Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

maat haaknaald

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: maat haaknaald
    Posted: 23 Maart 2015 om 20:19
waaraan kan men zien welke maat haaknaald dat je ongeveer hebt (buiten het cijfertje dat er op staat natuurlijk).

Ik heb hier een aantal haaknaalden, allemaal verschillende nummers dat weet ik maar de cijfers zijn er volledig afgewreven door het haken.
Moet men naar het kopje van de haaknaald zien of naar de dikte van het steeltje juist onder het kopje?

Als ik dat al weet kan ik er een ongeveer nummerke van maken.

Efkes verduidelijken : het zijn indertijd gekochte haaknaalden ik dacht van de wibra met van die plastieken handvten.
Ik heb een roze, een oranje, een blauwe en een bordeauwe en overal zijn dus de nummerkes af. Misschien dat iemand die ook heeft gekocht gehad en dat daar de nummerkes nog zicht baar zijn?
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2015 om 20:38
Hoi Bep ik heb ook gekleurde haaknaalden (geërfd)
Niet van de Wibra dus maar misschien komt het overeen.
Blauw nr 5
Geel nr 4.5
Groen nr 4
Rood nr 3.5
Oranje nr 3
Licht blauw nr 2 Succes!
december2011

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Maart 2015 om 21:12
Bedankt stramien.

die oranje zou idd een nr 3 kunnen zijn en dan is die roze een 2,5.

en ik heb nu pas gegoogeld en de haaknaalden gevonden en daar zijn de nummerkes goed zichtbaar.

't is mijnen dag niet vandaag, zullen we maar zeggen.

direct een etiketje op de pennen plakken met plakband erover

dus case closed.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2015 om 17:25
Net als bij wolrestjes, maar dan net omgekeerd: als je een draad in de holte van de haak legt en hij past, is dat de juiste maat. Weet je de maat van de naald, dan weet je nu de dikte van de wol, weet je de maat van de wol, dan weet je nu de maat van de haaknaald. Het slijt er wel razendsnel af. Ik heb ook niet-Wibrahaaknaalden en die leg ik er dan naast.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2015 om 17:37
Ik heb hier vijf verschillende merken nummerke 3 en die kopkes zijn dus allemaal anders (groot, smal, klein) en de holte is ook niet overal hetzelfde. En toch staat er 3 op. Zal waarschijnlijk van fabrikant tot fabrikant afhangen ook en van land tot land.

Mijn dochter had een tshirt besteld voor haar man, in China.
een 2XL. De tshirt komt aan en zij (S/M) geraakt er amperkes in.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2015 om 17:39
Misschien was het een kindermaatje 2 XL.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2015 om 23:03
in China wonen geen mensen die maat xl aankunnen laat staan 2.xl
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2015 om 23:25
en daarom dat die op de export gericht is, zelfs 3 en 4 xl. Alleen hebben zij geen benul van hoe groot die tig keren x moet zijn.
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Maart 2015 om 23:50
ja met de maten is het altijd oppassen
vroeger zei men toch ook. je moet geen schoenen over de post laten komen wand zij gaan op ze minst drie keer heen en terug eer dat ze goed zitten
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2015 om 11:53
Mijn zoon van 11 draagt kindermaat 158. Dat is in china m of l en in frankrijk 14 jaar
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns