Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Losse halsbies voor V-hals

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Anapost View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 05 Juni 2017
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anapost Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Losse halsbies voor V-hals
    Posted: 05 Juni 2017 om 12:51
Ben bezig met de Vhalstrui nr 22 van Phildar. Er moet een aparte halsbies gebreid worden, die er daarna wordt aangezet. Je moet met een andere kleur beginnen. Er staat "met open opzet, zie tip in breiboek". Wat wordt daarmee bedoeld?
Het is de bedoeling dat die andere kleur bij het aan de trui zetten wordt uitgehaald. 
Ik heb op internet gezocht hoe dat werkt maar kan het niet vinden. Het enige voorbeeld wat ik vond werkt juist andersom: eerst de halsbies, en dan pas de andere kleur, die uitgehaald wordt.
Ik vraag me daarnaast af hoe je de V netjes krijgt, want daar wordt de bies aan elkaar gezet, zie ik.

Ik hoop dat een ervaren breister me kan uitleggen wat ik moet doen!! Alvast dank!!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2017 om 13:47
Het is een werkwijze die eigenlijk alleen Phildar heeft .
Staat het niet achter/voorin je boek uitgelegd ?

Je breit je bies en dan ga je verder in een andere kleur . Ik pers vervolgens die andere kleur omdat de steken dan minder vlug wegfloepen bij het uithalen ,maar dat moet je zelf weten . Je legt je bies op de plaats waar hij komen moet en begint met uithalen . de laatste nld steeds maar een paar steken . Vervolgens zet je hem met een stiksteek van steek naar steek op je werk . Je ziet het stiksteekje dan aan de voorkant . Bij confectie zie je ook wel eens zo,n randje .
Ik weet niet wat je verder met je bies moet doen maar vaak moet je hem tegen zomen en dan wordt het een naadje waar je stukken tegen elkaar komen ,of je laat het ene stuk over/onder het andere vallen .
Ik gebruik daar stikzijde of een draadje DMC in de goede kleur .

Als je met een andere kleur begint kun je het volgens mij niet uithalen .

Ik heb het boek niet .
Ik zal eens kijken of ik ergens een uitleg heb over open opzet .

Ik heb ook wel eens geprobeerd de stiksteek te maken als er nog breiwerk aan vast zit ,maar dan steek je vaak in de draad en krijg je het ook niet uitgehaald
Back to Top
Anapost View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 05 Juni 2017
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anapost Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2017 om 13:49
Heb het boek niet. Had via de Hobbydoos-aanbieding de wol besteld en dan krijg je een copie van het patroon erbij,.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2017 om 14:05
Misschien heb je hier iets aan
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Anapost View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 05 Juni 2017
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anapost Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2017 om 14:12
Dat filmpje had ik gezien, maar daar begin je dus met de boord en daarna pas de "hulptoeren".
Het rare bij mijn patroon is nou juist dat daar gezegd wordt eerst de hulptoeren te breien, opgezet met "open opzet", en dan pas de bies. 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2017 om 14:28
Kijk eens bij de video's van Drops . Daar staat een manier van opzetten met een haakpen . Die kun je later wel uithalen .

Drops heeft nog meer
Back to Top
Anapost View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 05 Juni 2017
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anapost Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2017 om 14:31
O, dat ga ik bekijken!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2017 om 14:32
vervolg

filmpjes over opzetten .
Ik heb in boeken van mijzelf gekeken maar nergens staat een openopzet in .
Ik denk dus dat ze ermee bedoelen dat je later de steken kunt pakken en je niet een "randje "krijgt zoals bij de duim wijsvinger methode .
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2017 om 18:38
Ik heb een Phildar boek en daar staat voorin een voor mij vreemde opzetmethode beschreven. Ik ga er een foto van maken en deze proberen hier te plaatsen.
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2017 om 18:41
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2017 om 18:42
op de een of andere manier heb ik geen"knop" meer om afbeeldingen in te voegen.
Nou, en daar is tie dan ineensLOL
 
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2017 om 19:39
Back to Top
Anapost View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 05 Juni 2017
Status: Offline
Points: 6
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anapost Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2017 om 20:27
Ik heb de steken met een haaknaald op de rondbreinaald gezet. Ik denk dat het gaat lukken. Hartelijk dank, wat fijn om raad te kunnen vragen!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Juni 2017 om 22:07
Ik hoop het ook voor je .

Is ook een pracht oplossing voor manchetten breien .Je kunt ze op die manier gewoon langer maken
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns