Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenik ben een groentje, help!

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
daph View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2007
Status: Offline
Points: 2
Direct Link To This Post Onderwerp: ik ben een groentje, help!
    Posted: 02 Oktober 2007 om 18:05
Hoi!
Ik heb besloten in m'n vrije tijd aan de slag te gaan met handwerk. Breien kan ik een piepklein beetje; van mams geleerd als klein meisje. Het lijkt me leuk uiteindelijk cadeautjes te kunnen maken voor vriendinnen met kinderen (kleding, poppen) Nu is mijn vraag: Waar kan ik het beste mee beginnen? Haken of breien???? HELP!
Daphne
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2007 om 18:14
gewoon doen wat je het leukste vindt,eenvoudige patroontjes kiezen en aan de slag gaan ,dan kom je er vanzelf wel achter,het is nl.allebei erg leuk om te doen.haken gaat sneller dan breien en kost ook meer garen.
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2007 om 18:54

Ik dacht altijd dat breien makkelijker was, maar dat is niet zo. Om te beginnen is misschien haken makkelijker, je laat minder snel steken vallen en zoals corry al zegt haken gaat sneller. In beide zijn er veel leuke en makkelijke patroontje te vinden.

 

odette
Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2171
Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2007 om 19:02
ik vind breien gemakkelijker dan haken
groetjes tine
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2007 om 20:01
Haken is makkelijker. Dus als je eenmaal kunt breien, leer je dat er zo bij.
De belangrijkste reden dat haken makkelijker is, is dat je maar één naald hebt, dus een hand vrij voor de overige handelingen, maar één steek (met een aantal variaties daarop) en maar één steek tegelijk op je naald (wat tellen makkelijker maakt, patronen zijn makkelijker te lezen en je kunt geen steken laten vallen.

Echter het verschil tussen haken en breien is enorm groot. Met haken krijg je óf heel stijve, stevige stoffen die erg geschikt zijn voor gebruiksvoorwerpen of knuffels e.d., of juist heel open, kantachtige ontwerpen. Met breien krijg je heel soepele, rekbare stoffen, waardoor het geschikter is voor (baby)kleding.

Wil je voornamelijk kleding en sjaals e.d. kunnen maken, dan zou ik me voornamelijk toeleggne op het breien. WIl je meer knuffels, pantoffels, tassen of kleedjes en spreien ed maken, dan kun je beter gana haken.

Maar het leukste is natuurlijk : ALLEBEI !!


A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
schippersvrouw View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 407
Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2007 om 20:01

HOi Daphne,

Ik kon tot voor kort ook helemaal niets, alleen kleding maken op de naaimachine. Breien kan ik nog niet maar haken begin ik te leren. Renske heeft echt hele makkelijke patroontjes hoor. Bv. het mutsje is leuk om mee te beginnen en vlug af. En kom je er niet uit dan kun je altijd hier terecht (nog niet echt bij mij voor moeilijke dingen hoor) maar ik weet zeker dat als je ergens vast loopt er hier altijd wel iemand is die je hulp kan bieden.

Gewoon beginnen, enne...................pas op!! het is verslavend hoor

Succes

De groetjes van Wendy
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2007 om 21:05
Ik doe beide, maar het voordeel van knuffels haken, is dat het model er tijdens het haken grotendeels inkomt, bij het breien, vind ik het vullen en een mooi model erin maken, moeilijker.
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2007 om 11:11

Wat leuk dat Wendy die nog niet zo heel lang op het forum ziet NU al weet en waarschuwt tegen het verslavende van al dat gehandwerk.

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Suzanne.vnh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 20 Maart 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 299
Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2007 om 12:08
ik vind haken makkelijker, het is geen zo'n ramp als je een fout maakt als bij het breien en je ziet je fout sneller, toch zijn ze beiden wel goed te doen om aan jezelf te leren ik doe ze altijd beiden een makkelijker breiwerkje en iets moeilijker haakwerk dan kun je wisselen als je effe moefgepuft bent over het patroon.
En dit is het ideale forum om bij te leren heb je een vraagje over patroon, stel ze gewoon hier op het forum en je krijgt direct hulp en een duidelijke uitleg.
Gewoon doen! Het is super iets zelf gemaakt te hebben.
Groetjes Suzanne
Back to Top
daph View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 Oktober 2007
Status: Offline
Points: 2
Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2007 om 17:26
Bedankt voor alle tips!!!
Daphne
Daphne
Back to Top
borduurmiep View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 08 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 248
Direct Link To This Post Posted: 11 Oktober 2007 om 14:34
Ik denk ook dat haken het beste om te beginnen is maar breien is ook heel erg leuk maar dat komt wel begin gewoon niet te moeilijk.
Rats are my life. Everything else is just small detail -Heather-

Gr Carmen
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns