Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

ijzel in Friesland

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: ijzel in Friesland
    Posted: 06 Januari 2016 om 13:18
http://www.omropfryslan.nl/ voor live beelden

Wij hebben voor de tweede dag huisarrest.
dat is niet erg,en schieten de haakprojecten ook lekker op.
Eten hebben we zat op voorraad. zeker nog wel voor twee weken.
oant Sjen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2016 om 13:28
nu nog altijd? gisteren had ik het gelezen in de krant hier en wat foto's gezien. Scholen waren gisteren ook dicht tot zeker 's middags.
dus dat is dan de hele dag geworden en vandaag nog eens.

Ik wil alleen het witte maar hier krijgen, die ijzel daar ben ik niet zo'n fan van.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2016 om 13:42
ik heb net (wel en niet niet) uw krant gelezen. Is dat een plezant schrijftaaltje. Ik denk dat er een apart klavier gemaakt is want er staan letters op die ik niet terugvind op mijn klavier.

Het filmke gezien van die mevrouw die haar vensterke opendraait? (Heb ik wel gezien toen ik aangeklikt had om de pagina in het nederlands te lezen, kwestie van juist gelezen te hebben)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2016 om 13:55
Sneeuw lijkt me alleen leuk als er eens een keer anderhalve meter valt, ijzel herinner me ik uit mijn jeugd, op straat schaatsen.
Als kind is dat leuk, maar dat ze nu de melk niet bij de boeren ophalen vind ik een stuk minder . . .
Ik wacht nog steeds op strakblauw, zonnetje met vette vrieskou.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2016 om 14:06
Hier was het gister nog gewoon 8 graden...

Raar weertje
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2016 om 14:29
zulke grote verschillen in zo'n klein land
oant Sjen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2016 om 14:50
De PC doet het dus nog wel . Had het idee dat die het ook niet deed .

Ik heb een Friese schoonzoon en z,n vader stuurt altijd direct foto's of krantenknipsels als er iets bijzonders in Friesland is .
Heb nog niets gezien vandaar
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2016 om 15:26
Die mens is zich misschien nog altijd aan het rechtkrabbelen met z'n fototoestel.

Doet me denken aan m'n kinderijstijd. De straat was gemaakt met kinderkopkes en een al wat oudere meneer van over ons wou met zijn fiets naar het dorp rijden. Hij is van aan zijn deur tot halverwege de straat geraakt (3 meter denk ik) en is toen onderuit geschoven en die geraakte dus niet meer recht. Hij is op handen en voeten terug naar zijn voordeur gekrabbeld. En ik maar lachen omdat die dus niet meer recht geraakte door de glattigheid.
Back to Top
faith View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer faith Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2016 om 15:30
Sterkte daar en idd dan is  huisarrest  niet erg Wink haakse 
Geniet van elke dag
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2016 om 16:08
Voor kinderen leuk, maar als je naar je werk moet...
Heb dan ook liever sneeuw
http://madebymg.
blogspot.nl/

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2016 om 16:11
Hier bij ons valt het nog wel mee. het verkeer rijd rustig maar rijd wel.
Wij wonen aan de doorgaande wegen die word gestrooit,hoe het verder in het Dorp is zou ik niet weten.
hier kun je in ieder geval niet schaatsen op straat. dat was ik ook niet van plan hoor.maar mijn Man had dat graag willen proberen.
oant Sjen
Back to Top
By MG View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer By MG Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2016 om 19:34
Ijzel is ook zo glad, spiegelglad mag ik wel zeggen, kijk maar uit hoor Bloem.
Begint hier nu wel wat kouder te worden, vandaag 3 graden.
Vorst prima, maar geen ijzel hoop ik.
http://madebymg.
blogspot.nl/

https://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/bymg/
Back to Top
faith View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer faith Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2016 om 19:36
Kijk maar uit  bloem was net op de tv dat ze op de snelwegen aan het glijden waren  sterkte
Geniet van elke dag
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2016 om 08:51
Gisteren zag ik op facebook een leuk filmpje, van een leraar die even buiten aan het telefoneren was. Toen hij weer de school in wilde lukte het hem niet, iedere keer gleed hij richting te deur, kreeg de deur wel open maar gleed dan weer terug. Echt grappig (als het jezelf niet overkomt). Uiteindelijk is het hem trouwens wel gelukt maar wat zal die man moe zijn geweest.
Jammer, kan het filmpje niet terug vinden.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2016 om 09:41
vandaag weer een trieste dag. het is hier een beetje glad.ik kom er alweer niet uit. vanmiddag krijgen we volgend Piet regen.en kan het gladder worden.
Morgen gaat als het goed is de kooi weer open.    
oant Sjen
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2016 om 09:58
Jaren geleden, ik denk 1970, stond ik voor de klas in Vaals. IJzel en een heuveltje op om in de school te komen!! Het zelfde verhaal als de leraar van Janne Marie. De dag ervoor toen ik uit school thuis kwam ik de deur niet in. Ook een klein beetje omhoog tot de deur. Wij woonden toen in onderhuur. De verhuurster zag mij en heeft mij een hand moeten geven zodat ze mij min of meer naar binnen kon trekken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2016 om 10:54
Ooit hebben we met Kerst ook eens zo.n ijzel gehad . Mijn dochter was bij ons maar kon niet wegkomen met de auto . Wij wonen onderaan een duintopje .
Dus maar een nachtje blijven . Volgende dag moest ze naar huis om de vogeltjes van voer en drinken te voorzien . Zij woonde toen in een HAT eenheid in een klooster bovenop een duintop . We zijn toen met sokken over onze schoenen en ons vasthoudend aan de mazen van de hekken ons zelf naar boven trekkend op het hoogste punt aangekomen Een afstand van niks maar we hebben er 2 uur over gedaan . Terug ging wat beter ,Maar als ik gevallen was zou ik beslist niet overeind gekomen zijn en zelfs teruggegleden zijn
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2016 om 11:17
ja das juist mutti (met verbaasde herkenningsstem te lezen), het was mijne toer om kerst te organiseren en rond een uur of 9 's avonds was het in ene keer afgelopen, iedereen op nen hik en nen flik naar huis omdat het spiegelde.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2016 om 13:01
Hoe erg ik het ook vind voor degene die het treft . We denken wel dat we alles naar onze hand kunnen zetten ,maar de natuur gaat zijn eigen gang en we kunnen er weinig tegen doen .

Waar blijven de arrensleeën van Tialf??? Om hulp te bieden waar het heel dringend nodig is lag ik vannacht te denken .
Misschien dom gedacht maar het schoot me zomaar te binnen .
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2016 om 16:56
Ik denk dat de ijzers onder de Paarden hoeven niet geschikt zijn voor zo'n dun laagje ijs.
als het goed is krijgen we morgen voor het eerst deze week weer post.
ik hoop dat mijn wol er bij zit.
oant Sjen
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.281 seconden.
Lang Yarns