Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Lengte en gewicht garen.

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tulp82 View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 15 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 43
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tulp82 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Lengte en gewicht garen.
    Posted: 28 December 2012 om 13:54
Als je een bol van 50 gr katoen heb met een looplengte van 125 m of van 75 m. Wordt het lapje dan net zo groot, mits je de aanbevolen haaknaald pak? Of wordt het lapje met de looplengte 75m kleiner, maar ook dikker? Zo vraag ik mij dat ook af met Cotton-light van Drops. Het garen heeft per 50 gr een kleinere looplengte dan b.v. Cantania. Hoe kan het dan dat het werk (bijvoorbeeld een deken) volgens de omschrijving, toch lichter wordt. Waarschijnlijk zie ik een logica over het hoofd. Wie kan mij helpen? Al vast bedankt. En kan je voor een deken dan beter een dikker of een dunner katoen nemen, of beter een mengdraad zoals Katia Mississippi 3.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2012 om 14:47
hoi, de looplengte gaat over, hoeveel meter garen het is, ik denk dat 75 meter dikker garen is dan 125 garen aangezien het allebei 50 gram is. en proeflapje voorkomt veel uithalerei en ligt eraan hoe groot je deken wordt, katoen word zwaarder als acryl of een combi
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns