Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Lievelings...

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Lievelings...
    Posted: 22 Juli 2011 om 20:08
Ik heb me lang geleden voorgesteld, ik kan het zelf niet meer terugvinden. Maar we hebben soms ineens zo'n draadje van Wat voor muziek vind je mooi? Welke boeken lees je? Dus ik dacht daar maar weer eens mee te beginnen.

Mijn lievelingsfilm van alle tijden is Gejaagd door de wind. De eerste Star Warsfilm uit 1976 heeft ook indruk gemaakt. En Blade Runner.

Ik houd van klassieke muziek: Beethoven en Beatles.

Ik lees graag fantasyboeken en romans over handwerkende dames.

Ik zie op tv het liefst detectives, maar kijk ook naar Dr. Phil.

Ik ben dol op mijn twee katten en mijn huisband (die dus wel op de 3e plaats komt).

Ik haak en brei lekker in de tuin onder een parasol. Dat er soms gras gemaaid moet worden en onkruid gewied, neem ik op de koop toe, maar niet te vaak.

Ik houd van winkelen, niet voor kleren of schoenen, maar voor wol, fournituren en handwerkboeken. Rommelmarkten sla ik ook niet over.

Mijn lievelingsgroente is aubergine.

En jullie???
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2011 om 23:18
Ik ben dol op zuurkool, wanneer maakt me niet uit, zet het me maar voor, wel een stamppot natuurlijk he! Zomer, winter? Kom maar op!

Verder vind ik het heel leuk om naar concerten te gaan, meestal pop/rock. Coldplay heb ik 2 keer gezien en UB40 ook. Van de nederlandse artiesten (op de  piratenfestivalzangers na) heb ik bijna ook allemaal wel een keer gezien.

Zelf werk ik al 11 jaar op 5 mei op 1 van de bevrijdingsfestivals in Nederland. Nu de laatste 6 jaar in Zwolle (het mooiste festival op die dag).

Lezen? Ik "eet" alles wat letters heeft hihi. Behalve Karen Slaughter ben ik ook dol op kinderboeken, heb net "stad in de storm" van Thea Beckman uit en lees nu een thriller

Breien en haken kan en doe ik al sinds ik ± 6 ben. Breien kan ik beter en sneller, haken voornamelijk amigurumi.

Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2011 om 23:56

ik ben zelf geen concerten/festivals mens, ben eigenlijk een huismus geworden en ga ook niet zo graag weg, boodschappen doen is noodzakelijk kwaad en om over het huishouden maar niet te spreken, daarentegen moeten de hokken en het verblijf van de vogels wel spik en span zijn. en elke dag speelkwartier bij de jonge ara's, dat is genieten. en dan 's avonds lekker handwerken en in de wintermaanden opa aan het knutselen zetten, vindt hij ook leuk. Van poppenspullen maken tot de vogelverblijven opnieuw inrichten, nieuwe boomstammen ophangen, die zijn na een zomer toch wel gesloopt. de broedblokken opknappen. De kaketoes hebben een nieuw broedblok en daar waren ze het niet mee eens, het invlieggat zat volgen hen op een verkeerde plek, nou dat is toch geen probleem, maken we gewoon nog een gat erbij. en de scharnieren worden vakkundig verwijderd, boutjes, schroefjes en moeren draaien ze met het grootste gemak los, en die vind je dan met het schoonmaken ergens op de vloer.

je moet ze ook niet laten zien hoe je de deur openmaakt, anders doen ze het de volgende keer zelf.

lydia wijsbroek
Back to Top
Willemina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Willemina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2011 om 01:12

Als kind was ik al bezig met poppekleertjes maken, toen mijn oudste werd geboren ben ik gaan handwerken, veel achter de naaimachine, alle kleding voor de kinderen gemaakt, later leuke kleertjes voor de kleinkids.

Daarnaast heb ik veel patchwork/quilten gemaakt.

Op een gegeven moment ben ik begonnen met beren maken, copieén van oude beren, enige jaren cursussen gegeven.

Het achter de naaimachine zitten is nu een beetje verwatert, geen tijd meer voor, ben nu alleen nog met de haaknaald bezig.

Ben geen uitgaansmens, wel hou ik van klassieke muziek, Emma Shapplin is een van mijn favorieten, vooral het liedje Spente Le Stelle vind ik mooi.

Ook ik kijk het liefst naar Detectives, en dan vooral de Engelse series.

Het is nooit zo donker of het word weer licht.
Groetjes Willemina.
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2011 om 02:39

hoi allemaal , ik ben sinds en paar maanden verslaafd aan haken , liefst knuffels .  mjn muziekgenre gaat van clouseau tot david bowie en guns and roses . mijn topper is en blijft Elvis Presley (ben ik al heel men leven verslaafd aan ) Ik ga ook naar live concerten en musicals .

Verdere hobby's  zijn vissen , Ik lees graag biografieen ( kan gaan van seriemoordenaars , verdwijningen of wielrenners .... alles dus )

Op tv kijk ik het liefs naar Midsommer Murders en kampioenen ( heb ook alle reeksen daarvan in huis ) Verder kijk ik ook graag naar rampenfilms en komedies .

ben dol op mijn gezinnetje (kids , ventje en bijna kleinkind ) en voel me fijn als het heerlijk regent en ik lekker in de veranda zit te haken

mijn radio staat van s'morgens vroeg op en als ik een cd opzet zing ik harder dan de zangers zelf

zo nu weten jullie een beetje meer over mij

In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2011 om 09:19
Als je op BBC kijkt naar detectives, kun je teletekst bladzij 888 aanzetten voor de ondertitels. Die zijn dan ook wel Engels, maar het is toch beter te begrijpen. Ik ben dol op die oudjes in New Tricks.

wat rozengeur.
Back to Top
vlijtig liesje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer vlijtig liesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2011 om 10:38
Hallo allemaal
Ik ben dol op handwerken haken breien borduren alhoewel ik
dat niet zo veel meer doe
Mijn ogen worden toch iets ouder
Verder doe ik aan quilten
Ook lees ik heel veel vooral detectives en ben dol op het
kijken naar detective series op televisie vooral midsummer
murder en andere detectives die zich afspelen in Engeland
Ik ben dol op mijn man, kinderen en kleinkinderen waarvan
mijn zoon met zijn gezin in Australië woont
Zit dus vaak achter de computer en doe aan foto s bewerken
Leuk om elkaar zo iets beter te leren kennen
vlijtig liesje 4961
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2011 om 12:49

Hallo Allemaal, Mijn mooiste film allertijden is ook voor mij Gone by the wind. Toen ik op de mulo zat hadden wij een lerares Engels, tijdens de Engelse les op zaterdag vertelde zij een stuk uit het boek, de week erna moest een van ons navertellen van de week ervoor en daarna ging zij weer verder. Geweldig was het. Voor de rest ga ik eigenlijk niet meer naar films.

Ik lees voornamelijk artikelen. Met boeken ben ik gestopt toen mijn oudste zoon geboren werd, toen kon ik niet meer doorlezen, de baby moest verzorgd worden. Af en toe lees ik nog wel eens.

Muziek, eigenlijk ook heel verschillend, van klassiek tot.... maar geen herriemuziek. Kijk graag naar Duitse krimi's, dan kan ik ondertussen haken als het niet zo spannend is.

En dan het alleallervoornaamste: Ik naai de wereld aan elkaar (zegt mijn omgeving). Van gordijnen tot broeken korter maken, van broekpakken tot mantels enz. Vroeger (middelbare schooltijd zonen) veel gebreid. En sinds 2 jaar weer heel veel haken, maar dat doe ik 's avonds.

Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2011 om 13:03
Ben altijd al een creatieveling geweest ( dat zegt mijn
moeder tenminste).
Ik vind het leuk om dingen te maken, zo heb ik vroeger
veel kleding gemaakt en geborduurd, tussen het breien en
haken door vind ik het leuk om te kalligraferen, hier heb
ik een aantal jaren les ingehad. boeken zij ook bij mij
niet veilig ik "vreet"ze op. er liggen hier 10 boeken van
de bieb om morgen mee te nemen op vakantie.
computeren vind ik ook leuk om te doen.
Het mag de hele vakantie wel regenen ik vermaak me wel.
Mijn gezin is de laatste 4 jaar gegroeid van 5 naar 8
personen en ik geniet er van, Ben er klaar voor om oma te
worden maar dat bericht is nog niet gekomen, wie weet
komt het ooit.
Back to Top
Willemina View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Willemina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2011 om 13:28

Leuk om al deze verhalen te lezen, het valt mij op dat er nog best veel mensen

achter de naaimachine zitten, ondanks dat er beweert word dat het naaien door de jaren heen steeds minder is geworden.

Ook hoor ik van veel vrouwen, die altijd achter de naaimachine zaten, dat ze  op oudere leeftijd geen zin meer hadden om nog iets te maken.

Wel had ik op een gegeven moment de behoefte om er andere dingen bij te gaan doen, maar toch kriebelt het steeds weer om iets te gaan maken, vooral als je weer eens een mooi patroon tegenkomt.

Ik maak ook veel creaties uit de boeken van Tilda, helemaal geweldig.

Dank jullie voor het delen van je dagelijkse creativiteiten. 

Het is nooit zo donker of het word weer licht.
Groetjes Willemina.
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2011 om 14:52
Gezellig, al die verhalen.
Ik houd van clarinet spelen, rond mijn 38e pas gaan leren bij de harmonie (en 2 diploma's A en B op de muziekschool behaald) waar ik nu nog bij ben. We geven af en toe een concertje en hebben buitenoptredens.
Verder vind ik het leuk om te breien, haken en af en toe iets op de naaimachine maken. Geen coupeusewerk hoor!
Tuinieren (lees : bijhouden)valt ook onder hobby en ik kook en bak graag.
Omdat ik ook nog werk, 4 ochtenden en 2 middagen kom ik bijna dagelijks tijd te kort vooral voor mijn hobby's.
's Avonds gaat de t.v. aan voor het journaal en soms ben ik dan zo moe dat ik domweg maar een beetje ga zitten kijken naar een programma zonder dat ik aan een hobby toekom.
Wil ik toch breien of haken dan geen t.v. aan maar een c.d.tje op of de radio aan.
En ik moet er ook tijd voor maken om af en toe eens in dit forum te komen kijken.
Groetjes, Tineke01   
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2011 om 16:57

Magtelt, je slaat volgens mij nog één dingetje over (hihihihi): het apparaatje van Tupperware waar jij zo'n lekker dingetjes mee maakt.

Groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2011 om 17:12
Oh als ik begin over mijn huishoudspeeltjes.... Mijn creme bruleebrander, mijn hamburgerpers, mijn kersenontpittulateur, sapcentrifuge, ijsmachine, keukenmachine, tosti-ijzer met wafel/ en andere platen..

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2011 om 17:56
Heb je nog tijd over om adem te halen Magtelt? Groetjes, lida
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2011 om 18:09

Ik heb meestal geen 'lievelings....' want dat verandert bij mij toch heel vaak en ik kan ook heel moeilijk kiezen . Maar ik maak me er zo wel heel makkelijk vanaf, dus ik waag toch een poging.

Lievelingsfilm: The Dark Crystal

Lievelingsboek: Insomnia van Stephen King

Lievelingsserie: Sisters (en dan het liefst samen kijken met mijn zus)

Lievelingsmuziek: Kan ik echt niet kiezen! Gewoon popmuziek.

Lievelingseten: Spruitjes, rode kool, zuurkool, pasta, teveel om op te noemen. Ik kan beter schrijven wat ik niet graag lust, dat is champions en roggebrood.

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2011 om 18:30
Voor wat lievelingseten betreft is het moeilijk kiezen voor mij. Ik lust zowat alles, behalve erwtensoep. Dat vind ik echt totaal niet lekker. Ik kook het wel voor mijn man, en dan meteen in grote hoeveelheden die ik meteen in de vriezer kwak. Onze kinderen lusten het ook niet, en mijn man is er stapelgek op.
Op tv kijk ik het liefste naar detectives, idd Midsummer Murders, a touch of frost enzo, maar ook (samen met mijn dochter) Grey's anatomy en private Practice
Handwerken heb ik met de paplepel ingegoten gekregen, mijn moeder had altijd wel iets waar ze mee bezig was, vooral achter de naaimachine. Toen ik jong was, had ik absoluut geen geduld voor handwerken, maar toen ik trouwde, ben ik toch maar eens begonnen met het breien van truien en ben ik achter de naaimachine gekropen. Voor de kids heb ik heel veel genaaid, maar nu ze zo groot zijn, willen ze geen zelfgemaakte kleding meer aan. Niet dat ze merkkleding willen hoor.
Sinds een jaar of 2 en een half ben ik helemaal verslaafd geraakt aan haken. Breien doe ik ook nog wel, maar stukken minder.
Als we het over lezen hebben..... volgens mijn man ben ik geboren met een boek aan mijn k..t. Ik loop meestal wel met een boek in mijn hand en standaard ligt er 1 op mijn nachtkastje. Ik lees alles behalve autobiografieén
In films heb ik geen lievelingsfilm. Ik houd niet van thrillers, en ik houd me meestal bij romantische komedie of iets in de lichtere soorten
Muziek: ik ben al jaren fan van The Beatles, ook al zijn ze van iets voor mijn tijd. Maar ook muziek van Guus Meeuwis kan ik waarderen en zo zijn er wel meer te noemen, maar dat vult het forum te veel
Wat een verhaal zeg
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2011 om 18:47
Apropos, erwtensoep. Vond ik niets aan, maar je moest vroeger alles eten. (Voor jullie moest nog eens oorlog komen! vaste spreuk van mijn vader) Totdat ik die soep bij mijn schoonouders na een winterwandeling te eten kreeg. Wij kregen pannenkoeken na de soep. Dáár aten ze de pannenkoek bij de soep. Dus pannenkoek met suiker, wel meer model flensje als pannenkoek, op een bord naast het soepbord en dan lepel soep, hapje pannenkoek. Niet te geloven vond ik dat in het begin en nu? Heerlijk! Mijn schoondochters vinden het net zo belachelijk als ik toen, maar een is er al overstag.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2011 om 19:06
Originally posted by carlaevelien carlaevelien wrote:

Lievelingsfilm: The Dark Crystal

Dier is ook zoooooo geweldig! Heb jij enig idee of die op DVD te verkrijgen is?
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2011 om 21:28
Ik doe alles graag ik brei en haak graag en ook borduren .Ik lees graag dedectieve romans en soms ook een goed roman van de dochter.en kijk ook graag naar dedectieve's zerie zeker op woensdag avond op ned 1.E, luister graag naar muziek uit de jaren 60 popcorn .En probeer 3x per week mijn spieren terug te verstevigen 1 uurtje per keer
Back to Top
Yobsje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yobsje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2011 om 21:58

Mijn lievelings-:

eten: Spagetti bolognese, de saus zelfgemaakt dus niet uit een pakje
muziek: Veel, maar Adèle vind ik op het moment het leukst
film: Kijk ik bijna nooit meer, maar Notting Hill en Pretty Woman scoren hoog
tv: kookprogramma's, medische programma's, regionale tv, verder niet zoveel
lezen: Overdag wel eens een tijdschrift, in bed het liefst een chicklit, maar onze jongste slaapt bij ons op de kamer en lezen blijft er daardoor vaak bij.
hobby's: Veel, maar te weinig tijd/geduld op het moment voor langdurige projecten, kleertjes naaien vind ik leuk, maar ik heb geen plek waar ik alles kan laten liggen, alles moet op de keukentafel en dat vind ik vaak teveel gedoe voor die paar uurtjes die ik 's avonds heb. Haken kan bijna overal en kun je even snel neer leggen, ik haak het liefst buiten als mijn jongste kinderen in de tuin spelen. Internetten doe ik ook graag, ik heb net een smartphone waar ik mee op internet kan, dus kijk ik overdag regelmatig even op de vaste sites die ik volg, ook hobbydoos. Zwemmen zou ik graag vaker doen, maar als de kinderen 's avonds in bed liggen kan ik mijzelf er niet meer toe zetten om dat te gaan doen. En natuurlijk mijn gezin, man, 2 jongens van 9 en bijna 7 en 2 meisjes van 3,5 en 1,5 jaar, dat kost natuurlijk het meeste tijd.

Groet,

Yobsje
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns