Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Knutsel dagen...

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Knutsel dagen...
    Posted: 24 Januari 2017 om 00:45
Vroeg het me zomaar af...
Plannen jullie wel eens knutsel dagen met de familie...
Wij zijn afgelopen zondag nog met de schoonfamilie bij elkaar geweest om lekker te knutselen...
Het heeft mij uiteindelijk geholpen om een aantal projecten af te maken...
Foto's moet ik nog maken maar dan laat ik ze natuurlijk weer zien...
Aan de kant van mijn vriend doet iedereen wel iets...
Oma borduurt, schoonma vilt, schoonzussen haken en maken beren, vriend lief is met fimo poppenhuis spul aan het maken en ik heb oude haakprojecten opgepakt...
Al met al altijd gezellig...
Back to Top
Juul View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 November 2015
Locatie: tricht
Status: Offline
Points: 713
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2017 om 08:12
Hier probeer ik het 1 x in de 2 weken met de buurvrouw en haar moeder wat te plannen. Er zijn altijd dingen genoeg die we willen doen, maar waar het niet van komt. Als je wat afgesproken hebt dan ga je er ook voor zitten en komt er wel iets uit de handen ipv nog even wat in huis doen. en het is ook nog gezellig ook. Voor mij geld dit vooral voor het met vilt werken. Daar moet je echt voor gaan zitten en de spullen bij elkaar zoeken. Als ik haak kan ik dat vaak wel even ergens tussendoor doen dat pakt je veel sneller even erbij.
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2017 om 08:30
Ik ging een paar jaar lang een woensdag in de maand naar een hobbydoosvriendin. Helaas is dat gestopt toen ze ging verhuizen en hebben we de draad niet meer opgepakt. Ze komt ook niet meer op het forum.

En de laatste tijd ga ik vaak op woensdag naar een vriendin, die ik weer aan het haken en breien heb gekregen. Als ze vastloopt in een patroon, zitten we dat samen uit te vogelen. Ik heb geholpen een bolero voor haar dochter klaar te hebben in korte tijd. Zij is ook een sooslid en zit op dezelfde uren als ik op de sportschool. Nou...zit, we zijn reuze-actief.

En ik ga dus donderdagmiddag naar de soos en in februari gaan we drie middagen juten tassen oppimpen. Ik neem de materialen mee en de andere leden de tassen.

En jaren geleden hadden we een jaarlijkse hobbydoosdag, dan kwamen er forumleden uit heel Nederland en half België bij elkaar om te kletsen, snoepen en handwerken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2017 om 09:50
Mijn familie is niet zo van de crea.
Ze zijn meer van de muziek, wat eigenlijk ook creatief is maar dan anders.
Een schoonzus breide vroeger ook, maar kan dat niet meer vanwege zere handen en schouders.
Een andere schoonzus is wel erg creatief, maar heeft een eigen cluppie
Ik zou wel samen met iemand willen schilderen, maar ben nog zoekende.

Breien en haken doe ik als ik thuis ben, 's avonds met de tv aan.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2017 om 11:01
Nee dat heb ik niet.
Wel ging ik 1 x in de 2 weken naar een breicafé, maar dat lukt door een grote terugslag
van mijn ziek zijn, al een jaar niet meer.
Zou het graag weer willen....
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2017 om 11:06
Wat leuk om te horen dat iedereen er behoefte aan heeft en het toch probeerd...
Wij proberen 1x in de maand te plannen al schiet dat er wel erg vaak bij in...
Veel te druk met zijn allen...
Maar als we dan bij elkaar zijn is het super gezellig en komt er ook nog wat uit de handen...
Hoop het thuis ook een beetje vol te houden om dingen af te maken...
De kast puilt bijna letterlijk uit met nog af te maken projecten...
En uiteindelijk als het klaar is dan ben je er ook weer heel trots op...
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2017 om 11:20
Nee, ik heb ook geen groepje om samen mee te knutselen. Maar heb er ook geen behoefte aan. Vind het heerlijk om alleen aan te modderen. Alleen, ik zou dolgraag bloemen maken van icing of porseleinklei, daar een cursus voor volgen, maar zucht die cursussen zijn zo duur. Ik heb me bijna alles zelf aangeleerd, maar die bloemen maken van icing of porseleinklei, dat lukt me niet.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3612
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2017 om 11:48
ik ben elke maandagavond en donderdagochtend bij mijn moeder 
we waren dan samen aan het handwerken
zij breien en ik haken of breien
(mijn moeder kan het nu niet meer vanwege haar ogen haar zicht word steeds minder)
op maandagavond zit ook mijn zusje er
zij deed aan macramé en kleine vilt dingen in elkaar naaien
maar nu doet ze niets meer
en zit ze lekker met ons te kletsen
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2017 om 12:34
Ik ga altijd de zondag rond mijn verjaardag en ook rond mijn mans verjaardag , na een uitgebreide lunch met kinderen en kleinkinderen , samen knutselen. Kan van alles zijn. Laatste keer hebben we met porceleinstift sfeerlichtjes gemaakt, ook een keer speculaaspopjes versierd. Een paar ideetjes ben ik hier op het forum tegengekomen, is natuurlijk heel fijn.
Verder heb ik een hele creatieve schoonfamilie.
één schoonzus is pottenbakster, bij haar doen we met alle broers en zussen en aangetrouwd, met zijn tienen elk jaar rond haar verjaardag een workshop pottenbakken/boetseren en dan later nog een dag rakustoken  ook heel leuk om te doen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2017 om 12:37
Wat zou ik dat leuk vinden! Ik handwerk en knutsel ook in mijn eentje. 
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2017 om 14:53
Hier nog een loner maar dankzij app en mail veel uitwisselingen met mn inmiddels ook hakende dochters en een bijzonder iemand te A., zó leuk om op deze manier samen bezig te zijn ook al zit je in je 1 tje ...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2017 om 14:54
Soms is samen knutselen en hobbyen ook geen uitkomst dan babbel je meer als dat er iets uit je handen komt...
Ik probeer me er dan ook echt toe te zetten op die dagen om dingen af te maken...
De to-do list met afmaak projecten wordt nu toch wel beschamend groot...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2017 om 15:26
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Soms is samen knutselen en hobbyen ook geen uitkomst dan babbel je meer als dat er iets uit je handen komt...

Ha-ha, ik zie het helemaal voor me. Misschien Frans als voertaal invoeren op zo'n avond. Dan zou ik blij zijn me stilzwijgend te mogen verschuilen achter mijn breiwerkje.EmbarrassedLOL
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Januari 2017 om 18:51
Hahaha ja met Franse taal kom ik ook niet echt uit de voeten...
Jah translate maar vraag me dan niet hoe het uitgesproken moet worden...
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2017 om 15:00
Met de verjaardag van mijn schoonzusje een pyama party gehad...
En ze had leuke dingen bedacht om te knutselen...
Zo hebben we blanco lucifer doosjes beplakt met papier en er een dekentje met een monster van vilt in gemaakt...
En we hebben mokken getekend met keramiek stift...
Ben benieuwd naar de volgende knutseldag...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Juni 2017 om 15:21
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Zo hebben we blanco lucifer doosjes beplakt met papier en er een dekentje met een monster van vilt in gemaakt...

Dit heb ik wel 3 keer moeten lezen. LOL

Dus een dekentje dat in opgevouwen toestand in een luciferdoosje past? Op het dekentje een applicatie van een monsterlijk figuurtje? 

Eigenlijk ben ik benieuwd naar wat een pyjama party precies inhoudt. Ik heb daar wel vaker over gehoord. Is dat gewoon het kledingvoorschrift? Nachtkleding i.p.v. avondkleding?   
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2017 om 08:20


Niet degene die wij hebben gemaakt wel het idee zoals we het hebben uitgevoerd...

En pyjama party is inderdaad een kleding voorschrift...
We hebben heel de dag in onze pyjama rondgelopen...
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2017 om 08:25
Dit is leuk gemaakt
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2017 om 09:44
Bedankt voor de uitleg, Suziefreubels! Wat een schattig idee. LOL
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2017 om 09:47
Wat een leuke dingetjes!

Wij hebben helaas geen knutselfamilie
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns