Kerstsokjes breien (vertaling uit Engels) |
Reageer |
Autheur | |
Aranince
Duizendpoot Lid sinds: 11 Oktober 2014 Status: Offline Points: 321 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 11 Oktober 2014 om 12:06 |
Hallo!
Ik ben nog niet zo heel lang geleden begonnen met breien, en daarom kan ik wel wat hulp gebruiken Ik ben namelijk begonnen met het breien van kerstsokjes. Hier staat het hele patroon: Het ging allemaal redelijk goed totdat ik bij rij 32 aankwam. Hier staat: "row 32: Ik begrijp niet precies wat hier bedoeld wordt. De hiel van de sok heb ik gebreid en ben daar net klaar mee. Nu moet ik dus weer met de hoofdkleur (in mijn geval rood) gaan breien. Maar wat moet ik precies doen? Met name het dikgedrukte gedeelte hierboven begrijp ik niet.. Zou iemand mij dit kunnen uitleggen? Heel erg veel bedankt alvast! Dan ga ik ondertussen even verder lezen op dit interessante forum. Blij dat ik dit tegen kwam!
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Aranince
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt Lidwina voor de uitleg
Het was mij niet helemaal duidelijk na de foto's. Maar na nog wat zoeken op internet begrijp ik dat pick up 5 stitches iets heel anders is dan ik dacht haha. Tja.. echte beginner nog hier Ik ga denk ik nog maar eens helemaal opnieuw beginnen met mijn sokjes. Want er zit een kleine fout in en daardoor gaat het mij nu niet lukken om de steken op te halen. Op youtube kwam ik een goede uitleg video tegen voor het ophalen van steken. Ziet er nog best ingewikkeld uit. Maar ik hou wel van een uitdaging. Alleen maar sjaals breien vind ik minder interessant aan het worden Hopelijk gaat bij poging 2 het ophalen van de steken wel lukken...
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bij een effen sok heb ik het trucje om alle lussen aan de zijkant op te nemen en in de volgende naald zoveel steken samen te breien dat er 5 overblijven. Of dit bij zo'n tweekleurige sok ook lukt, weet ik niet. Zo krijg je geen gaatjes. Maar die gaatjes kun je later ook wegmazen, bij een Kerstsok gaat het om de buitenkant en krijg je geen kriebels van draadjes aan de binnenkant.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Aranince
Post Options
Thanks(0)
|
Dankje voor de tip Magtelt
Tips zijn altijd welkom! Ik ben gisteren opnieuw begonnen met het sokje (ziet er al wat beter uit dan de eerste keer). Ben nu bij de hiel aangekomen en ik denk dat ik die maar in dezelfde kleur ga maken deze keer. Misschien toch wat gemakkelijker voor mij En dan daarna het ophalen van de steken.. zie er al tegen op haha
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
http://www.youtube.com/watch?v=PFhIr25Pb3MAan dit filmpje heb ik heel veel gehad. Ik begrijp nu tenminste waarom ik welke lus moet nemen. Succes.
|
|
Groetjes, Lida.
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als je de lange zijkant lussen eerst op je pen neemt en dan omhoog aantrekt zie je de onderliggende lusjes die je op moet nemen beter liggen .
|
|
Aranince
Post Options
Thanks(0)
|
Heel erg bedankt Lidwina en Mutti
@Lidwina: Dat filmpje is inderdaad heel erg handig! Had al een aantal filmpjes bekeken, maar deze is erg duidelijk. Inmiddels heb ik beide hielen klaar en nog goed gelukt ook . Helaas neemt mijn werk nu weer even al mijn tijd in beslag haha, maar hopelijk snel weer verder! Tot zo ver de vordering van mijn kerstsokjes
|
|
lidwina
Post Options
Thanks(0)
|
Fijn dat het filmpje geholpen heeft. Zelf heb ik een tijdje geleden gezocht en kon het niet meer vinden. Het stond gelukkig gewoon bij mijn favorieten, dus ik ben nu ook gelijk geholpen!!!
|
|
Groetjes, Lida.
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |