Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

iets voor bij de koffie

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: iets voor bij de koffie
    Posted: 07 Augustus 2014 om 19:52
Wie heeft er nog superlekkere en supergemakkelijke recepten voor nagerechten?

Hier alvast de topper van het huis. Kaastaart

Benodigdheden:
- 500gr platte kaas
- 2 zakjes klopfix
- 4 zakjes klop klop
- 2 tassen melk
- 125gr suiker
- 5 blaadjes gelatine
- 0,5l ananassap + schijfjes (= 1 groot blik ananasschijfjes op siroop)
- petit beurrekes

Bereiding:
- klop fix mengen met platte kaas
- klop klop met melk en suiker stijf kloppen
- gelatine laten weken in koud water
- ananassap verwarmen en gelatine bijdoen (uitgeknepen)
- platte kaas en sap bij klop klop doen en mengen
- springvorm bekleden met aluminiumfolie
- ananas op bodem leggen
- mengsel erover gieten
- volleggen met koekskes
- 1 nacht in ijskast laten staan

moment supreme de taart uit de koelkast halen en omdraaien op een bord en dan de springvorm eraf doen en het zilverpapier

de laatste keer (vorige week) heb ik het gemaakt met speculaaskoekskes omdat de petit beurrekes op waren. Was ook lekker maar met petit beurrekes is de bodem steviger
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2014 om 20:05
ziet er lekker uit.Is platte kaas bij ons kwark?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2014 om 20:08
ja dat is ongeveer hetzelfde, ik denk dat platte kaas iets crèmiger is, maar dat hangt natuurlijk ook van het merk af.

want als ik een platte kaas heb die lopender is dan doe ik er een gelatineblaadje meer in
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2014 om 20:09
als onze kleinzoon er is: die wilt vooral altijd veel en veel verschillende dingen door elkaar;;;;paar appels schillen en in schijfjes.,boter laten smelten in een koekenpan,niet bruin,appels er in ,zachtjes bakken,handvol rozijnen erbij,kaneel erover en tot slot honing of schenkstroop erover.Dat warm serveren bij ijs,of kwark.Maar ook zeker lekker op een pannekoek.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2014 om 20:13
ja dat is ook lekker, een soort apfelstrudel maar dan zonder de strudel.
ik doe dan de appels in kleine stukjes , in een droge pan bakken, geweekte rozijnen en kaneel. Ik heb het nog nooit met honing of lopende siroop gedaan. Volgende keer eens doen.
die schenkstroop is toch van die donkere he? of is het meer van die ahornsiroop want die is lichter van kleur dacht ik
Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2014 om 20:17
ja,zit in zo;n fles(van Gilze) geloof ik
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2014 om 23:20
En twee tassen melk, twee kopjes melk?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2014 om 23:28
ja gewone koffiekopjes niet van die mokken.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2014 om 10:19
Ho Bep dat is een recept dat ik al meer dan twintig jaar gebruik maar dan zonder suiker het was toen van de dieet club, en het heeft nog altijd veel suxes hoor .
Ik maak ook dikwijls met de kids zandkoekjes en laat dan hun eigen kreatie doen .
 
 
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2014 om 10:37
Hier is het ook al meer dan 20 jaar een topper maar altijd met suiker.

En 125 gram op dat volume is nu toch ook weer niet zoveel dacht ik.
Ik heb het nog nooit zonder suiker gegeten echt zurig zal het wel niet zijn vermits het ananassap ook al zoeterig is.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2014 om 10:46

Ik ga eens proberen met suiker ,moet toch heel anders smaken ,ook doe ik soms aardbeien mee mixen dan is hij mooi roze voor de meisjes natuurlijk

WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns