Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

kerstgroep update

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: kerstgroep update
    Posted: 09 December 2014 om 18:53
Aan deze groep ben ik verleden jaar begonnen. Nu heb ik hem dan eindelijk afgemaakt. Het patroon van de "mensen" is van Jean Greenhowe. De schaapjes en de ezel komen uit een kerstgroep van Alan Dart. Er was geen os bij te vinden. Heb ik het patroon van een koe, ook van Alan Dart, op maat gemaakt zo dat hij bij de groep past. Ik heb voor alle figuren dezelfde oranje basiskleurgebruikt om een beetje het idee te geven van gebakken figuren. Ik heb geprobeerd kleuren te gebruiken die bij het bakken van klei zouden kunnen ontstaan. Of dat gelukt is weet ik niet. Ik kan helemaal niet met klei werken, ik heb alleen maar gekeken naar gebakken dingen.
De basis van ieder kerststal
 
 .
De koningen
 
Het geheel
 
 
 Door deze groep werd ik geïnspireerd. Hij is het eigendom van een pastoor in een naburige parochie. Ik ben er nog steeds niet achter uit welk land hij komt.
 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2014 om 18:55
Hartstikke mooi gemaakt. Toppie!
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2014 om 18:57
ik vind het een prachtige groep. mooie kleuren ook.heb je dat zelf bedacht of wat het patroon ook zo
oant Sjen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12078
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2014 om 19:04
awel ik vind da goed gelukt. gebakken klei heeft zo wat doodse kleuren behalve het blauw dat is altijd hevig.

die figuren zijn toch niet in de rondte gebreid? Of wel?
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 3834
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2014 om 19:12
Mooi!
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2011
Locatie: Alblasserwaard
Status: Offline
Points: 336
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2014 om 19:17
Schitterend!
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2014 om 19:41
prachtig!!!!!!Thumbs UpThumbs Up
Back to Top
Corneliaz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corneliaz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2014 om 20:30
Hij is wel mooi geworden !!!!
Het vele werk waard.
Groetjes Corneliaz

Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2014 om 21:32
Gebreide figuurtjes - ik zou na 1 herder er de brui aan gegeven hebben.
Beste goudstaaf trouwens
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2012
Status: Offline
Points: 1570
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2014 om 22:58
Erg mooi!
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2014 om 23:33
Wauw goed gelukt!!
Back to Top
Nespa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Juli 2012
Locatie: kattenmand
Status: Offline
Points: 4125
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nespa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2014 om 00:03
grappig
when i smile beware, when i am grinning like the cheshire cat you beter run
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2014 om 13:41
De kleuren zijn prachtig!
Wat een mooie kerststal, daar kan je trots op zijn!
december2011

Back to Top
engeline View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 21 November 2007
Locatie: winssen
Status: Offline
Points: 3257
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer engeline Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2014 om 14:28
tjeetje wat prachtig gemaakt.schitterend!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2014 om 14:45
Dank jullie wel.
@Bloem, ik heb geprobeerd om in het kleurenschema te passen van de kerststal die ik gezien had. Zie de foto die ik nog bijgevoegd heb.
De kleuren in het patroon zijn totaal anders.
@ Bep, het is allemaal in de rondte gebreid. Onderin zit een houten schijf en een zakje met decoratiesteentjes, dus ze blijven goed staan.
@ LW1463, wat bedoel je met: beste goudstaaf? 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12078
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2014 om 14:48
dan ga ik toch dringend een hoed (ipv een pet) moeten maken om die te kunnen afdoen zenne.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2014 om 14:53
Originally posted by bep bep wrote:

dan ga ik toch dringend een hoed (ipv een pet) moeten maken om die te kunnen afdoen zenne.
Hé Bep, ik begrijp het niet.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12078
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2014 om 15:06
van de uitdrukking :

Daar neem ik mijn hoed voor af
Daar heb ik grote eerbied voor.

Ergens zijn hoed voor afnemen.
Ergens bewondering voor hebben

Ergens zijn petje voor afnemen

Als je voor iets of iemand je petje afneemt, betoon je respect voor de manier waarop iemand iets voor elkaar gekregen heeft. ‘Chapeau’ en ‘hoedje af’ zijn synoniemen. De uitdrukking verwijst naar het gebruik om je hoed af te nemen als eerbetoon voor een meerdere.


Deze gewoonte stamt af uit de middeleeuwen toen ridders in harnas die elkaar kruisten hun gezicht zichtbaar maakten om wederzijds respect tonen. Daarnaast was het een manier om te tonen dat je ongewapend was. Als je rechterhand drukbezet is met het vastnemen van je hoed of helm, kan je geen wapen hanteren, vandaar is dit gebaar een teken van onderdanigheid. Wapens dragen we vandaag niet meer, maar het gezegde is gebleven.


in 1 woord : Chapeau

(en vermits ik er nog geen heb moet ik er dus 1 maken en kan ik die afdoen voor mijn scherm zittende) (ik ben meer een doe-mens die gebaren gebruikt bij het spreken of zelfs typen)
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2014 om 15:41
Bep, wat ben je toch een figuur. Maar dank je wel voor het grote compliment. Grand merci. ( Maar waar haal ik nu een cedille vandaan om onder de c te kunnen zetten?)
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12078
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 December 2014 om 16:10
bij mij staat die onder de 9 en de c hangt eraan vast
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns