Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenkatten

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Onderwerp: katten
    Posted: 01 Februari 2008 om 20:14

Hebben jullie wel eens gehoord van kattenleukemie?

Mijn zoon belde net en nu blijkt dat één van zijn katten kattenleukemie heeft.

Vorige week op de dag dat mijn schoonmoeder werd begraven is er een kat van hem aangereden en die had zijn rug en bekken kapot, nu was er dus weer een kat die leek aangereden te zijn maar dat is dus niet zo, het is dus leukemie wat heel besmettelijk is en ik weet nu niet of de 2 andere katten gecontroleerd zijn maar over 3 maanden worden ze erop gecontroleerd en als ze het dan hebben krijgen ze een inslaapinjectie.

Ik had er nog nooit van gehoord. Ik schrik er wel erg van, poezen eten wel gezamelijk uit de voerbakjes enzo en ze wassen elkaar. Op die manier schijnt het heel besmettelijk te zijn.

Het leven van mijn zoon gaat al niet bepaald over rozen maar dit is wel weer heel zielig voor hem en zijn katten vind ik.

     All you need is love.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2008 om 20:45
Ik had er wel iets over gehoord en heb het nog even gegoogled. Wat naar voor je zoon. Er stond iets bij over isoleren, dat is op zich al moeilijk met katten en helemaal als ze vriendjes zijn. Was de aangereden kat geopereerd of heeft hij hem moeten laten inslapen?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2008 om 20:55
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik had er wel iets over gehoord en heb het nog even gegoogled. Wat naar voor je zoon. Er stond iets bij over isoleren, dat is op zich al moeilijk met katten en helemaal als ze vriendjes zijn. Was de aangereden kat geopereerd of heeft hij hem moeten laten inslapen?
Die moest hij in laten slapen, heel zielig maar die kater had zijn bekken kapot en zijn rug, kon niet meer zelf plassen en poepen, staart was verlamd en dat bleef ie ook ook al was ie geopereerd. Zielig hè.
     All you need is love.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2008 om 21:40
Dat was heel zielig, het is altijd zo'n nare beslissing, helemaal als het zo snel gaat na een ongeluk. Onze kater kreeg met 1 1/2 een aanrijding, achterpoot op 3 plaatsen gebroken, opgelapt, 6 weken gerevaliderd in de grote caviakooi, terwijl de caaf in een leenkooitje zat. Meteen toen het mocht sprong ie weer 2,5 meter van een kast af. Maar toen hij 4 was en nog steeds zo'n vrijbuiter, is hij met zijn eigenwijze kop zo hard tegen een auto gelopen, dat hij ter plaatse stierf. Vorig jaar 3 januari, toen ze weer net naar buiten mochten. En dan heb ik er nog drie, maar mijn hart breekt elke keer, als ik een diertje moet begraven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2008 om 22:22

O zielig Magtelt, onze poes(in mei hebben we haar al 2 jaar niet meer) heeft een keer een knie gebroken, 510 gulden was ik kwijt maar dat maakte me natuurlijk niks uit. Gelukkig heeft ze er nooit last van gehouden.

Blijft erg zielig als je een poes moet begraven of cremeren. Aan ouderdom heb je dat dan het liefst hè. Maar ja, zo gaat het niet altijd jammer genoeg.

     All you need is love.

Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6409
Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2008 om 08:52

echt zielig voor je zoon. onze stroere kater is ook aangereden gelukkig is die persoon het ons kunnen vertellen want hij droeg een bandje. het was ech mijn leivelings kat.

Nou geef je zoon maar een dikke knuffel.

http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2008 om 10:21

 

Wat verschrikkelijk!

Een poezenvriend verliezen is erg!Maar meerdere in één keer?

Toen onze Baziel plots stierf(het blijkt dus aan een hartziekte!)Dit komt blijkbaar meermaals voor dat karthuizers en britse korthaar poezen zomaar plots doodvallen(ongeacht leeftijd,soms pas drie jaar)Baziel was er vijf.

Toen waren we erg aangedaan!Maar we waren heel blij dat we nog steeds onze Gizmo hadden en ons Pralientje!Maar als je ze zo de éne na de andere moet afgeven?Moet erg zijn!!!We leven met jullie mee!!!!!

Veel sterkte toegewenst!En hopelijk zijn de andere lieve poezen niet besmet!!We duimen voor jullie!!!

Vele groetjes,Perle!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2008 om 10:39
Ik wist dat niet van Britse kortharen, wel hebben we 2 poezen, o.a. het zusje van onze oude Be-Bob, aan nierkanker verloren, toen ze 7 waren. En Be-Bob (16) lijdt al zijn hele leven aan een Eosinofiel Granuloom, dat is een gezwel in de bek, dat aldoor terugkomt en met Prednisol behandeld wordt. De kat van 6 miljoen noemen we hem. Obi is ook een BK, maar zo gezond als een vis. Ziggy, ons clowntje is een rasechte huiskat, al denken de buurkatten daar anders over, die vinden hem een straattijger. We hebben ook eens een kitten aan FIP verloren, voordat ze daar vaccinaties voor hadden. En 2 zijn er zoek, ondanks de chip in hun nek.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Tul!p View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Januari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3367
Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2008 om 12:22

Hallo Meia,

Oh wat erg voor je zoon, ik weet wat het is om een dier te verliezen, het komt hard aan, heel veel sterkte toegewenst.

Voor wat betreft het verhaal over Britse kortharen, dat wist ik ook niet. Ik heb hier een kitten van bijna 10 maanden, ze heet Misty en is een dochter van een Brits korthaar en een Pers, ik moet er niet aan denken. Ik laat haar wel even zien, ze is gek op water uit de kraan en wordt ook kletsnat, keuken erbij.

Misty

Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2008 om 12:41

 

Ja,spijtig genoeg is het verhaal juist!Heb ik van onze dierenarts(Filip Nachtegaele)Onze Baziel was wel een karthuizerkat.

Maar hij zei dat dit nu en dan voorkwam en dat het telkens om een brits korthaar of om een karthuizerkat ging.En dat het niets met leeftijd te maken heeft.Dat ze terwijl ze bv van een stoel springen zomaar iets aan hun hart kunnen krijgen en zomaar dood kunnen vallen!

Ja,wij hebben ook nog een britse kerel!Maar gelukkig is die niet raszuiver,hij lijkt wel enorm op een britse kerel maar hopelijk is zijn binnenkant meer gewone poes en heeft hij een heel sterk hart!

Ook hebben we er sinds 2 weken een ragdoll bij,Muffin!Een chocolatepoint.

En hebben we een kitten(bleu point ragdoll) gereserveerd bij cattery.Nu afwachten tot hij groot genoeg is om zich bij ons te voegen.Momenteel is hij 3 weken van donderdag en opent hij reeds een goeie week z'n oogjes.Die zal de naam krijgen Olliver(Ollie) Rafles Junior verwijzend naar z'n vader!

Ben toch blij dit in het vooruitzicht te hebben,ja ben blij mijn lieve poezen te hebben.Groetjes,Perle!

(Hopelijk maak ik jullie nu niet te bang met dit schrijven,weet dat niet ieder poesje dit voorheeft,hé!)Er moet ook daadwerkelijk een hartprobleem zijn,hé!.

Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2008 om 12:42
Originally posted by Tul!p Tul!p wrote:

Hallo Meia,

Oh wat erg voor je zoon, ik weet wat het is om een dier te verliezen, het komt hard aan, heel veel sterkte toegewenst.

Voor wat betreft het verhaal over Britse kortharen, dat wist ik ook niet. Ik heb hier een kitten van bijna 10 maanden, ze heet Misty en is een dochter van een Brits korthaar en een Pers, ik moet er niet aan denken. Ik laat haar wel even zien, ze is gek op water uit de kraan en wordt ook kletsnat, keuken erbij.

Misty

Héél mooie poes!!!!!!!!!

Heb je soms ook een foto van z'n snoetje?Ben héél nieuwsgierig!

Groetjes,Perle!

Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2008 om 13:18
Ik maak wel wat los geloof ik hè met mijn zoon zijn kattenverhaal  Ach ja zo gaat dat vaak hè. Dat de verhalen dan komen. Nou lief en leed delen is toch mooi, of niet  Dat van die britse korthaar wist ik ook niet.
     All you need is love.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 02 Februari 2008 om 14:14
Ik had wel gehoord dat katten met gekrulde oortjes of zonder staart erfelijke fouten kunnen hebben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hil7 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 184
Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2008 om 16:00

Hallo Meia,

Ik heb er nooit van gehoord, van die ziekte, ik heb mijn leven lang al katten gehad en boeken genoeg over hen gelezen, maar ik ken het niet, maar daardoor niet minder triest als je zoiets treft met je kat. Vreselijk lijkt me dat. Dan sta je toch wel helemaal machteloos en het beste wat je voor het diertje kan doen is inderdaad laten inslapen, lijden is ook iets verschrikkelijks en als het diertje toch niet beter kan worden is dat de enige oplossing, hoe moeilijk ook.

Ik wens jullie beiden alle goeds toe en een arm om je heen.

Lieve groet van Hil

Hil7
Back to Top
Meia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4244
Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2008 om 17:16

Dank je Hil,
Gisteren hoorde ik van mijn vriendin dat haar ex een kat heeft met leukemie, en ze hebben nog mer katten en die hebben het niet? Heel apart.
Misschien dat de ene kat er meer last van heeft dan de andere. Sommige katten wassen ook geen andere hè en dulden niet dat een andere kat uit zijn etensbakje eet.
Hoezo er zijn eigenwijze poezenbeesten

We wachten maar af, misschien valt het allemaal wel mee.

     All you need is love.

Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Januari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2008 om 08:31

Ik lees al de katten verhalen met plezier ( en medeleven ), ook al ben ik zelf geen poezen mens, ze zoeken me altijd op, ook poezen die anders niets van vreemden moeten hebben.

De vrijbuiter van mijn zoon in Australië, lag binnen 3 dagen 's avonds op mijn schouders heerlijk te spinnen, als we tv keken.

Toen ik 6 was, kreeg ik een lief zwart-wit poesje, Robbison, maar mijn moeder zag dat niet zo zitten, dus nam oma het maar weer mee terug naar huis, in haar jaszak. Sindsdien hoef ik er geen meer, ook al was het altijd MIJN poesje als ik bij oma kwam logeren. Over jeugd trauma gesproken .

 

Antonia
Back to Top
ab63 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3217
Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2008 om 18:05

Ik heb 6 katten   Ik heb 2 perzen, 1 witte dove, een GROTE rode kater, een lapje en een rode turkse angora. Ze zijn allemaal even aanhankelijk, alleen de  witte dove kan niet met de rest opschieten   en is het dus steeds knokken.

Wist wel van de leukemie. Perzen hebben zoiets met een nierziekte.

GROETJES ANGELA
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2008 om 21:43
Hoe communiceer jij met de dove? Ik werk met licht aan en uit om zijn aandacht te trekken en als ik hem eten aanbiedt wijs ik naar hem. Ach hij loopt altijd wel naar zijn etensbakje als hij trek heeft. En als ik hem vasthoudt en voor hem zing, voelt hij de trilling.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
ab63 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3217
Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2008 om 17:05

Hoi magtelt, inderdaad met licht, maar ook met handbewegingen. Zodra je naar haar wijst begint ze al te snorren Dat van dat zingen is ook een goed idee

GROETJES ANGELA
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23642
Direct Link To This Post Posted: 05 Februari 2008 om 18:31
Dat zingen deed ik altijd al, dat vond ie heerlijk. En hij was gewend dat buren, krantenbezorgers, postbodes en wijzelf honderduit tegen hem praatten. Daa zoekt hij nu zelf compensatie voor door in ons gezicht te spinnen en kopjes te geven. En dan pakken we hem op en houden hem dicht tegen ons aan terwijl we zingen of praten. Wat ie niet hoort voelt ie dan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns