Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenLeren haken voor linkshandigen?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Polly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 420
Direct Link To This Post Onderwerp: Leren haken voor linkshandigen?
    Posted: 03 Juni 2007 om 16:44

Weet iemand waar ik tips en 'lessen' haken kan vinden op het internet voor linkshandigen en/of biodexters (links en rechtshandigen)?

Ik heb namelijk grote moeite om met rechts te haken aangezien ik links en rechtshandig ben. Maar ik kan niets vinden voor linkshandige haaksters.

Bij voorbaad dank!

 

Groetjes, Yvonne
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2007 om 18:20

Ik had laatst een boek uit de bieb, ik geloof dat het haken voor beginners heet.

Daar stond een stukje (2 blz) over hoe linkshandig te haken.

Missschien eens kijken in de bieb???

odette
Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2007 om 19:24

Hallo Yvonne,

Ik zelf ben linkshandig als je maar kan bedenken.

Vroeger op school, (en da,s allang geleden) deed de juffrouw het natuurlijk rechts voor. Ik snapte er niets van, en er lagen dan ook vele tranen op mijn tafeltje, ik wilde wel maar kon het niet. Hetzelfde met breien.

Toen heeft de juf een spiegel ervoor gezet , enzo heb ik rechts leren breien en haken. Het ging natuurlijk niet meteen vanzelf.

 Alle andere dingen maar dan ook alles doe ik links.

 

Jij schrijft dat je links en rechts bent, toch zou ik proberen om het rechts haken goed onder de knie te krijgen. het gaat echt veel makkelijker.

Hieronder, een filmpje van achteruit breien. Zo lijkt het dan alsof je linkshandig aan het breien bent. En dat zou ook met haken zo dan moeten lukken.

Hier in het filmpje slaat ze ook meteen met links de draad om, dat deed ik niet, ik pakte met rechts de draad en sloeg om. Duurde ook veel langer natuurlijk

Zelf kan ik nu niet anders meer dan rechts.

http://www.youtube.com/watch?v=qI5Gbjz5bvc

groetjes irene.

 

Back to Top
Polly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 420
Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2007 om 19:47

Ik heb na veel puzzelen een website gevonden die het redelijk duidelijk uitlegt voor mij. Had al bij ons in de bieb gekeken, maar t is een klein dorp en de bieb heeft dus zoiets niet, en 'bestellen' zou 3 weken duren aangezien het boek net was uitgeleend.

Het verhaal van de tranen komt mij erg bekend voor. Alleen wordt ik meestal eerst woest en daarna pas de tranen.

Die domme draad vasthouden wil nog (steeds) niet, zowel niet met links als niet met rechts.

Ik zet door, ik moet en zal het leren. Al duurt het nog eens 23 jaar

Groetjes, Yvonne
Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2007 om 20:14

Yvonne, de aanhouder wint............... blijven proberen.

Het gaat je lukken, succes hoor, groetjes irene.

 

Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2277
Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2007 om 23:56

Bij Jessica Tromp is er een engelse link haken voor linkshandigen wel in het engels. Misschien kan dit je verder helpen

Basic Instruction for lefties

http://crochetplus.tripod.com/id17.html

Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2007 om 07:25

ben ook linkshandig... en vroeger klonk het dan ook vaak: "linkshandig is ONhandig!" grrrr!

Op school de handwerkkluns van de klas en mijn moeder heeft dus ook vele werkjes thuis gemaakt! was ik zogezegd weer thuis mijn werkje vergeten...

maar ik heb het uiteindelijk toch gewoon rechts geleerd, ook met veel bloed zweet en tranen...  

Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 08 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 734
Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2007 om 10:55
Er bestaat inderdaad ook een boekje over linkshandig haken, en volgens mij ook over linkshandig breien.
Het heeft weleens op marktplaats gestaan.

Groetjes Cormout
Back to Top
Marleen View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 14 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5
Direct Link To This Post Posted: 04 Juni 2007 om 23:17

Hoi Yvonne,

Ik ben heel erg linkshandig, oftewel doe vrijwel alles met links. Aardappels schillen met een aardappelmesje lukt mij nog steeds niet, alleen met een dunschiller. Mijn moeder ging vroeger aan de andere kant van de tafel zitten oftewel tegenover mij en deed het dan voor, zodat het er voor mij dus in het spiegelbeeld uitzag. Dit zou je evt. ook met breien en haken kunnen doen. Omdat je het dan van de andere kant bekijkt.

Een tijdje geleden heb ik een boekje gekocht ( bij de supermarkt ) van Marie Claire idées, 250 haakwerksteken. Leuk boekje, waar voorin ook linkshandig wordt uitgelegd, niet heel veel maar toch....

Verder heb ik nog een ander boekje gekocht; Tijd voor...haken en breien! (Knutselen met kinderen), door Marjolein van der Stoep. Achterin dit boekje worden verschillende steken uitgelegd in het links. Makkelijke uitleg omdat het boekje ook voor kinderen is bedoelt.

Verder zijn er nog wel een paar boeken waarin het linkshandig wordt uitgelegd alleen het blijft dan meestal bij de basis.

Ach ja... Je moet maar zo denken; Heel veel beroemde kunstenaars en ontwerpers zijn linkshandig dus moet het ons ook lukken. Niet opgeven gewoon doorzetten en doorzoeken!

Ik heb zelf ook wel eens opmerkingen naar mijn hoofd gehad dat links zijn maar onhandig is en een soort handicap is, maar ik geef het niet op. In London zit zelfs een winkel helemaal gemaakt voor linkshandige mensen (Heel leuk).

Ik wil ook binnenkort met mijn zus een site openen met al onze 'Linkshandige Creaties'!

Dus ik laat me niet gek maken, en ga lekker creatief door het leven!

Groetjes Marleen, '23 DESIGN'.

 

Marleen
Back to Top
Polly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 420
Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2007 om 10:50

Na velen uren pijn en gegrom ben ik zover dat ik al ietswat kan haken. Raar maar ik hou zowel draad als haak rechtsvast terwijl ik mn creatie links vasthoud. T is wat zoeken maar deze bidexter komt er wel uit.

Ik zou soms veel liever gewoon rechts of gewoon links zijn maar net als mijn vader voor mij ben ik helemaal beide. Meestal heel handig en soms heel lastig.

Zodra ik wat afheb zal ik het hier tonen. Heb veel aan die site gehad trouwens Line.

Groetjes, Yvonne
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2007 om 11:37

Hoi Yvonne,

Ik heb hier een website met filmpjes met uitleg, voor links en rechts handig!! Misschien heb je er wat aan?

http://www.iamintheloop.com/artofcrochet/guides.php

Groetjes Carola

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.470 seconden.
Lang Yarns