Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Iedere dag een gek plaatje of gekke foto.

 Reageer Reageer Pagina  <1 2627282930 38>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 15:09
we hebben hier ook een uurtje de zon gezien. en hebben weer heerlijk even geknipperd in de serre
oant Sjen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2017 om 17:51
wat kan ik mij voorstellen bij het geknipperd? Dat je met je ogen zat te knipperen in de zon? Dat je met een schaar aan het knippen bent geweest?
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2017 om 12:04
Originally posted by bep bep wrote:

wat kan ik mij voorstellen bij het geknipperd? Dat je met je ogen zat te knipperen in de zon? Dat je met een schaar aan het knippen bent geweest?



geknippert = een kort middag dutje
oant Sjen
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2017 om 12:06
deze zag ik op FB voorbij komen.dat roept herinneringen op.
oant Sjen
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2017 om 12:22
LEUK!
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2017 om 12:24
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2017 om 13:07
Dat doet het zeker Bloem .
In Rotterdam noemden we dat een elektrische hond . Waarschijnlijk omdat vroeger een hond de kar trok .
Achterop stond een melkbus met een witte hoes er over en een kraantje eraan ,om losse melk te tappen in een maatkan vervolgens ging de melk in de melkkoker en daarin werd het tig keer opgekookt Mijn broer heeft ooit eens aan dat kraantje gedraaid en kreeg het met geen mogelijkheid meer dicht . Het resultaat valt te raden
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2017 om 15:44
Zo'n melkboer kwam bij ons ook langs de deur. Het was een elektrisch karretje dat je op afstand al zoemend aan kon horen komen. De groenteboer had een paard voor z'n wagen. Zo af en toe ging de staart omhoog tijdens het wachten... Nostalgie! 

@Lao-tse, dat viervoetertje heeft helemaal gelijk! LOL
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2017 om 15:54
W.s. ben ik van de grijze golf ;-) want in ons dorp kwam de melkboer nog met paard en wagen en later pas met een motorreke .. de man had een knots van een snor en wer dan ook Snoroom genoemd, een bijnaam zoals vrijwel iedereen in t dorp er een had en dat was nooit als scheldnaam bedoeld...geloof ik tenminste...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2017 om 16:24
en wat dacht je van deze?
dit kan ik me ook nog herinneren
de schillenboer

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2017 om 17:59
In Haarlem is hij onlangs weer ingevoerd ,maar of het voor lang is ??
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2017 om 19:19
Mijn moeder knipselde nogal graag een hele map vol met Claire . . . op deze viel mijn oog
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Februari 2017 om 19:27
LOLLOLLOL

Er gaat niets boven handwerk met je handen. Een vriendin van mij heeft een geheel elektronische programmeerbare naaimachine met alles er op en er aan waar ik het bestaan niet van wist. Zij zou mij demonstreren hoe hij werkte.... De draad uit het spoelhuis omhoog toveren lukte niet eens: er zat een minuscuul klein pluisje in het spoelhuis verstopt waardoor de elektronica op tilt sloeg en keurig een foutmelding gaf op het display. Maar het pluisje was te klein voor het blote oog.  
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2017 om 10:40
Weer heel leuk allemaal
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Februari 2017 om 10:48
Paard van de schillenboer.......mijmer....ik stond als klein meisje met verbazing te kijken hoeveel een paard plassen kon. Kwam geen end an, leek het.

Geweldig die strip LOL
En dan het verhaal van Kamilla er achteraan. LOL
Bewijst maar weer eens: hoe meer techniek er in iets zit, hoe meer er mis of stuk kan gaan
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Februari 2017 om 09:13
oant Sjen
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2017 om 09:25
oant Sjen
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2017 om 09:32
Die van Claire geweldig...
Krijgen jullie dat ook vaak te horen dat wat je ogen zien je handen kunnen maken...
Ik zelf hoor dit nog wel eens voorbij komen...

De plaatjes uit vroegere tijden zijn zelfs nog van ver voor mijn tijd...
Wel leuk om te zien dat het zoveel herinneringen oproept bij de mensen hier...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2017 om 09:39
Ga maar na hoeveel ontwikkelingen ouderen hebben meegemaakt op het gebied van vuilnis ophalen en telefonie. Eerst een zinken bak, die omgekieperd werd in een vrachtauto, de voddenman en de schillenman, toen de plastic zakken aan de straat, toen containers, eerst alleen grijs, groen erbij, nu blauw. Ondertussen verschenen de glascontainers bij de supermarkten. Oud papier werd opgehaald door clubs. Nu staan er bij de supermarkten diverse containers, voor plastic, melkpakken en blik, papier, glas, textiel, frituurvet, batterijen. Telefoon had niet iedereen, je belde bij de winkel op de hoek of in een cel, later had bijna iedereen telefoon, nu heeft iedereen een mobieltje, tablet, smartphone, geen cellen meer. Je kunt elkaar zien, waar in onze jeugd over gegiecheld werd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2017 om 09:48
Daar ben ik me ook wel erg bewust van...
Weet nog wel dat wij de eerste computer bij ons in huis kregen toen ik nog klein was...
Hoorde laatst nog over een cito toets waar een hoorn in stond waar de kinderen het draad bij moesten aangeven...
Alleen ging dat niet helemaal op nu dat iedereen draadloos heeft ...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2627282930 38>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns