Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Kind leren haken????

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
momopoyolo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer momopoyolo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Kind leren haken????
    Posted: 07 Oktober 2011 om 02:45

Wanneer, op welke leeftijd, kun je een kind een beetje effectief leren haken?

Mijn kleindochter van 5 zag mij weer eens haken (aan een schattige pinquin) en wilde dus ook "naaien". Ik had een extra haaknaald bij me, maar het ging niet zo best. Toen heb ik haar leren vingerhaken. Dat ging redelijk.

Hoe doen jullie dat? Met je kinderen en kleinkinderen?

Groetjes van Ric,

http://riccreaties.wordpress.com/
Back to Top
monique1974 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 22 Maart 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 821
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer monique1974 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2011 om 06:28
ik heb mijn buurmeisjes leren haken de een was toen 5 en die heb ik eerst leren vinger haken na een dag had ze dat wel door en heb haar toen een haaknaald gegeven  en ze deed het gelijk eigenlijk.mijn andere buurmeisje die was toen 8 en die heb ik gelijk een haaknaald gegeven en ook dat ging meteen goed .
Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2011 om 07:44

hi

mijn dochter van 12 heeft al een pannenlap en een tompouche gehaakt en is nu bezig met een uiltje....... het gaat heel goed maar bij korte toeren kom je zelf niet meer aan haken toe bij iedere laatste steek is het "mam......" maar ze is wel leuk bezig!!!!!

Chantal

Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2011 om 08:00

mijn dochter is 8 en ik heb haar vorig jaar probereb te leren breien

geen succes waarschijnlijk heeft zij er geen feeling voor

ze heeft een punniksetje gekregen en kijkt daar niet naar om

 

volgens mij ligt het aan de intresse van het kind en de wil om het te kunnen

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
edske View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 14 September 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 12
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer edske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2011 om 08:39

Hallo ,

ik heb mijn meiden deze zomer leren haken met een dikke haaknaald nr 5 zodat ze de steken goed konden zien. Een berg geduld en tijd heb ik wel nodig gehad maar na een weekje waren ze echt goed vertrokken.

de eerste lapjes en ketting heb ik ook in elkaar gezet als handtasje voor een pop zo hadden ze het gevoel ook echt iets gemaakt te hebben en waren ze gemotiveerd om verder te doen .

ondertussen haakt de jongste knuffels vliegtuigen helicopters en moet ik enkel wat helpen om de creaties in elkaar te zetten

edske

Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2011 om 09:43

Onze dochter is 8 ze is vorig jaar begonnen met vingerhaken. Eerst een hele lange draad en die dan steeds opnieuw haken dan krijg je een dikke ketting. Nu doet ze het met een haaknaald. En zo nu en dan proberen we een lapje met heen en weer haken. Maar dat vind ze toch nog wel moeilijk. Vaak vind ze het leuker om gewoon wat te prutsen en her en der een steek er in te zetten. Dan krijgt ze een soort bal die dan aan een ketting gaat. Ze wil maar lukken nog niet. De dochter van 4 wil ook maar of me dat gaat lukken?

Beppe heeft de oudste het weekend leren breien. Dat wilde na een poosje wel lukken. Zit nu een lapje van 12 bij 3 op de pennen.

Op school is al gevraagd of ik het met crea de kinderen ook wil leren, maar als het mij al niet lukt het de dochter te leren, hoe doe ik het dan met een groep van 4 of 6 die er nog nooit met de neus bovenop hebben gestaan.

 

 

*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2011 om 09:58
Whaha, dit vind ik altijd zo'n werkje voor de oma's... Heerlijk, de hele middag aan het prutsen met de kleinkids... Zo heeft mijn oma het ook gedaan. Ik ben rechts en mijn moeder links, dus dat werkte niet...

Zou inderdaad wel een grote haaknaald nemen, dan gaat het ook nog eens lekker snel...

En eerlijk gezegd, het haken van een lapje van vasten (heen en weer, heen en weer, heen en weer) is toch eigenlijk ook wel een beetje saai... Daar waag ik mezelf al niet eens aan...
Back to Top
Christien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2006
Status: Offline
Points: 446
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Christien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2011 om 10:00

Mayolijn,

wij hebben het vorig jaar ook geprobeerd op school, maar ik vond het erg lastig.

Vier kinderen in een groepje is meer dan genoeg. En ik denk dat het makkelijker is als je er een filmpje of plaatjes bij kunt laten zien. De bedoeling was dat de kinderen en bloemetje gingen haken, maar dat lukte niet.)

Breien vonden ze makkelijker (gek hoor )

Wij deden het met groep 7 / 8

 

Christien

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2011 om 10:45
Ik heb twee jongens, en hoewel ze altijd klaar staan om mijn knutsels in beslag te nemen, hebben ze totaal geen behoefte om er zelf aan te beginnen . Wacht eens even, ik heb een nichtje van 7, misschien dat zij het wel leuk vindt! Ik zal eens een keer een balletje opgooien.
Back to Top
Essy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 11 Juli 2010
Status: Offline
Points: 475
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Essy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2011 om 10:51

Ze willen wel maar de concentratie is zo gauw weer weg, maar als ze er feeling voor hebben en het leuk vinden zullen ze het steeds opnieuw willen proberen.

Zelf ben ik tot grote wanhoop van de handwerkjuf op school met 6 jaar gaan breien en volgens hun zou ik het nooit leren, nou ik zou ze nu wel eens wat willen laten zien ik kan sokken breien, inbreien, haken, naaien noem maar op dus als ze zelf willen komt het vanzelf wel.

Ze zien ons trouwens de leukste dingen maken en dat willen ze ook meteen maar dat kan helaas niet je moet toch eerst de basis leren ook al is die niet leuk.

Groetjes van Essy

gisteren is verleden tijd, morgen is een mysterie, vandaag is 'n geschenk
Back to Top
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 14 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 520
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2011 om 10:51
Is er van SES geen haak-pakketje voor kinderen?
Blessed to be a blessing
Back to Top
Lmarina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 243
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lmarina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2011 om 11:19

M'n dochter van 9 heeft samen met mij een cupcake gehaakt. We maakten er allebei tegelijk een zodat ik precies wist waar ze gebleven was. Ik was iedere keer natuurlijk veel eerder klaar met m'n toer, en deed dan ondertussen iets anders tot zij ook klaar was met haar toer.

Later heeft ze helemaal zelfstandig een tasje gehaakt wat ze ook nog eens zelf ontworpen had (met een piepklein beetje hulp van mij). Ze heeft het blijkbaar echt in haar vingers.

Groetjes Lmarina
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2011 om 13:41

Ik heb mijn kleindochter toen ze 8 was leren breien. Ze is nu 10, inmiddels heb ik haar continentaal breien geleerd. Alleen nog recht breien. Als ze recht breien goed onder de knie heeft begin ik met averecht. Ze komt alleen met de vakantie dus er liggen steeds periodes tussen.

Kinderen op school leren breien is een heel ander verhaal als je kind thuis. Ik ben onderwijzeres van huis uit en heb dat vroeger gezien met mijn kinderen, mamma is mamma en de juffrouw op school weet het veeeel beter.

Haken is moeilijker als breien, let maar eens op  wat je allemaal tegelijk moet doen om een vaste gehaakt te krijgen, breien is in feite een serie lossen achter elkaar en die dan steeds op een andere pen zetten. Kun je vooral goed zien bij continentaal breien. Succes ermee, Lida

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2011 om 13:48

Ik heb al heel wat kids leren breien en haken .

Kan zeggen als ze het zelf willen komt het helemaal goed maar begin met vinger haken.

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
droppie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 05 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer droppie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2011 om 14:37
Iemand leren haken moet er nog even niet aan denken...
Ben zelf 24 en heb het van de zomer pas geleerd van mijn
schoonmoeder en de oma van mijn vriend...
Die hadden gelukkig het geduld om het mij te leren...
Mijn eigen moeder was er ooit aan begonnen had ik een klein
stukje wilde ze niet meer verder helpen grrr...
Nu de eerste dingen aan het uitproberen...
Veel tellen en ook veel uithalen als het niet goed is of
niet lukt...
Ach ja dat hoort erbij roept oma altijd hahaha...
Groetjes,
Suzanne
Back to Top
Lotte123 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 07 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lotte123 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2011 om 14:45

Ik zou graag willen leren haken, maar ken niemand in de buurt die het kan.

Als iemand het mij zou willen leren???

Woon in de buurt van rotterdam (capelle)

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 02 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5226
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2011 om 18:12
Kom maar naar mij ik woon in Dordrecht
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2011 om 13:53
Als kind had ik totaal geen geduld om te haken of te breien, en de lapjes die ik op school moest maken, zagen er ook niet uit , helemaal strak en viezig van de zweethandjes. En dat terwijl mijn moeder altijd bezig was met handwerken en/of naaien. Maar na de middelbare school, toen ik zelf mijn kleding moest gaan betalen, en ik een leuke trui te duur vond in de winkels, ben ik zelf gaan breien. En toen kreeg ik er schik van.
Daarna heeft het weer een aantal jaren stil gelegen, ja zo af en toe eens een trui voor de kids, maar niet meer dan dat.
Tot ik dit forum ontdekte en toen...... Nu kan ik er niet meer mee stoppen
Wat ik ermee wil zeggen: als het erin zit, komt het er ook vanzelf wel uit. Vaak is het ook wel dat goed voorbeeld goed doet volgen. Als mijn dochter tijd heeft (en niet met haar studie bezig hoeft te zijn) zit zij ook wel te haken
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
tammie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 September 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 6409
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tammie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2011 om 15:14
Originally posted by Lotte123 Lotte123 wrote:



Ik zou graag willen leren haken, maar ken niemand in de
buurt die het kan.

Als iemand het mij zou willen
leren???

Woon in de buurt van rotterdam (capelle)




ik kan ook, woon in alexanderpolder
http://tammysplace1.blogspot.nl/
http://www.tammysplace.nl/
http://tammie1990.multiply.com
https://www.facebook.com/tamara.denos
http://tammy190.hyves.nl/
http://pinterest.com/tammie1990/
Back to Top
momopoyolo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 Oktober 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer momopoyolo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2011 om 18:20

Leuk, al die reacties en verschillende ervaring.

Ik moet, denk ik, nog maar even wachten, een paar jaartjes.

Grappig ook dat breien makkelijker lijkt te zijn dan haken.

Groetjes van Ric,

http://riccreaties.wordpress.com/
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.750 seconden.
Lang Yarns