Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Leuk daspatroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Leuk daspatroon
    Posted: 03 December 2012 om 15:31
Ik vond in het theemutsenboekje een leuk daspatroon, heel simpel, iedereen die rechte ribbels kan breien en weet te meerderen en minderen, kan het doen.

Ik brei op pen 4,5 met Royal, je kunt ook met pen 4 en Saskia of Royal breien:

Zet 2 steken op en meerder in elke naald aan weerszijden tot ongeveer 50 steken of tot je de breedte goed vindt voor een kinderdas. Meer mag ook. Je breit alles rechte ribbels.

Nu meerder je in naald 1 in de eerste steek één steek en in naald 2 haal je de eerste twee steken recht af, zet ze terug en breit ze recht samen. De steken komen diagonaal (schuin) op de naald te staan.

Je breit zo door tot de gewenste daslengte (ik ben nog niet zo ver) en dan doe je die minderingen aan weerszijden op elke naald tot je 2 steken over hebt en die kant je af. Je kunt de uiteinden aan elkaar naaien voor een ronde sjaal of er franje aan maken of op beide uiteinden een gehaakte platte bloem naaien. Of de sjaal gewoon zo laten.

Ik heb trouwens op google geneusd bij knitting patterns Hogwart's scarfs en voor elk huis twee sjaalpatronen gevonden. De jonkies hebben brede strepen, een soort blokpatroon, de ouderejaars een hoofdkleur met dunne streepjes, telkens 2 in de bijkleur en een dun streepje hoofdkleur ertussen. De kleuren zijn wat verschillend voor de boeken en films.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns