Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

kan ik een breipatroon ook haken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
paulina View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 06 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer paulina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: kan ik een breipatroon ook haken
    Posted: 28 April 2011 om 20:38

Hallo

Kan ik een breipatroon ook haken?
Ik kan breien en haken, maar om mee te nemen vind ik haken makelijker.
Nu heb ik een soken patroon voor breien op 4 pennen en deze wilde ik nu eigenlijk gaan haken. Maak ik heb geen idee of dat kan en hoe ik het patroon zou moeten omzetten in een haakpatroon.

Wil iemand me helpen hierbij?

Alvast bedankt.

Paulina

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2011 om 20:42
Ik denk niet dat dat gaat lukken. Kijk eens bij "zoeken" op gehaakte sokken in alle forums, dan zul je zien dat er patronen voor gehaakte sokken bestaan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2011 om 20:47
Nee, een breipatroon kun je niet zomaar haken ; dat moet je echt opnieuw berekenen en uitwerken, maar een sok is wel een hoofdstuk apart.

Gelukkig zijn er uitstekende patronen vor gehaakte sokken ;-)
Je kunt het HIER gratis downloaden (even opletten dat je de Nederlandse versie pakt). Misschien dat je je eerst even moet aanmelden op Ravelry, maar dat is iets waar je zeker geen spijt van zult krijgen - en het kost tenslotte niks.





let op : gehaakte sokken zijn eigenlijk altijd dikker en steviger dan gebreide sokken ! Hou daar rekening mee, als je ze ook echt in schoenen wilt dragen. Dan zul je je echt moeten beperken tot heel dun (kant)garen. Haakwerk is namelijk bijna drie keer zo dik en warm als breiwerk. Het zijn dan ook eigenlijk meer een soort huissokken / pantoffels.



A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
paulina View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 06 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer paulina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 20:32

bedankt voor het antwoord geven op mijn vraag, ik heb me aangemeld bij ravelry en ben erg blij met de site nogmaals dank

paulina

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.437 seconden.
Lang Yarns