Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

mochillalookalikehandtassencalberichtgeving

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2012
Status: Offline
Points: 1570
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2014 om 17:17
Ik weet wel dat er geen tijdlimiet voor staat maar ik vind het leuk e aan een cal dat je het elke week verrast wat je gaat doen. En het stimuleert ook. Maar als het hele patroon er al is dan is die verrassing en de stimulans weg. Maar op zich kan ik daar nog wel mee leven. Maar het gaat zo traaaaggg....
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2014 om 14:34
Joke ,je hebt hier toch elke week een stuk patroon gehad en toch niet het patroon in een x.Dus dat noem ik een cal en hij is nog niet af ,Of ben. Jij met een andere tas bezig?
Back to Top
JokeP View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juli 2012
Status: Offline
Points: 1570
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JokeP Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2014 om 16:05
Originally posted by BettyKleien BettyKleien wrote:

Joke ,je hebt hier toch elke week een stuk patroon gehad en toch niet het patroon in een x.Dus dat noem ik een cal en hij is nog niet af ,Of ben. Jij met een andere tas bezig?
 
Ik ben met dezelfde tas bezig maar loopt inmiddels 3 weken achter. Dus daarvan weet ik al hoe het er uit gaan zien.
Maar wat ik al zei, ik krijg er gewoon geen lekker tempo in en dat stoort me enigszins.
 
Groetjes,
Joke

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, and today? Today is a gift, that's why we call it present.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2014 om 17:14
Joke, het gaat ook zeker niet snel, als je 'normaal' haakt gaat dat veel sneller, dat klopt. Maar, laat je niet gek maken en werk hem op je eigen tempo af. Ja, het is juist leuk als je niet weet wat het volgend patroon is, maar och jammer dan. Ik denk dat het bij mij ook bij deze ene tas zal blijven hoor, zal ook niet snel een tweede maken, in elk geval niet van het materiaal dat ik nu gebruik, katoen. Ik zou er wel een willen maken van dat kumihimo draad, maar ik vrees dat hij dan wel heel erg duur wordt.
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2014 om 17:25
Hoii janne,wat voor draad is dat.Ik wist niet dat je daar draad voor had.
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2014 om 19:47
Kumihimo C-lon koord, o.a. hier te koop: http://www.wirwarkralen.nl/c-2324849/kumihimo/.
Ik heb nog niet uitgezocht bij welke shop dit garen het goedkoopst is.
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2014 om 21:30
Nou ik had hier nog nooit van gehoord.Maar wil jij daar een hele tas van maken? Dat is volgens mij een hele dure hobby.Maar wel een mooie kleuren
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2014 om 13:23
Nou, dat weet ik nog niet ik twijfel ook omdat het volgens mij wel erg duur wordt. Nou ja, ik doe toch eerst ook weer mee met de Scheepjescal, heb nog heel wat brei/haak/kraalwerk liggen en daar komt misschien nog een vest voor mezelf breien of haken bij :-) Al daat het eea van klaar is, wie weet.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2014 om 09:35
dames, ik vind jullie tassen geweldig mooi worden!
haken jullie met katoen?
vanavond hebben de wibra winkels bij mij in de buurt vaste=klanten-koop-avond, dan is alles met 25% korting
mooi moment om katoen te kopen voor zo'n tas Big smile
ben al elke dag in de winkel wezen kwijlen bij al de kleurtjes, ter voorbereiding za'k maar zeggen Wink

en nu, niet zitten miezemuizen over je werk he
alle reden om trots op jezelf te zijn!!! Clap
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2014 om 12:15
Ja, de meesten haken hem met katoen. Nu haak ik met enkele draad, maar volgens mij kun je beter een dubbele draad gebruiken. Ik krijg nl. de meeloopdraad niet weggewerkt, volgens mij gaat dat met een dubbele draad beter. En, je tas wordt veel steviger.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2014 om 12:35
maar wordt die dan ook niet loodzwaar, die tas?
en zeker als er een portemonnee met wat klein geld in zit?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2014 om 13:22
Originally posted by bep bep wrote:

maar wordt die dan ook niet loodzwaar, die tas?
en zeker als er een portemonnee met wat klein geld in zit?
Bep, dan moet je gewoon je man meenemen of zo'n vierkant stukje plastiek LOL
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2014 om 13:35
ik heb gewoonlijk alles bij : man, plastiek, klein geld.
want als het met een parkeermeter is dan is het altijd : hebde gij klein geld? en dan schiet de dees in haar sjakosj en haalt er na lang zoeken een portemonneeke met klein geld uit.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2014 om 16:04
in mijn persoonlijk magazijn heb ik al wat fijne kleurtjes katoen bijeen gezocht. Ga vanavond nog kijken voor kleuren erbij.
ik ga geen patroon zoeken of volgen, ben gewoon helemaal verliefd op die felle kleuren en het model en verder zal het wel n carolina-tas worden; me heerlijk uitleven op n ideetje van anderenSmile
kan bijna niet wachten Big smile
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2014 om 13:31
Ik zal de tas niet als tas gaan gebruiken, mij teveel werk om alles altijd van de ene naar de andere tas over te moeten pakken, ik heb dus altijd maar 1 tas in gebruik. Nee, ik maak hem om daar dan weer mijn hobbywerk in te doen, waar ik op dat moment mee bezig ben.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2014 om 13:37
een weekend van 1 nacht tas kan ook nog, voor als de wol al opgesoupeerd is. Want ik denk dat er wel veel bollekes wol inkruipen als je telkens alle draden mee moet 'inhaken'
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2014 om 17:16
In totaal kost het ong 10 bolletjes wol maar je kunt BV's van minder mooi materiaal meelpppdraden gebruiken .maar ik zeg het nogmaals ik vind hetmoeilijk.merk dat ik ook niet goed kan tellen en dat is funest bij dit patroon.heb weer een stuk moeten uithalen.Maar af komen zal ie
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2014 om 09:49
Eerlijk gezegd ben ik er alweer op uitgekeken, ik zal denk ik niet snel zo'n tweede tas maken. 
En mocht ik een tweede maken, dan zal het die van de Duitse CAL worden, die vind ik zo mooi!
Back to Top
BettyKleien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 05 Februari 2013
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 867
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BettyKleien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2014 om 09:56
Hoi janne heb je daar een link van ? Wil ik ook wel eens zien
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2014 om 11:28
BettyKleien, volgens mij heb ik je die in een pb gestuurd? Ik twijfel, zal de link hier maar neerzetten: (als blaukw e link lukt niet dan maar een die je zult moeten kopiĆ«ren en plakken) 
http://schoenstricken.de/tag/tasche/

En mijn tas is af, hij hang nu aan de kapstok te hangen. Ik zal hem nooit gebruiken. Wou hem aan de buurvrouw geven, die is jarig. Maar mijn man vond dat niet goed, ik moest hem zelf houden. Hij zegt nooit dat hij iets mooi vindt wat ik maak, maar dit zie ik dan toch weer als een teken dat hij het wel mooi vindt. of zo.

Zelf ben ik trouwens niet helemaal tevreden, je ziet de meeloopdraden wel erg duidelijk. En op het laatst had ik er ook niet zoveel zin meer in, heb hem een beetje afgeraffeld. Nee, deze manier van haken is niet mijn ding. (draad onder de naald langs en in achterste lus insteken).


Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns