Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mannetje zonder lijf

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mannetje zonder lijf
    Posted: 08 April 2017 om 22:07
Vanmiddag was ik in een breiwinkel en daar verkochten ze een kant en klaar popje (mannetje).
Ik vroeg de verkoopster of ze het patroon er van had maar dat had ze niet. Het patroon kwam van internet, zei ze. Ik stond in dubio of ik het popje zou kopen maar wil het liever zelf maken.

Ik hoop dat iemand van jullie dit iets zegt en misschien weet waar ik het patroon kan vinden...

Het is een "mannetje" zonder lijf. Eigenlijk is het alleen een bolletje als hoofd...met daaraan bolletjes als voeten en het heeft een grote puntmuts op.

Heeft iemand een idee welk poppetje ik bedoel?
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2017 om 22:41
Had je haar niet kunnen vragen of je de link naar het patroon mocht? Als je de wol daar koopt zouden ze toch niet zo moeilijk moeten doen lijkt me?
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2017 om 23:18
Kan je terug gaan naar de winkel en een foto nemen?
Als je die hier neerzet kunnen we misschien helpen.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2017 om 23:41
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2017 om 00:14
Originally posted by C4th C4th wrote:

Had je haar niet kunnen vragen of je de link naar het patroon mocht? Als je de wol daar koopt zouden ze toch niet zo moeilijk moeten doen lijkt me?



Toen ik haar naar het patroon vroeg zei ze dat ze die niet mocht verkopen en toen ik door vroeg zei ze alleen dat ze hem van internet had. Ze was er zo terughoudend in dat ik niet verder durfde te vragen.
En ik vond het eigenlijk ook niet echt klantvriendelijk dus ik had ook zoiets van...laat maar zitten!
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2017 om 00:17
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Kan je terug gaan naar de winkel en een foto nemen?
Als je die hier neerzet kunnen we misschien helpen.




Ik heb een hele simpele, oude mobiel en kan er geen foto's mee maken.
Nu ik hier op het forum ben en van jullie allemaal mooie foto's zie dan mis ik dat wel maar Sjaaa...om nou alleen een mobiel te kopen vanwege foto's voor het forum....ik ben er gek genoeg voor, hoor!
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2017 om 00:23
Bep,

Ik denk dat het poppetje wel in de categorie TOMTE valt. Het heeft er wel iets van weg. Maar het was maar een poppetje van ongeveer 10 x 12 cm. Alleen een dik rond koppie...wel ook zo'n bolneusje...geen benen alleen twee bolletjes als benen....geen baard....en een grote slappe puntmuts.

Ach...misschien moet ik het maar opgeven...het is zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik dacht dat iemand van het forum hem misschien ooit ergens gezien had maar het zou een enorme toevalstreffer zijn.

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2017 om 00:28
kunt ge dan niet een klein hoofdje haken, een nog kleiner bolleke voor de neus en die erop naaien, 2 iets grotere dan de neusbollekes en die eronder aannaaien als voeten en dan een pinnemuts?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2017 om 00:36
deze heeft dan weer geen voeten.
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2017 om 01:08
Nee...dit is het toch niet, Bep. Misschien is het dan toch geen Tomte of Gnome maar meer een fantasiefiguur. En je hebt gelijk...zo moeilijk was hij niet maar je valt op een bepaald snoetje en dat lukt me nooit om dat uit het hoofd na te maken.

En het is mijn eer te na om hem te kopen...wetende dat een ander hem gemaakt heeft!

Nu ik aan het zoeken ben naar dit figuurtje zie ik trouwens zoveel moois voorbijkomen....ik moet mijn zinnen maar op iets anders zetten.

Bedankt voor het meedenken, Bep!
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3615
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2017 om 12:44
bedoel je deze soms?

Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2017 om 14:31
Oo die kobolden zijn leuk!
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2017 om 14:31
Ik heb hem gevonden...is dat niet ongelofelijk!!! In dat enorme struikgewas aan patronen....IK HEB HEM !!!

https://nl.pinterest.com/pin/418201515383341240/

Het is de kleinste van de twee....die met oogjes.

Die van jou is trouwens ook erg leuk, Niania....geinig met die grote voeten.

Omdat ik gisteren zo gezocht heb ik een account aangemaakt op Pinterest. Wat je daar allemaal ziet. Zulke prachtige dingen waarvan je versteld staat dat iemand het kan maken...wat een keus!

Maar ik heb mijn....Blumenwichtel. Zo heet ie
Eerst mijn vest afbreien...dan begin ik aan deze lieverd!

Bedankt voor het meedenken allemaal...en Niania...je hebt me met het door jouw gezochte patroon aan het twijfelen gebracht...( ik vind die voeten toch ook wel erg leuk)
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3615
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2017 om 14:47
Blumenwichtel ja die is ook erg leuk
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2017 om 20:30

Wichtel, even geplakt ik hoop dat ie het doet

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2017 om 20:31
Er staat trouwens dat je er naar mag verwijzen, er staat alleen dat je niet mag doen alsof je het zelf bedacht hebt.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2017 om 09:42
oh ja, die zijn heel leuk!
Dank voor de link lw
Ik ga proberen te vertalen.
Het is geen lastig patroon.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2017 om 10:49
Lao-Tse

Als je op deze link klikt en dan op het poppetje klikt kom je op de site van de ontwerpster. Als je bovenaan de pagina kijkt zie je de optie...other languages... daarop klikken en dan heb je het patroon in het Nederlands!

https://nl.pinterest.com/pin/418201515383341240/

Het is inderdaad niet zo'n moeilijk poppie en toch heel schattig!

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2017 om 11:06
Tja...haarlemmertje..ik ben niet aangemeld bij pinterest en ik vertik het om het te doen ook.
Ben erg eigenwijs en wil niet overal een ww  neer moeten zetten.
Ben ook niet bij andere dingen zoals FB enzow.
suf....ik weet het.
Embarrassed
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2017 om 11:13
Oké...ik weet even niet wat een ww is. Ik ben ook pas sinds eergisteren lid geworden van Pinterest en ik moet zeggen...er ging op handwerkgebied een wereld voor me open! Ik snap er nog niet alles van...je schijnt borden te moeten maken en pins te zetten maar dat doe ik allemaal niet. Ik ben ook verder nergens lid van...ook niet van Facebook. Maar dit ( enorme keus in gratis...of betaalde...patronen) vind ik toch wel leuk. Zo ben ik ook aan de Blumenwichtel gekomen!

Helemaal niet suf....als dat zo zou zijn ben ik SUPERSUF
Ik geef ook niks om flauwekul zoals Facebook en dan 1000 "vrienden" hebben die je nog nooit gezien heb!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.672 seconden.
Lang Yarns