nog maar een beginneling en zou ik even wachten op de experts hier.
Ze komen vast wel


Hoe meerder je nu?
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 19:07
welkom rejolf  het is wel een er kort omschreven patroon  maar
als je van een nieuwe bol vijf bolletjes maakt en brei
dan met de draad waar je mee breit  7 stekken en dan 1 meerdere dit doe je tussen de 6 en de 7 steek je kan het doen met het draadje wat tussen de steken zit  zie link van youtube http://www.youtube.com/watch?v=quVKAvZOOHc
dan zet met 1 van jouw lossen bolletjes op en brei de volgende  7 steken  en dan weer 1 meerderen
herhaal dit tot je vijf banen hebt aan het eind keren dan 8 stekenbreien 1 meerderen
zodat je negen steken per baan hebt en brei dan de 38 naalden  in tricosteek
ik hoop dat je hier nu wat aanhebt
groetjes

Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 19:08
Het is de bedoeling dat je de banen los van elkaar breit volgens mij. Dus wanneer je de banen gaat verdelen, neem je voor elke baan een aparte bol wol.
Wanneer alles weer samengevoegd wordt, brei je met de draad van de buitenste strook alles weer aan elkaar, waarbij je de laatste steek van de ene strook samenbreit met de eerste steek van de volgende. Zo heb je weer hetzelfde totale aantal steken als in het begin. Later werk je de overige losse draden weg in het breiwerk
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 19:09
Haha Koffiebuikje en Ien. We zijn het helemaal eens
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14063
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 19:12
Die 5 banen moet je in ieder geval met 5 bolletjes wol en dan ieder apart verder breien. Op geen enkele andere manier krijg je meerdere banen.
Je kunt er voor kiezen om iedere baan van 7 st apart verder te breien tot je de goede hoogte hebt.
Je kunt ook alle steken op een pen laten, er dan 4 bolletjes garen apart bij nemen en steeds na 7 steken een andere bol nemen. Denk er aan je moet, zie ik nu, nog meerderen naar 9 steken.
Als je op de goede hoogte bent moet je eerst weer minderen zoals aangegeven tot ieder baan weer 7 steken heeft. Dan brei je alles weer samen verder met een en dezelfde draad wol.
Bij de tweede helft moet je dan de steken van ieder baan op een draadje of veiligheids speld zetten en door de openingen van de eerste helft vlechten.
Daarna weer de steken op een breipen zetten en verder breien tot de sjaal de goede lenget heeft.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14063
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 19:14
Zo, we waren dus met 4 tegelijk uitleg aan het geven.
 
@ Ien. Je meerdert door aan het begin en einde van de naald 1 steek erbij te maken. Kun je doen door uit de tussenlus een steek verdraaid recht te breien. Dus in dit geval na de 1e steek en voor de laatste steek.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23646
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 19:16
Je kunbt zogenaamde breivisjes kopen, waarop je wol wikkelt, dan kun je alle banen tegelijk breien, terwijl de visjes aan je werk hangen. Je weet dan zeker dat elke baan even lang wordt.

Ik heb bij Patronen een topic over een sjaal/omslagdoek naar boven gehaald, een simpel patrooon, dat er ingewikkeld uitziet als het af is. Het werkt het leukste met gemêleerde garens.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 19:26
ja magtelt dat kan maar daar gaat nooit genoeg garen op of het wordt te strak en rek je het garen uit dan kan je de rest niet voor de banen die later nog een keer brei er niet meer mee breien
ik bedoel rejolf als je verder bent aan de sjaal dan doe je dit nog een keer en dan moet de de steken van een van de banen op een veiligheid speld zetten dit vijf keer dus en dan ze vlechten door de andere banen en dan de steken weer op een naald zetten en dan verder breien
Back to Top
rejolf View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 15 Augustus 2014
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rejolf Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 19:45
Alvast allemaal super bedankt! 

Ik ga mijn best doen om het tot een goed einde te brengen met jullie uitleg :)

Hoe kan je foto's posten?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23646
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 19:53
Er zijn een heleboel truukjes om met meer bollen tegelijk te breien: oude theepotten, draad door de tuit; een schoenendoos in 4-en of 6-en delen met kartonnetjes; verschillende schalen/dozen om je heen zetten.
Of alles in één doos en telkens de draden ontwarren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 20:07
rejolf ik heb een topic geplaats met deze vraag wand dat heb ik ook al eens geprobeert maar kom er niet uit
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 21:06
Originally posted by lidwina lidwina wrote:




Zo, we waren dus met 4 tegelijk uitleg aan het geven.
 
@ Ien. Je meerdert door aan het begin en einde van de naald 1 steek erbij te maken. Kun je doen door uit de tussenlus een steek verdraaid recht te breien. Dus in dit geval na de 1e steek en voor de laatste steek.


Hihihihi lidwina, ik weet wel hoe je moet meerder.
Maar onze dame gaf aan dat haar manier niet de goeie was.
Dus.... Was ik nieuwschierig wat voor manier zij gebruikte om te meerderen
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 21:24
En met meerdere bolletjes breien. Daar had ik nou niet aan gedacht.
Weer wat geleerd
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2014
Locatie: nederland
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 21:49
rejolf  misschien heb je het al gevonden maar met deze topic kan fotos plaatsen

http://forum.hobbydoos.nl/topic39177_post613945.html#613945
Back to Top
rejolf View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 15 Augustus 2014
Status: Offline
Points: 18
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rejolf Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 21:59
        Afbeelding op volledig scherm bekijken    

test... :)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14063
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 22:18
@ Ien. Ik was ook eigenlijk heel verbaasd. Maar ja, je weet maar nooit, zodoende, ha,ha!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Ien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 10 December 2013
Status: Offline
Points: 820
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2014 om 22:29
Originally posted by lidwina lidwina wrote:



@ Ien. Ik was ook eigenlijk heel verbaasd. Maar ja, je weet maar nooit, zodoende, ha,ha!!!




Ach... Je kan het niet vaak genoeg uitgelegd krijgen
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns