Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

In de lappenmand! Update 22/5

 Reageer Reageer Pagina  <1 11121314>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2012 om 12:38
Ik heb geen pijn meer in mijn lever, sinds een week of 2 niet meer. Dus daar ben ik heel erg blij mee.
 
Ik hoop echt dat mijn suiker zakt, ik ben er zo slapperig van. Vooral in de ochtend voor het ontbijten zeg maar. Echt niet leuk Confused
 
Het is beter als het afvallen langzaam gaat. Zo raak ik gewend aan een ander eetpatroon en dat is beter vol te houden. Je kan wel aan van die maaltijdvervangers gaan, maar als je dan weer gewoon gaat eten, zit alles er zo weer aan.
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 April 2012 om 12:49
Dat komt wel slim hoor je moet het alleen war tijd geven
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2012 om 11:12
Wat fijn voor je dat de pijn weg is!
Succes met afvallen, je gaat al goed hoor
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2012 om 11:40
Val je af onder begeleiding van een diëtiste of doe je het alleen Jips?

En hoe zijn de jongens en je man eronder?

Vind het supertof dat je het zo aanpakt! En dat de pijn in je lever weg is, natuurlijk!
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2012 om 12:36
Ik heb zelf mijn eetpatroon aangepast. Ik eet 2 x 2 boterhammen (ontbijt 2 en lunch 2) en met avondeten eet ik ongeveer de helft van wat ik at en de rest vul ik aan met sla, komkommer, tomaat, rauwkost, enz.
 
Ik moet tussendoor natuurlijk ook wat nemen om de suiker niet te veel te laten schommelen.
 
Ik kook 6 dagen per week en we eten allemaal hetzelfde, ik ga geen aparte dingen voor mezelf koken. In het weekend vind ik het wel lastig als de chips op tafel komt, maar ook daar kan ik prima afblijven Wink
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8173
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2012 om 13:02
zet voor je zelf iets van radijsjes op tafel .
Heb je ook wat te knabbelen
 
Voor de rest petje af Thumbs Up
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2012 om 13:07
Super Jips!

Zoals je zelf al aangaf is een goed voedingspatroon heel belangrijk. Fijn dat je gewoon hetzelfde kunt eten als je jongens. En af en toe een chipje is heus geen groot probleem hoor. Neem een afgepaste hoeveelheid en op is op!
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2012 om 19:43
Goed om te lezen dat je het allemaal zo goed in de hand hebt. Ik vind het heel knap van je dat je je niet laat verleiden door het lekkers dat je kids en man kunnen/mogen snacken. Maar wat Mutti ook zegt, een stukje komkommer, wat tomaatjes of radijsjes en jij hebt ook iets lekkers
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 4600
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2012 om 01:54
hoi Jips , ik wou je een een hart onder de riem steken .Bij mij is ook type 2 geconstateerd vanaf jan 2012Confused  Ik moest aan de pillen (1s'morgens en 1/2 bij het avondeten ) Moest ook naar de dietiste en ik ben nu al -17kg afgevallen Smile Ik heb een stappenteller gekocht bij de apotheek en hou mezelf voor om elke dag min 7000 stappen te doen . Daarbij ga ik ook elke dag met de fiets men boodschappen doen .
Ik voel me keigoed met deze resultaten en men suiker staat prima nu . Moet natuurlijk wel op mijn eten blijven letten , maar het is een gewoonte geworden .
Toen ik te horen kreeg dat ik diabetes had stortte mijn wereld in , ik was er het hart van in en zag mezelf zeker niet oud worden . Als ik je een goede site kan aanbevelen voor diabetes (forum) www.diabetesforum.be  daar steek je heel wat van op en al je vragen worden er zeer snel beantwoord door "ervaren" diabetci
Ik heb nu ingezien dat er met diabetes wel degelijk goed en lang te leven is , tuurlijk moet je onder controle blijven en moet je altijd naar je eten zien , maar ach als we zo 100 kunnen worden Big smile
zo Jipske ik wens je veel sterkte in de eerste plaats met je ziekte te leren aanvaarden en je zal zien dat je zover bent het een heel stuk makkelijker zal gaan .
groetjes Linda
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2012 om 11:11
Dank je wel Linda voor je lieve bericht.
 
Ik ben nu 3 weken aan het afvallen en ben nu 1.6kg kwijt. Ik ben in de ochtend heel naar en ik denk dat dat komt door de hoge suiker. Ik vind dat heel vervelend.
En wat ik ook heel vervelend vind is dat plassen. Ik zit echt iedere 45 minuten op het toilet en we gaan morgen vliegen naar Turkije en daar zie ik dan toch wel tegenop Ermm
 
Ik hoop dat de waardes zakken door het afvallen en ik ga zeker eind mei eens een keer naar de huisarts om te kijken hoe het er dan voor staat Tongue
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2012 om 12:23
Geen zorgen voor morgen zegt mijn moeder altijd, je kunt overal plassen hoor, zelfs in het vliegtuig, bij de gate waar je instapt zijn zelfs toiletten.
De hotels in Turkije hebben veel groentes, salades en fruit, je kan daar beter lijnen dan hier, eet wel bij elke maaltijd een broodje is beter voor je darmen.
Hoe laat ga je vliegen?
wij gaan morgen ook een weekje naar Turkije en vertrekken om 9.45 uur.
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2012 om 12:53
Jips, gelukkig dat je geen pijn meer hebt.
Knap dat je zo goed gaat met afvallen.
En alvast een hele fijne vakantie gewenst Smile
Ik haak nooit af!

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2012 om 12:57
Dank je wel Diny! Big smile
 
Wij vliegen morgen om 10.15 vanaf Schiphol, 6.45 van huis weg. Ik las op het internet dat er niet bij iedere Gate een toillet is, dus daar baalde ik al van.
Maar we maken er het beste van en de rest moet er maar een beetje rekening mee houden als we weg gaan.
 
Hele fijne vakantie voor jou en je reisgezellen Hug
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Jolly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 16 Juni 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 934
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jolly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2012 om 13:25
Jips, een heel fijne vakantie gewenst in Turkije !!!!
Groetjes van Jolly



Back to Top
vlijtig liesje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 03 November 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 861
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vlijtig liesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2012 om 16:20
Fijne vacantie gewenst en veel plezier
 
Sterkte met het afvallen
 
groetjes vlijtig liesje
vlijtig liesje 4961
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2012 om 17:22
Originally posted by Jips Jips wrote:



Dank je wel Diny! Big smile
 
Wij vliegen morgen om 10.15 vanaf Schiphol, 6.45 van huis weg. Ik las op het internet dat er niet bij iedere Gate een toillet is, dus daar baalde ik al van.
Maar we maken er het beste van en de rest moet er maar een beetje rekening mee houden als we weg gaan.
 
Hele fijne vakantie voor jou en je reisgezellen Hug


Wil je even een rode of gele hoed opzetten? Kan ik je herkennen, wij vliegen nl nu ook vanaf Amsterdam, Munster was overboekt en ons vertrek is naar Amsterdam overgeboekt, wij moeten nu al om 5.00 uur weg van huis.

Veel plezier en geniet ervan, het is zo weer voorbij.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2012 om 19:15
Fijne reis gewenst en mischien kom je Diny tegen dat zou de max zijn we horen het wel of je elkaar tegen gekomen bentLOL
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2012 om 19:28
Jips, we zijn net binnen van een midweekje hotelletje in Heiloo(tje), en lees dat je morgen op vakantie gaat.
Mocht je dit nog lezen:"Héél veel plezier!!!
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2012 om 19:45
Hele fijne vakantie. Geniet ervan en ik hoop dat je het heel leuk zult hebben. Mooi weer zal het punt niet zijn Big smile
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2012 om 19:22

Dinsdag 22 mei: een algehele update.

Na een ongeplande nachtelijk rit in de ambulance en aansluitend bezoek aan het ziekenhuis Confused van 2 weken geleden ben ik aan diabetesmedicatie begonnen.
Het ziekenhuis vond het onverantwoord dat de internist mij met hoge waardes rond liet lopen. Ik ben dus nu officieel diabeet.
 
Vorige week dinsdag heb ik mijn 1e bezoek aan de praktijkverpleegkundige van de huisarts gebracht. Zij heeft mij alles uitgelegd en zij begeleid mij bij het diabetestraject.
Vanmiddag heb ik mijn glucosemeter gekregen en ik zie er wel tegenop om zelf te gaan prikken en meten. Maar het is essentieel, want ook als je tabletten slikt is het goed te leren hoe je waardes reageren op koolhydraten, vet en bewegen. Als je het gevoel bij hoge of lage waardes leert kennen, kun je ook zonder meten sneller reageren en kan ik voorkomen dat ik weer een keer in het ziekenhuis beland.
 
Door het aangepast eten en bewegen ben ik inmiddels 3,5 kilo kwijt en daar ga ik natuurlijk gewoon mee door! Thumbs Up
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 11121314>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.480 seconden.
Lang Yarns