Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Knit stitch haken?!

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2017 om 23:45
Heb je niet ook het duitse patroon, of alleen de engelse?
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Januari 2017 om 23:46
Originally posted by bep bep wrote:

de foto's zijn van de ribstitch

Hieronder een foto van
de knitstich (links op de foto als je ernaar kijkt) met daarnaast de ribstitch met vasten gemaakt en vlak daaronder de ribstitch met halve vasten. De halvevasteribstitch is niet stug maar ik heb het met haaknaald 4,5 gedaan en ik denk dat de draad voor een 3,5 is. De vasteribst is wel veel soepeler.



Dank je wel voor de foto! Ik had in gedachten dat het deel met de rib stitch het onderste deel van de col zou vormen, en het knit stitch deel het deel dat om de hals komt. Zo meende ik de foto's te begrijpen die in het patroon staan bij de uitleg over knit stitch en rib stitch. Maar als ik zo de verschillen in jouw foto zie, dan is dat wnl net andersom. Dan kan het idd kloppen met het filmpje van de knit stitch dat je hier eerder deelde. Ik denk dat ik toch nog maar eens een poging ga wagen, want gehaakt is het echt wel veel mooier. Ik breide het met naald 6,5, zou ik die dan ook voor het haken moeten kiezen? Nu had ik 5, wat was aangegeven. Maar wat misschien ook wel zou lukken, als ik het patroon dus andersom bekijk en geen halve vasten gebruik maar halve stokjes.
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2017 om 00:14
nee de knitstitch zit op uw sleutelbeenderen en schouders en de ribstitch rond uw nek
(op de foto van ravelry te zien toch)


ik onthou het zo : ribstitch = ribbels
                   knitstitch : lijkt op valse patentsteek, hieronder een afbeelding van de gebreide. En die gehaakte lijkt er heel hard op.


Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2017 om 14:10
Ik heb op you tube verschillende uitleg van de steek gezien
De ene keer haken ze heen in halve vasten en terug in vasten,maar ze keren het werk niet .Ze steken met een soort draai in .Heb het gebrobeerd het lukt wel en je krijgt een mooie rand op je werk

Er is ook een uitleg ,waar ze halve stokjeshaken helemaal onder in je lossenketting insteken het werk wel keren Met een speciale manier van insteken haken ze dan weer terug .
Met de eerste uitleg krijg je wat op het halsstuk lijkt .Met de tweede manier gaat het de kant op van het onderste deel op de foto
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.777 seconden.
Lang Yarns