Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ik kom er niet uit met het aantal steken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ik kom er niet uit met het aantal steken
    Posted: 23 Januari 2016 om 17:06
Begonnen aan een vestje voor mijn kleindochter, maar het aantal minderingen bij het achterpand daar heb ik telkens 4 steken teveel. Het is een patroon van Jessica Tromp: http://www.jessica-tromp.nl/bolero_shrug/maat%20116%20p17%20bolero%20breipatroon%20kort%20bolero-vestje%20gratis%20kinder%20patroon.htm

Ik heb 68 steken en minder eerst 2 x 3 = 62
Dan 8 x 1 minderen = 54
Dan 7 x 2 minderen = 40
Maar volgens Jessica moet ik hier 36 steken hebben. 

Wat doe ik fout?
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2016 om 17:30
Ik ook niet, net als dat ik die 36 toeren niet snap 3 x 8 = 24 + (7 x 2) = 38 ??? Mailtje sturen of doen wat jou goed lijkt . . .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2016 om 17:30
Je mindert er eerst 6 62 st dan 8 54 steken dan 7x4 28 steken 54 -28 = 36
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2016 om 17:31
sorry klopt niet
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2016 om 17:37
LOL
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2016 om 17:41
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik ook niet, net als dat ik die 36 toeren niet snap 3 x 8 = 24 + (7 x 2) = 38 ??? Mailtje sturen of doen wat jou goed lijkt . . .

Ik kreeg vorige week een mailtje van haar, als antwoord op een vraag van begin december, met excuses dat het zo lang geduurd had. Op dit moment krijgt ze erg vervelende onderzoeken ivm ziekte, dus ik wil haar niet lastig vallen hiermee. Ze werkt zich al 3 slagen in de rondte voor deze website waar zoveel gratis pratronen en tips op te vinden zijn.

Ik probeer er zo wel uit te komen, weet nu in elk geval dat het niet aan mijn tellen ligt.
Ik heb ook bij maat 128 van dit vestje gekeken, maar daar krijg ik ook een verschil in het aantal steken. 

Wat ik ook vreemd vind is dat er bij het achterpand staat: minder 1 steek aan de kant van het armsgat elke 3e toer 8 keer. 
Elke kant is immers de kant van het armsgat bij het achterpand. Ik minder nu om en om, dus na 3 naalden aan de linkerkant en na de volgende 3 nld aan de rechterkant.

Bij het voorpand staat vervolgens dat ik moet minderen als bij het achterpand, maar dan minder ik dus meer steken op de voorpanden dan op het achterpand. Erg verwarrend dit, ik ga zo de Drops patronen nog makkelijk leesbaar vinden Confused
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Januari 2016 om 18:56
Ik ben er inmiddels wel achter dat er helemaal niets klopt van het patroon, niet van het aantal steken, niet van de hoogte waar je op uitkomt etc etc

Minderingen voor de hals aan het voorpand, daar moet je binnen een hoogte van 9,2 cm 8 x elke 4e naald en 4 x elke 5e naald minderen. Dat zijn dus 52 toeren minderen terwijl 30 toeren al op 10 cm komt.

Ik kap ermee en ga op zoek naar een ander patroontje van Drops of zoLOL
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns