Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

KRAAG en bies

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Sonja68 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 25 Februari 2020
Locatie: Antwerpen
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sonja68 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: KRAAG en bies
    Posted: 15 Maart 2024 om 18:48
Ik heb een vraag : hoe moet ik dit interpreteren: kraag en bies. 1e nld beginnen met 2 r, daarna boordsteek 1/1, 2e nld allemaal r. Wat met de nld tricotsteek andere kleur?
Zelfde vraag voor bies.
KRAAG
Zet 83 st. op met de breinld. nr 5 en br. in boordst. 1/1 woon, gedurende 10 cm: begin en eindig de 1e nld. met 2 r. st., br. 1. en daarna 1 r. nld. aan de goede kant en enkele nld. tricotst. in een andere kl.

KNOOPSLUITINGSBIES
Zet 13 st. op met de breinld. nr 4 en br. in boordst. 1/1 gedurende 40 cm: begin en eindig de 1e nld met 2 r. st., daarna alle st. afk.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2024 om 09:47
ik denk da ge bedoelt :

kraag : 83 steken opzetten en 10 cm boordsteek 1/1 breien maar de naald beginnen en eindigen met 2 steken rechts. Na die 10 cm breit ge aan de goede kant 1 naald rechts en dan een paar naalden tricotsteek, wel met een andere kleur, om de kraag aan te naaien (ziet ge in welke steken ge moet steken om vast te naaien) en als het vastgenaaid is moet ge die andere keur uittrekken.

knoopsluitingsbies : 13 steken opzetten en zelfde receptuur als hierboven en na 40 cm alle steken afkanten, en dan vastnaaien.

wat die boordsteek 1/1 woon wil zeggen weet ik ook niet.


https://forum.hobbydoos.nl/kraag-aanzetten_topic44801.html

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2024 om 13:25
Ik dacht dat woon een tikfout was voor gewoon , had er verder niet bij stil gestaan .

Behalve een gewone 1/1 steek is er nog een combinatie of oosterse 1/1 steek .Had er nog nooit van gehoord ,maar kwam hem tegen op internet . De steek valt wat mooier uit dan de gewone werd er gezegd .
Ik heb hem geprobeerd en ze hebben wel gelijk, maar je moet er ook meer bij nadenken vooral in het begin . 

Bep ze laten je dat stukje tricot strijken  omdat de steken dan minder snel zouden  zakken , dat stond in een patroon van Phildar .Geen idee of het waar is , maar omdat mijn strijkplank toch altijd uitgeklapt staat doe ik het maar 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Maart 2024 om 16:55
ik strijk dat stukske nooit en ik heb nog nooit problemen gehad, maar ik trek het pas uit als de kol helemaal aangenaaid is, dus er mag er al eens een steek een rij ladderen, er schieten nog toeren genoeg over dan.

Die oosterse kende ik ook niet. Ik ben nu een trui aan het breien met 1/1 boordsteek maar de rechte steek altijd gedraaid en in de teruggaande naald ook de rechte steek gedraaid en de averechte altijd gewoon averechts. Is ook wel schoon.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns