Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

kunstwerk sokken

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: kunstwerk sokken
    Posted: 30 Mei 2017 om 17:39
Je hebt sokken en kunstwerken en het paar op de foto is allebei! Het patroon komt uit een boekje ' Think outside the Sox' door Elaine Rowley. Er staan 50 patronen en beschrijvingen in van 'kunstwerksokken' uit de hele wereld. 
oant Sjen
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2017 om 19:01
Prachtig om te zien! 

Maar je moet sokken dan wel zichtbaar kunnen dragen. Dus broekspijpen opstropen of onder een rok dragen. 
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2017 om 19:02
Inderdaad kunstwerken. Ik doe het jou niet na!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2017 om 20:21
prachtig, maar ik zie ze mij nog niet breien!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2017 om 20:46
IK heb nog nooit 1 gewone sok gebreid. laat staan dat ik aan zoiets zou beginnen. Knap gedaan door de ontwerpster en knap van degene die het aandurft om er aan te beginnen.
Zal best nog een klus zijn om goed in het patroon te blijven bij de meerderingen en minderingen.

Kunst is het zeker.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2017 om 22:24
o wat zijn ze mooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooi
zou er zo aan willen beginnen maar heb zog zoveel wat ik wil maken
maar ik vind ze echt heeeeeeeeeeeeeeeeel mooi

heb jij dat boekje bloem?
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2017 om 05:28
[QUOTE=niania]
o wat zijn ze mooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooi
zou er zo aan willen beginnen maar heb zog zoveel wat ik wil maken
maar ik vind ze echt heeeeeeeeeeeeeeeeel mooi

heb jij dat boekje bloem?

Nee dat heb ik niet .ik zag dit op FB staan.
oant Sjen
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2017 om 07:56
Prachtig ,nu is het in de mode speciale sokken,dus breien maar,ik heb er altijd op de naald want sokken breien is voor mij ontspanning het heeft wel een vijftig jaar geduurd eer ik het kon🌷
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2017 om 08:25
Je hoeft je in ieder geval niet te vervelen tijdens het breien, tellen en nog eens tellen. Maar heel mooi.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2017 om 11:27
Gewleldige sokken en die titel van het boek helemaal mooi !!!,
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2017 om 11:52
inderdaad voetenkunstwerk.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2017 om 15:29
Wauw je zou er bijna mee op sandalen gaan lopen zodat iedereen ze kan zien...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2017 om 16:14
Glazen muiltjes?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2017 om 11:11
Ik vraag me af hoe de binnen kant er uit zal zien. met al die verschillende kleuren draad.
oant Sjen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2017 om 11:20
Als ik het zo zie zijn het 3 kleuren, want dat groene is gewoon van dat groen/groen sokkenwol en dat rode denk ik ook.
Als ze net af zijn heb je van die meeloopdraden die misschien in de weg zitten, maar ik verwacht dat als je ze 1 of 2 keer gewassen hebt dat
je er dan geen last meer van hebt. Wel denk ik dat ze dus nog warmer zijn dan gewone sokken van sokkenwol omdat je een dubbel effect hebt.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2017 om 13:05
dat zouden ze bij alle patronenvoorbeelden moeten doen, een foto van een klein stukske van de binnen/achterkant erbij
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2017 om 08:52
Wat mooi!! Maar ik dacht hetzelfde als LW, die draadjes, dat zit echt niet lekker.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2017 om 10:29
Na een paar keer wassen worden de draadjes deel van het geheel, dus ik denk dat ze wel lekker zitten - maar ook erg warm.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2017 om 15:29
Ik denk dat je geen enkel draadje hebt aan de binnenkant ,er is zo een systeem kweet niet meer hoe het noemt en dan neem je de draad telkens mee ,ga ik eens opzoeken.
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2017 om 16:22
Ze zeggen altijd dat sokkenwol niet vilt en niet dit en niet dat, maar als je superwash gebruikt 75% wol en 25% kunststof en je
neemt je sokken in gebruik, dan merk je toch dat vanbinnen alles gladder wordt. Als je na 5 toeren merkt dat je een foutje hebt
en je gaat terug dan merk je al dat de wol zichzelf bij de kladden grijpt - dus ik vermoed dat het snel genoeg glad zal zijn zodat
je tenen nergens in blijven haken.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns