Letters |
Reageer ![]() |
Autheur | |
C4th ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 20 September 2014 om 23:38 |
Ik heb onlangs voor mijn nichtje een leuke mochilla tas gehaakt met haar naam erin.
Nu vielen de letters van haar naam nog wel redelijk te doen qua ontwerp (veel rechte lijnen: ze heet LIEKE... de K was de enige iets lastigere letter, maar ook dat viel te doen. Nu heb ik de eer gekregen (ben ik zo stom geweest om) het andere nichtje en de kinderen van de broer van mijn zwager ook zo'n tas te beloven. Helaas komen hier meer grotendeels weer andere letters in voor. De S heb ik al soortement van af, maar ik ben nog niet geheel tevreden met het resultaat (ben er pas een uur mee bezig geweest). Ik vroeg me dus af of er ergens een site is, waar ze al wat patronen hebben voor letters die je ergens in haakt, want beter goed gejat dan slecht zelf uitgedacht. |
|
![]() |
|
lidy* ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 03 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 619 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Geen idee, maar ik vind 't wel heel knap (en heel lief) dat je dat doet voor je nichtje(s)!
|
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
http://hobby.blogo.nl/2010/11/08/gratis-alfabet-telpatroon-en-telpatronen/
misschien met een borduurpatroon of een inbreipatroon eens proberen te haken. geeft misschien zelfs een grappig effect aan de letters. |
|
|
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
http://www.ravelry.com/patterns/library/letters-a---z
en hier zijn er losse gehaakte. ik weet wel niet hoe groot ze zijn. en als je zelf op een kleine ruitjesblad letters tekent, en elk ruitje is een vaste bv. dan kan je de letters allemaal even groot maken en zo hoekig als je zelf wilt |
|
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23705 |
Bij Euroland ligt een boekje Letters haken met zowel ingehaakte als los gehaakte 3D letters, als ik het me goed herinner. Ik zou in mijn haakbieb moeten duiken, ik weet dat in sommige patronenboeken ook ingehaakte letters staan. Bijvoorbeeld de Haakbijbel.
Je zou een naam ook in punnikslierten op kunnen naaien of in gehaakte slierten. Mar hand- of machinegaren. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Ik zat ook aan borduurpatronen, kruisjes, te denken.
Er worden ook wel eens kruisjes over haaksteken heen geborduurd. Dus je zou in geval van nood, misschien een soort van etiket kunnen haken in je tassen patroon. En daarna de naam hieroop kunnen borduren?!? |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
Naar filet haakpatronen zoeken ??? Jessica Tromp heeft er heel veel zitten ook letters tussen .
|
|
![]() |
|
C4th ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
Allen hartelijk dank voor de reacties.
Vooral de tip van filet haakpatronen is zeer waardevol. Zag er nog andere figuurtjes in langs komen, die me later nog kunnen helpen (want de tas voor het jongetje mag geen roze bevatten en ergens verwacht ik dat hij ook niet zit te wachten op hartjes :)...) Ik heb wat letters in filet-haken gevonden en die heb ik als basis gebruikt voor mijn eigen letters (want veel groter en breder). 't Was een heidens karwei, maar inmiddels heb ik de vier namen in Excel staan. Nu de rest van het patroon er nog omheen bouwen, dan in leesbaar patroon overschrijven en dan... tja, dan maar beginnen met haken dus. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |