Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ideetjes gevraagd voor een gewei

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ideetjes gevraagd voor een gewei
    Posted: 29 Januari 2020 om 15:54
Lekker aan de schoonmaak! Vanaf deze week is de zolder aan de beurt. In het najaar van 1997 vond ik tijdens een wandeling in de Oostvaardersplassen een gewei van een edelhert. Dat heb ik mee naar huis genomen en nog "even" op zolder bewaard totdat ik wist wat ik er mee zou kunnen doen. We zijn inmiddels dik 22 jaar verder en bij elke schoonmaak wordt het gewei afgestoft en weer mooi teruggelegd totdat er een leuk idee in me naar boven komt. 


Dit is het gewei (linker en recht helft). Totale lengte is 70 CM. 

Heeft iemand daar leuke ideeën bij? 
Weet iemand hoe het er van binnen uitziet? Hol of massief?

Hopelijk komt er wat inspiratie....





 
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Januari 2020 om 20:37
Mijn moeder zou dit vroeger gebruiken om er een macrame muurdecoratie van te maken. Dat deed ze ook met mooi gevormde takken uit het bos.
Ik heb er nog 1 van hier aan de muur. Ik zal er binnenkort eens een foto van maken om het hier te laten zien.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2020 om 08:20
Ik denk dat je hem op een houten plankje kunt (laten) zetten en er kleine breiseltjes en haakseltjes aan kunt hangen. Als je die wel eens maakt. In plaats van een seizoenstafel een seizoenshanger, met sneeuwvlokjes, eikeltjes, bloemen of vlinders.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2020 om 10:29
Ik kan het me niet helemaal meer voor de geest halen, maar ik heb ooit in een woonblad gezien dat ze het gebruikt hadden bij de constructie
van de lampen boven de eettafel. Ik heb net gezocht lamp & gewei en dan krijg je van alles te zien (mooi en lelijk LOL)
Levert goegel geen overvloed aan ideeën op ?
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2020 om 22:36
Als ik ze intact laat, is er een ruimte in huis waar ze als "sieraad" zouden passen. Namelijk de kamer die ik ingericht heb voor stenen. Ik had eerder aan knutselwerk gedacht zoals kralen maken of sieraden. Vandaar mijn vraag of iemand wist of ze hol of massief waren. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2020 om 10:18
Ik heb op internet ergens gelezen dat ze van binnen "sponsachtig" zijn. Dus niet hol, maar ik denk ook niet keihard van binnen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2020 om 10:55
Sponsachtig... dat verklaart natuurlijk het gewicht. In verhouding tot bijvoorbeeld runderbot is het veel lichter. Maar om er de zaag in te zetten om de binnenkant te bekijken om er spijt van te hebben dat ik het niet heel gelaten heb...? In de "stenenkamer" zou ik het aan de wand kunnen bevestigen als "ophangrekje / kapstokje". Lamp    
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12100
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2020 om 22:57
misschien als 'wegwijzer' in het midden van uw groentenhof?
Back to Top
LeonL View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 30 Januari 2020
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer LeonL Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2020 om 03:18
Ik ben benieuwd waarom we oorlog niet af kunnen schaffen.Ik weet niet of het relevant is.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23654
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2020 om 09:57
Een nieuw topic begin je door rechtsboven in een omlijnd vakje Onderwerp + aan te klikken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2020 om 12:32
Inderdaad worden deze vaak als staande kapstok gebruikt. 

op hobby gebied? Omhaken/ombreien? Gehaakte manden aan je 'hangende kapstok' hangen, een macrame werkstuk op maken.

Kralen? ik denk dat het een heidens werk is om ze mooi glad te krijgen 

Misschien kun je er iets via google/pinterest over vinden??
groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2020 om 15:42


Helemaal glad schuren, lijkt me niet nodig. Het is afwasbaar met een natte doek. 

Originally posted by LeonL LeonL wrote:

Ik ben benieuwd waarom we oorlog niet af kunnen schaffen.Ik weet niet of het relevant is.

Gezien het nachtelijke uur dat je dit antwoord gaf, lijkt me dat je misschien "gewei" en "geweer" door elkaar gehaald hebt? 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns