Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenik huil

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6409
Direct Link To This Post Onderwerp: ik huil
    Posted: 17 Januari 2010 om 21:10
ik heb van af kinds al aan op verschillende scholen gezeten omdat mijn gedrag niet goed was. toen ik 9 was ben ik naar barendrecht gegaan daar hebben ze een rmpi school en woning. daar heb ik tot mijn 11de gezeten. toen was mijn gedrag verbeterd. ton ik 13 was ben ik naar moeilijkleerend onderwijs gegaan. daar heb ik de derde klas niet af kunnen maken omdat mijn gedrag niet goed was. toen heb een klustervier school 2 jaar gedaan (tot mijn 17 de) ik heb ook tijdens die school dagbehandeling gehad. toen was mijn gedrag weer goed. 2008 oktober zijn we gaan zoeken naar een woonboerderij, we vonden 2 dames die bezig waren dat op te zetten. door problemen is dat een herenhuis geworden in rotterdam waar ik nu woon. maar nu ga ik weer de fout in met mijn gedrag en is 99% zeker dat ik hier weg moet en op therapie moet. ik ben hier ontzettend verdrietig over omdat dit echt een goud plekkie is. ik wil niet meer elke keer therapie maar als het niet anders kan moet het helaas wel. daarom huil ik nu. ik probeer ook elke dag mijn gedrag te veranderen maar op een of andere manier lukt dat me niet. ik ben een probleem kind.
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 December 2005
Locatie: nog net veluwe
Status: Offline
Points: 4201
Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2010 om 21:15
Wat een triest verhaal,meisje probeer toch vol te houden  

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~



Back to Top
caelum View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1139
Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2010 om 21:27

Tammie, wat is er dan mis met je gedrag? Dat snap ik niet helemaal. Als je dat niet wilt vertellen is dat ook goed, maar zo begrijp ik het probleem niet zo goed.. Jij doet dus blijkbaar dingen waardoor je telkens weer wegmoet, waar je zelf niet zoveel aan kan doen, omdat het je niet lukt om te veranderen? Is therapie dan juist niet goed? Want in het verleden heeft de dagbehandeling je wel geholpen.

Je woont volgens mij in een begeleid wonen huis, dan kun je daar toch ook wel dagbehandeling volgen en gewoon blijven wonen? Als het je zelf niet lukt, is het helemaal geen ramp om hulp erbij te krijgen, en als dat het nou mogelijk maken om op jouw 'gouden plekkie' te blijven, dan moet je daar denk ik maar eens goed over nadenken! Het is heel zwaar om in therapie te gaan, maar het is ook heel zwaar om elke dag tegen jezelf en je eigen gedrag te moeten vechten voor de rest van je leven. Een beslissing maken om je leven om te gooien en wél te gaan voor die therapie geeft je ook weer controle over jezelf en jouw leven, en kan ook bijdragen aan je zelfvertrouwen.

Kun je hier wel met je vriend over praten? Of met familie?

Liefs!

Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2010 om 21:48

juist nu je het zo naar je zin hebt!

Je bent geen  "probleemkind". Je bent Tammie, in mijn ogen een hele lieve en heel creatieve jong-volwassene met een groot hart voor dieren. Je vertoont alleen (misschien soms) bepaald gedrag waar anderen moeite mee hebben.

Ik ken je niet goed, maar is er niemand in de buurt die jou kan helpen, zodat je kunt blijven waar je nu bent?

Tammie, misschien kun je met hulp van bijvoorbeeld een psycholoog en iemand van de zorgboerderij, die je helpt er aan gaan werken om dit 'gedrag' te veranderen.

Om ongewenst gedrag te kunnen veranderen moet je eerst uitzoeken wat je wilt veranderen in je gedrag, wanneer en waarom je dit gedrag vertoont.

welk gedrag wil je veranderen? Bijvoorbeeld; weglopen als iets me niet lukt en ik boos wordt in plaats van hulp vragen.

wanneer vertoon je dit gedrag; in welke situaties (bijvoorbeeld boos, verdrietig, bang,  moe zijn, bij bepaalde mensen, als je je aangevallen voelt, als iets niet lukt, als je iets moet doen wat je niet leuk vindt).

Zijn er ook andere redenen waardoor dit gedrag ontstaat? bijvoorbeeld; moeite om duidelijk uit te leggen wat je voelt of wilt zeggen, een wisselende bloedsuiker waardoor je je niet kunt concentreren en gauw boos kunt worden.

Welk gedrag is wel gewenst en hoe kan ik dit in plaats van het ongewenste gedrag aanleren?

Elke dag aan iemand vragen hoe het die dag is gegaan. Wat ging er goed en wat ging er minder goed. Hoe kun je het de volgende keer doen. Probeer weer terug te halen wat je in de dagbehandeling geleerd hebt.

Ik hoop dat je het een beetje begrijpt wat ik wil zeggen.

He Tammie, droog gauw je tranen. Het lukt je vast als je het echt graag wilt. Vraag hulp erbij!!! En als het niet lukt zijn wij er hier ook voor je.

 

 

 

 

 

 

 

groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 855
Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2010 om 22:03
Ach meisje wat zou dat jammer zijn als je weer weg zou moeten.
Weet je waardoor het mis gaat? En weet je wat daar aan kunt doen? Als je dat niet weet of het niet voor elkaar krijgt is therapie echt niet zo gek.
Je bent nu op begeleid wonen en dat is een hele nieuwe situatie en daar heb je misschien hulp bij nodig. Ik zou de hulp accepteren zodat je weer verder kunt!!!
Het is moeilijk om hulp te vragen en/of te aanvaarden maar moet je dat niet doen om jezelf te helpen?
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2010 om 22:45

Goh Tammie,

Dat is allemaal niet niks. Wat me opvalt in jouw verhaal is dat therapie en begeleiding wel helpt. Ik lees toch al een keer of 3 dat het daarna weer goed ging. Maar, laten ze je dan op een gegeven moment weer helemaal los??? Er is toch ook iets van begeleid wonen met wekelijks of 2 x in de week therapie.

Nu misschien weer een ander plekje. Als dat al een oplossing is. Is het dan echt niet mogelijk om ondersteuning te krijgen vanaf deze plaats?

En zoals hierboven al gezegd, waarom val je terug? Daar zit de kern.

Heel veel succes en sterkte, blijf je wel op hobbydoos als het kan?

Rosemarie

Back to Top
Maanhaasje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 September 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 373
Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2010 om 23:06
Lieve Tammie,

Uit ervaring weet ik dat ze je niet zo maar ergens uit
mogen gooien. Ik heb zelf zo'n beetje in elk tehuis en
crisiscentrum in Rotterdam en omstreken gezeten toen ik
jong was en zelfs in Maaszicht waar je misschien ook wel
van gehoord hebt als je in R'dam woont.
Als je toch twijfelt, probeer dan te praten met je
begeleiders, misschien kan je uitleggen waarom je deed
wat je deed. Maar echt meis juist omdat ze weten dat je
"anders" bent, gooien ze je er echt niet zo maar uit. En
probleem kind...ja zo noemen ze dat tegenwoordig
misschien,maar ik mijn ogen ben je dat absoluut niet,
zoals de andere hier ook al zeiden, je hebt een groot
hart, bent gek op dieren, je pakt het alleen niet aan
zoals anderen dat graag zouden willen zien, dat maakt je
niet minder, of slechter dan een ander, daar moet je echt
in geloven meis!
Veranderen is moeilijk en therapie ook, probeer zoveel
mogelijk te praten over je gevoel en ook over wat je wel
en vooral ook wat je niet wilt. Daarmee toon jij je de
volwassene.
En misschien heb je niks aan dit advies allemaal, ik kan
immers niet in jouw situatie of je koppie kijken, maar
weet dat er mensen zijn die aan je denken. Zoals wij
hobbydoosjes dat doen.
Je bent een lieve meid met een hart van goud, althans dat
is mijn mening.
Sterkte meis en als er wat is, mag je me altijd een pm-
tje sturen.

Lieve groetjes
Thessa
)0( She changes everything she touches,everything she touches changes )0(
*http://lunamoonhare.blogspot.com*
Back to Top
stridje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2082
Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2010 om 23:33
lieve tammy,even gauw een berichtje daar ik toch niet kan slapen.
alles is al gezegt en dat zijn goede adviezen die ze gegeven hebben.
ik vindt ook dat je heel veel hebt mee gemaakt en dat is niet niks zeg.
vaak is het dan ook zo dat je met vallen en opstaan wijzer wordt,
tot je steeds een klein beter minder valt en het nooit meer zo erg kan worden als toen, ,vallen doen we allemaal wel een beetje,maar dat is zo in het leven,ik weet het ,het is niet makkelijk,ik hoor mezelf nu praten daar ik ook even in een dalletje zit,maar vecht door,ik heb vertrouwen dat het weer goed komt,daar hoop ik op ook voor jou,af gesproken tammy,kom op he.stridje,we doen het samen.ook al duurt het soms lang,je zal zien eens is het puzzelstukje compleet,zie het als ganze boorde dat spel,dan mag je twee stappen vooruit en een weer terug of juist voor uit,zo zie ik het
nou tammy ik  ga nu echt proberen te slapen,maar wildeje niet vergeten.groetjes stridje.
Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Augustus 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5231
Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2010 om 09:16
gewoon een hele dikke knuffel van mijn kant, om je een beetje te troosten  
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4454
Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2010 om 09:33

Ook van mij een hele dikke knuffel, Tammie !!!

Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6409
Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2010 om 10:05
bedankt allemaal, zal aan de adviezen denken, vanochtend een gesprek gehad en er over gehad wat veranderd moet worden.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2010 om 10:19

Lieve Tammie ik denk aan jou veel knuffels

Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1337
Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2010 om 11:23

Tjongejonge, Tammie, wat zit je in een achtbaan, zeg, ik hoop erg voor je dat je door middel van hulp van buitenaf toch op dit fijne stekje kunt blijven wonen.

Zoals de lieve hobbydoosjes voor mij ook al hebben gezegd is het goed om te weten dat er veel aan je wordt gedacht, en ik hoop dat je je leventje weer een beetje op de rit kunt krijgen, maar vooral dat je een gelukkig meisje bent ( en blijft). Je ben t zo'n lieverd als ik je berichten zo lees, heel veel succes, en ook vanaf hier denk ik aan je.

 

Sterkte!!!

**************
groetjes
Iris
**************
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2010 om 11:26
Wat moeilijk nu. Ik hoop echt dat je er uit kan komen met je begeleiders. Wens je heel veel sterkte en denk aan je!
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
winter61beer View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 16 December 2005
Locatie: Zutphen
Status: Offline
Points: 2113
Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2010 om 11:52

lieve tammie,wat vervelend nu allemaal.maar ik hoop dat er snel een goede oplossing komt voor je,ook ik denk aan je hoor.ik weet niet of ik dit mag zeggen maar ik doe het toch.

ik hou van je tammie,groetjes van diana

Back to Top
1gul View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 December 2008
Locatie: Germany
Status: Offline
Points: 290
Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2010 om 12:05
Tammie,wat goed dat je je gevoelens zo kan uiten,ik hoop
ECHT dat er een oplossing komt voor je en dat je lekker op
je stekkie kan blijven wonen.
Ik wens je heel veel sterkte en kop op!

Liefs,
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23643
Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2010 om 12:28
Tammie, je bent geen probleemkind, je bent een jonge hobbydoos, die dol is op dieren en die creatief is op allerlei gebieden.

Ik vind het fijn dat jij via dit forum in mijn leven bent gekomen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2010 om 13:18

tammie in de eerste plaats wil ik een hele dikke knuffel geven.

je bent geen probleemkind zoals jij dat schrijf maar je heb gewoon wat problemen met je zelf. ik hoop dat je ooit een keer van die therapie afkomt. maar als het helpt moet je maar denken.

heel veel sterkte hiermee.

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2010 om 13:45

Het is wel heel goed dat je zelf inziet dat het niet goed gaat. Maar als ik het zo lees gaat het met hulp en begeleiding wel beter, dus waarschijnlijk is dat toch wel beter. Hopelijk gaat het snel weet beter met je en mag je blijven waar je zit.

Misschien een idee om je zelf te belonen (met iets kleins) als je je 'goed' gedragen hebt.

odette
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2010 om 13:47
Tammie,
Ik vind het gewoon erg naar voor je. Hopelijk zie je weer wat lichtpuntjes nu je hier lekker je hart hebt kunnen luchten en een gesprek heb gehad. We zijn niet allemaal zondags kinderen en ik kan de stempel EZEL ook op me geplakt krijgen al loop ik wel 20 keer tegen de zelfde steen aan.

Je bent uniek zoals je bent en ik vind het super hoe jij je site hebt, dat kan ik bv helemaal niet. Een patroon zo even bedenken en uitschrijven, dat kunnen velen niet.

Ik kan je alleen meegeven: kijk naar de mooie dingen die je kan, de momenten die jou veel blijdschap geven. Laat de mensen en situaties achter je die je pijn doen. Richt je op de mensen die het goed met je voorhebben. Daar krijg je kracht en positieve energie van in plaats van dat het jou moe maakt!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns