Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic gesloteniets helemaal anders!

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Onderwerp: iets helemaal anders!
    Posted: 16 September 2007 om 19:21

ik kreeg net super-,ieuws uit sri lanka!!!!!

Sponsormeisje Malki doet het zo geweldig op school (vorig jaar laatste jaar lagere school) dat ze een schoolbeurs krijgt! Niet slecht voor een meisje dat sommige leerkrachten links lieten liggen en gewoon niet wilden helpen omdat ze nog geen eigen schriftje bezat! Grrr! griezels, je zou ze toch!!!!

Nu dus een heel andere situatie! Ze krijgt op haar naam een spaarboekje waar elke maand 500 rupees op komt. is ongeveer 3,5 euro en dus geen groot bedrag, maar wél een dagloon voor hen!  Dat bekeken op elke maand, en tot ze 18 jaar oud is... Whaaaaw! ze is natuurlijk zo trots als een pauw nu ze haar "eigen" geld "verdient", hihi! Ik zit hier helemaal te stralen, dat kleine bolleboosje, zeg! Uit de hele stad maar één meisje: yep!

Ik zit hier echt op te scheppen en helemaal te stralen, haha! zo blij ben ik...

Ze wil later dokter worden... Stel je voor dat dit echt zou lukken... Ik mag toch een beetje dromen... En elke fortuin begon toch ook met een centje, niet?

Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7299
Direct Link To This Post Posted: 16 September 2007 om 19:35
Als ik jou was zou ik ook zo trots op haar zijn.
Groetjes Teunie
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 16 September 2007 om 19:36
He klasse zeg, dat is inderdaad heel goed nieuws. Kan me voorstellen dat je trots bent (één meisje uit de hele stad, en dan net de "jouwe"). Straal maar lekker verder, je hebt helemaal gelijk!
Back to Top
borduurmiep View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 08 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 248
Direct Link To This Post Posted: 16 September 2007 om 20:04
Geweldig nieuws zeg!
Rats are my life. Everything else is just small detail -Heather-

Gr Carmen
Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3518
Direct Link To This Post Posted: 16 September 2007 om 20:07
Wat en goed nieuws, en trots mag je best zijn hoor
Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2171
Direct Link To This Post Posted: 16 September 2007 om 20:11
o wat goed zeg en snap dat je trots op haar bent
groetjes tine
Back to Top
ziggysnowy View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 01 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 343
Direct Link To This Post Posted: 16 September 2007 om 20:22
Wat een geweldig verhaal.Sponseren helpt.
Ik vind het erg knap van haar. Natuurlijk mag je erg trots op haar zijn. Ik hoop dat ze haar droom kan waarmaken. Dat zou toch fantastisch zijn.

             groetjes,
                       Ziggy
Back to Top
T Looman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4146
Direct Link To This Post Posted: 16 September 2007 om 20:34
wat een geweldig nieuw Crisje natuurlijk ben je trots op haar ze heeft het dan ook super goed gedaan
groetjes Thea
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 16 September 2007 om 20:39

dankjewel allemaal voor jullie reacties! is inderdaad toch niet niks, hé! volhoudertje, hoor!  Zo koppig als haar "aunty chris", hihi!

 

Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Januari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Direct Link To This Post Posted: 16 September 2007 om 20:47

Oh Chrisje war heerlijk voor je om zo'n goed nieuws te krijgen,  je kunt er terecht trots op zijn en als je contact met haar hebt, laat haar dan maar weten dat wij hier ook allemaal trots op haar zijn   , en haar veel succes wensen.

Groetjes Tony

Antonia
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 16 September 2007 om 20:47

Wat een supermeid he, die Malki? Fijn dat ze het zo goed doet.

Hoe gaat dit trouwens met kinderen die niet zo goed kunnen leren?? Krijgen die een herkansing of kunnen ze met geld (van ons????????) WEL verder leren??

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 16 September 2007 om 23:53
...............wat een geweldig nieuws........en natuurlijk mag je er trots op zijn.........
groetjes geesje
Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2277
Direct Link To This Post Posted: 17 September 2007 om 00:07
Super Chrisje. Kan best begrijpen dat je trots bent
Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 17 September 2007 om 09:27
Wat geweldig en natuurlijk ben je apentrots op haar!!
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 17 September 2007 om 18:58
Originally posted by Josl Josl wrote:

Wat een supermeid he, die Malki? Fijn dat ze het zo goed doet.

Hoe gaat dit trouwens met kinderen die niet zo goed kunnen leren?? Krijgen die een herkansing of kunnen ze met geld (van ons????????) WEL verder leren??

groetjes, Joke

joke, ik heb dit even voor je nagevraagd bij de organisatie waar we ooit mee begonnen zijn met sponsoring... Ondertussen doen we dit gewoon privé verder, omdat de sponsoring enkel voor 5 jaar loopt en niet verlengbaar is om andere kindjes ook een kans te geven...

In België en nederland zit het zo: De dossiers die bij hen binnenkomen zijn van ALLE kindjes, en dus gewoon uit de gezinnen die het hardste hulp nodig hebben. MAAR... zij zegt ook heel eerlijk dat er veel meer aanvragen dan sponsors zijn en de kindjes worden meestal eerst nog eens door de scholen gescreend.

Ik denk, maar dat weet ik niet zeker, dat er daar wel een voorkeur zal zijn voor kinderen die wel de potentie hebben verder te gaan studeren na hun 18... Maar ik hoop natuurlijk dat er ook andere kinderen een kans krijgen... Maar de organisatie zelf maakt dus absoluut niet dat onderscheid en geeft het dossier door dat aan de beurt is... Er zijn ook dove en blinde kindjes bij die in een speciale opvang zitten. daar wordt echt goed werk gedaan; ik werk niet meer met hen (heb namelijk na elke vijf jaar en nieuw dossier contact gehouden met AL mijn sponsorkindjes en dat worden er te veel, haha!) Maar ze doen goed werk! Niks voor zichzelf, en petjes af voor hun inzet! Reizen ook van eigen geld, enz... Heb ik eerst allemaal nagegaan, want ik vind helpen ok, maar moet wel de JUISTE manier van helpen zijn... Ik betaal dus voor het kind en niet voor de organisatie toch?

Ons vorige sponsorkindje (is al heel lang geleden) was eigenlijk niet zo'n goede leerling, maar met een beetje stimuleren (boekjes opsturen en zo) ging het toch iets beter... Ze heeft nu toch haar middelbaar ook afgemaakt, en dat was al meer dan wij verwacht hadden... Ze zoekt nu werk.

Tot zover hoop ik dat je een beetje een antwoord hebt op je vraag. persoonlijk vind ik dat iedereen een kans moet krijgen, want met een beetje waardering en hulp gaat het vaak al stukken vlotter. Maar ja, ter plekke zien ze dat misschien anders? er zijn er ook zoveel...

Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 17 September 2007 om 21:44
gaaf hoor chrisje! ik heb 2 sponsorkindjes van 5 en daar ben je echt zo mee begaan dan...elke brief is weer even leuk en vooral die tekeningen
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 18 September 2007 om 09:48

Originally posted by knitalot knitalot wrote:

gaaf hoor chrisje! ik heb 2 sponsorkindjes van 5 en daar ben je echt zo mee begaan dan...elke brief is weer even leuk en vooral die tekeningen

ja, leuk, hé! En als ze iets ouder zijn gaan ze zelf vast ook schrijven! is ook weer leuk! Waar wonen "jouw" kindjes, lisa?

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 19 September 2007 om 10:00

Hoi Chrisje,

bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik ben blij dat iedereen een kans krijgt en in ieder geval wordt gestimuleerd.

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns