Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Lookalikeofficialstreepjesdekenmaareenjaartjelater

 Reageer Reageer Pagina  <1234 6>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2015 om 00:27
jep en mijn huiswerk voor week 1 en zelfs week 2 is al klaar.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2015 om 09:41
Vandaag een vrije dag en eigenlijk zou ik de badkamer eens een extra grondige schoonmaakbeurt willen geven maar.........
gisteren het garen voor de deken gekocht (Saskia oud roze, donkerbruin en beige) en ook de eerste toeren in mijn mail. Mijn haaknaalden springen van plezier de la bijna uit.
Ik ben zo standvastig als een natte dweil dus geef mezelf een kopje koffie met een krentenbol en ga aan de eerste toeren beginnen.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2011
Locatie: Alblasserwaard
Status: Offline
Points: 336
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2015 om 10:56
Ik kon met het weer van gisteren ook niet langer wachten. Week 1 is klaar in blauw en ecru van Zeeman. En in de tussentijd heb ik mijn dochter nog haken geleerd met textielgaren van Action. Nu heeft ze een leuke omgehaakte vaas.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2015 om 13:01
Wat een heerlijk fanatisme. Ik heb zelf week 3 net af en moet nu aan de wagenwielen.

Als jullie meer patronen willen hoor ik het wel. Of plukken jullie ze zelf van het blog van Terray af? Kan ook hoor.

We kunnen gewoon op eigen tempo werken hoor. Ik ben er dinsdagavond bij het breicafe mee begonnen. Dat kan nu nog makkelijk, ik zie me daar niet met megalappen op schoot zitten.

Wel fotos plaatsen hier hoor
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2015 om 13:30
Oeps, net begonnen en ik heb al een vraagje.

In de beschrijving staat als tip dat je het beste de draad van de nieuwe kleur mee kunt laten lopen in de volgende toer.
Wanneer ik dat doe dan zie ik dus in het begin van toer 3 de bruine draad over de vorige rij beige stokjes meelopen en wanneer de bruine draad "op" is ontbreekt dat natuurlijk. Dat vind ik niet mooi. Wanneer ik het beige  van de vorige toer mee laat lopen dan is dit veel minder zichtbaar omdat het over dezelfde kleur heen loopt.

Of snap ik de tip niet goed?
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2015 om 13:42
Ik heb week 1, 2 en 3 af. Ik gebruik van Royal grijs, roomwit en rose en van Saskia zacht rose.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2015 om 16:22


ik moet ook aan dat wiel gaan beginnen.

een echte deken voor als je je niet goed voelt :
heb je migraine : je houdt gegarandeerd je ogen toe met die felle kleurtjes

gewoon wat plattekes : lekker opgevrolijkt

echt ziek : ze zien je liggen in de zetel

speciaal beneden in de veranda gaan trekken om de echte kleuren te kunnen zien
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2015 om 18:33
Leuk dat ze ondanks hetzelfde patroon zo verschillend worden he? Leuke kleuren hoor.
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2011
Locatie: Alblasserwaard
Status: Offline
Points: 336
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2015 om 18:33
Het wiel ga ik zo doen als op de site van Wieke van Keulen staat. Dan vind ik hem toch wat mooier.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2015 om 21:01
gullie vroeg foto's..nou hier ist 'r eentje...mens mens, wat een begaoiing...tóch eigen-wijs en met m'n dunne haaknaald willen werken...en dat met 92 steken..een gebed zonder end leek het wel, vooral de 2e toer...de 3e ging al ietske beter maar 'k had slecht licht in bed en stopte..een kinderwagen heb ik niet in huis dus wilde ik voor de ''oude'' Sasha-pop van m'n dochter een dekentje maken (het originele witje heb ik ook nog), de pop is inmiddels bijna 40jaar (m'n dochter ook ja, slim hoor;-) en omdat ik vintage kleuren bij haar vond en vind passen en toch nog her en der ''oud'' garen heb liggen nam ik borstrokkleurbeige en corsetkleurrose...en ik ben verliefd alleen al op dat kleine gehaakte stukje...( Magteld, ga jij ook beginnen voor jouw Heather joh ;-) Tóch wilde ik me niet laten kennen en zette met Kruidvat-acryl wat op de pennen (rijmt): nooooooooooooooooooooooooit meer, wat een takkengaren.. m'n voor mijn doen dikke naald (4) bleef er steeds inhangen dus ik laat het bij dit kleine stukje en ga met naald 1.75 verder aan m'n Sasha-kleedje ..misschien ga ik vlgnde week bij de Zeeman of Wibra nog wat garen voor een iets dikke naald kopen..
Maar het was evengoed een feest, alleen al om op zoek te gaan naar Sasha want je wil niet weten hoeveel spullen er hier op m'n ''crea-chambre" liggen en naar garen...dus Juf Jips,. dagge bedankt zijt da witte ! hier een foto, niet zo mooi als die van Jips en niet zo scherp als die van Bep maar 't komt uit een goed handwerkhart..
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Januari 2015 om 23:45
nldutchy

het aantal steken dat je moet opzetten moet een veelvoud van 24 zijn en dan nog extra 2 (keerlossen)

Je 92 steken zijn er ofwel een paar tekort, ofwel een paar teveel.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2015 om 08:53
Het ziet er goed uit dames Big smile
De vintage kleuren zijn ook prachtige Marlene. Ik vind het zo leuk dat ze allemaal anders worden en waarom geen kleintje maken zodat je toch mee kunt doen?
O ja, over de vraag van het mee laten lopen van het garen..... dat doe ik niet. Ik hecht de nieuwe kleur aan en knip dan de draad af en knoop deze met een dubbele knoop en steek de einden langs de rand van de deken weg. Je haakt het toch weer om met een rand dus dan zie je het niet meer Wink
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2015 om 09:27
Dat vind ik zo leuk aan samen een haak of breiwerk maken ,al die verhalen voor we iets moois van onze naalden krijgen ,zo leuk , ik heb ook de twee eerste rijen gedaan en viel goe mee,kon ik mijn zinnen verzetten want mijn kat Gizmo is al de ganse week bij dierenarts met blaasontsteking en ik mis hem hier in huis,hopelijk komt hij vandaag terug,veel suxes allemaal Wink
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2015 om 10:52
Ach wat sneu. Ik hoop dat het meevalt met de kat.
Lekker dan je zinnen verzetten met zo'n gezellig groepswerkje Big smile
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2015 om 12:30
Hey Beppeke, ik heb als excuus dat ik griepbrains heb (als ik geen griep heb noem ik als excuus chemo-brains ;-) maar ik heb 72 steken plus 2...heb me gisteravond suf gepiekerd hoe ik me nou zó kon verrekenen want delen door 24 dat lukte me toch..maar het was dus een andere 2, achter de 7 i.p.v. de 9..ach ja..gij zijt wel ne slimme belg joh !!! En Pareltje, ik duim mee voor Gizmo, dat ie maar gauw weer rond mag banjeren bij je ! En ja, gezellig topic, alleen al dáárom doe ik mee (op mijn manier maar dat is ook een manier haha)
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2015 om 14:36
" />

klein stukje al begonnen van de volgende toeren, maar gestopt omdat ik ook de Butterfly stich shawl af wil maken, eindelijk de trui voor mijn man eens in elkaar moet zetten en de sjaal voor mijn dochter af wil maken voor ze a.s. vrijdag op wintersport gaat.
maar oh, oh, even op internet tussendoor en me nu ook aangemeld voor de Zeeuwse meebreideken van Jeanet (Blij dat ik brei). 
Hoog tijd voor een cursus zelfbeheersing ben ik bang Wink

Pareltje, ik hoop van harte dat de kat inmiddels weer helemaal gezond thuis is!
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2015 om 14:52
noujaaa, ik zet net die zeeuwse meebreideken te bekijken, wat een mooi eksemplaar en je LAL wordt ook moooooooooi Marie-Louise, wowwwww pr8 kleuren... !

oja, als die cursus zelfbeheersing een e-cursus is wil ik 'm ook graag ;-)
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2015 om 14:55
Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

noujaaa, ik zet net die zeeuwse meebreideken te bekijken, wat een mooi eksemplaar en je LAL wordt ook moooooooooi Marie-Louise, wowwwww pr8 kleuren... !
Dank je! Doe je ook mee met de zeeuwse meebreideken? 
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2015 om 15:04
nee joh, ik maak alleen maar mini dingetjes, 'k heb maar een ''kort lontje'' dus ik geniet mee van het mee-lezen en kijken, óók een hobby ;-)dit is meer mijn ding en tlevert nog centen op ook voor de Goeie Doelekes :
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2015 om 10:22
ik kon niet wachten tot vrijdag en heb dus weken 3, 4 en 5 al gedaan.
Wel 3 keren.
Had ik het wiel al 2 keren uitgetrokken en moest ik dus terug op 193 stokjes komen. Ik had er 308. Bleek ik het eerste stuk vetgeten 3 steken overgeslagen te hebben na die vaste. Alles terug uit en nu is het juist.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns