kip op stok |
Reageer | Pagina <123> |
Autheur | |
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er staan geen komma's. Je haakt 3 lossen (telt als 1 stokje), dan [2 stokjes in 1 steek, 1 stokje, 2 stokjes in 1 steek], 36 x. Dat is toer 3. Gewoon lezen en doen wat er staat. En dan kijken of het lijkt op de foto.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Haertse
Newbie Lid sinds: 19 Maart 2019 Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je wel
|
|
suziesfreubels
Hobbyguru Lid sinds: 14 December 2016 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 2251 |
Post Options
Thanks(0)
|
Goedemorgen Haertse wellicht dat je jezelf eerst even netjes kan voorstellen in het toppic even voorstellen...
Voor de uitleg als volgt: toer 3: je haakt 3 losse wat het eerste stokje is, *2 stokjes in de volgende steek, 1 stokje in de volgende steek* wat tussen de sterretjes staat doe je 11 keer 2 stokjes in de laatste steek en keer je werk... toer 4: je haakt 3 losse wat het eerste stokje is, 2 stokjes in de volgende steek *2 stokjes elk in een eigen steek van de vorige toer, 2 stokje in de volgende steek* wat tussen de sterretjes staat doe je 11 keer 2 stokjes in de volgende steek 1 stokje in de volgende steek en keer je werk... toer 5: je haakt 3 losse wat het eerste stokje is, 2 stokjes elk in een eigen steek van de vorige toer, 2 stokjes in de volgende steek, * 3 stokjes elk in een eigen steek van de vorige toer, 2 stokjes in 1 steek* wat tussen de sterretjes staat doe je 11 draai je werk niet maar ga verder met de vasten die van de staart naar de kop lopen... |
|
Haertse
Post Options
Thanks(0)
|
Hallo,
Sorry dat ik dat niet heb gedaan. Mijn naam is Harriette ik ben 51 jaar en sinds lange tijd weer begonnen met haken. Ik heb niet veel ervaring met het lezen van geschreven patronen. Ik gebruikte altijd tekeningen. Bedankt voor je snelle reactie Harriette |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
De schrijfster van het patroon had ook niet veel ervaring met geschreven patronen. Er horen tussen de verschillende stappen in een toer komma's te staan. anders zou je de cijfers kunnen combineren, dus bijvoorbeeld van een 1 en een 2 12 of 21 maken.
|
|
wat rozengeur. |
|
Haertse
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je wel
|
|
Stramien
Hobbyguru Lid sinds: 31 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1731 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je wel! Wat een leuk patroon!
|
|
december2011
|
|
Emmerke
Newbie Lid sinds: 03 April 2019 Locatie: B Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
|
3. (2st in één steek, 1 st in volgende steek) herhalen tot einde toer
4. (2st in één steek, 1st in volg.st, 1 st in vlg st) herhalen tot einde toer 5. (2st in één steek, 1st in vlg st, 1st,1st) herhalen Maar dat zal je ondertss wel al zelf uitgevist hebben 😉 gr, Mia |
|
Haertse
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je wel probeer nu de laatste regel uit te vissen
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Welkom op het forum, Mia. Inloggen en meteen iemand helpen, dat is helemaal in de geest van dit forum.
|
|
wat rozengeur. |
|
Els Riemens
Newbie Lid sinds: 22 April 2019 Locatie: Eersel Status: Offline Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
|
Beste Ilse,
Tot mijn stomme verbazing heb ik nu al een paar keer ‘mijn kip’ hier voorbij zien komen. De foto van de taupe kip die groot in beeld komt bij dit patroon - dat is mijn foto, van mijn gehaakte kip naar dit patroon. Nu ben ik maar lid geworden van het forum om eens te kunnen reageren. Want er is mij nooit iets gevraagd, of het goed is dat mijn foto gebruikt wordt.... het kan toch niet zo zijn dat foto’s van anderen zomaar van het internet afgeplukt worden en dan voor een eigen doel gebruikt worden. Nantuurlijk worden er regelmatig in haaksite op Facebook foto’s van eindresultaat van haakwerk getoond; maar dat is toch geen vrijbrief om die er af te plukken en te gebruiken? Ook gezien de privacystatement die je hebt goed moeten keuren voor je toegelaten wordt op dit forum. Ik zie graag een reactie van je tegemoet. Groetjes Els Riemens |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zweer hier op erewoord dat ik niet Ilse ben en ook geen Ilse ken. Maar daar gaat uw privacy nu. Iedereen kan uw naam googelen, woonplaats en dan komt ge wel het een en ander te weten. Ik zou me vereerd voelen als er een foto van een creatie van mij ergens zou verschijnen zonder dat iemand weet wie ik ben. Is een teken dat het een heel goed voorbeeld is. |
|
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Ik denk dat Bloem het patroon met foto geheel te goeder trouw heeft overgenomen, in de mening dat het van "Ilse" afkwam. Die verder niet bekend is op het forum. We hebben genoeg tamtam over copyright gehad op het forum. Dus iedereen is daar voorzichtig mee.
|
|
wat rozengeur. |
|
Emmerke
Newbie Lid sinds: 03 April 2019 Locatie: B Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
|
Zelf zou ik dat niet zo erg vinden dat een foto van mij wordt gedeeld. Niemand mag natuurlijk laten uitschijnen dat het zijn eigen werk is. Maar ik begrijp je ook wel hoor, Els, al vrees ik dat je nooit kan vermijden dat je foto gedeeld wordt, ook al mag dat niet. gr, Mia |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb ooit van een foto kerstboompjes gehaakt. Patroon uitgeschreven en hier op de hobbydoos met foto neer gezet. Die foto, vaak met vewijzing naar de hobbydoos, kom ik rond kerst tig keren tegen. Op FB zou ik afgelopen kerst bijna van een rage kunnen spreken. Wil je niet dat iets overgenomen wordt zet het dan ergens neer. Ga geen boek uitgeven, voordat de inkt droog is staat het al op een of ander site en kun je het (gratis) downloaden.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
hobbydoos
Admin Group Lid sinds: 09 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1047 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hallo Els,
Ik heb de link naar je foto verwijderd.
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Als je op google chicken potholder intoetst, zie je een aantal foto's met kippen in verschillende kleuren.
|
|
wat rozengeur. |
|
Els Riemens
Newbie Lid sinds: 22 April 2019 Locatie: Eersel Status: Offline Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je wel
|
|
Loes
Hobbywonder Lid sinds: 18 Februari 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 524 |
Post Options
Thanks(0)
|
wat leuk
|
|
groetjes Loes
|
|
Crochetje
Newbie Lid sinds: 02 Februari 2022 Status: Offline Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
|
Goedemorgen, ik ben nieuw hier, een hobby haakster en breister, wanneer ik er de tijd voor heb. Nu ben ik op zoek naar het gehele patroon van de kip op stok. Ik word telkens naar dit forum verwezen maar vind geen patroon. Wie kan mij uit de brand helpen?
Groeten, Crochetje |
|
Reageer | Pagina <123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |