Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenmoeilijkheidsgraad

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
tyzy View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 190
Direct Link To This Post Onderwerp: moeilijkheidsgraad
    Posted: 29 Juni 2007 om 22:49
Wat ik een klein beetje mis bij de patronen is een aanduiding van de moeilijkheidsgraad. Ik ben een beginnende breister en dan kom je patronen tegen die op het eerste gezicht wel te doen lijken, maar eenmaal uitgeprint en bestudeerd valt het dan toch tegen. Dan gaan ze soms zomaar ongebruikt in een map...
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2007 om 22:51
Dat is jammer. Soms is het ook gewoon een kwestie van proberen. Ik denk vaak : zo, wat ingewikkeld. Maar al breiende merk je dan dat het best te doen is, en zie je aan je werk ongeveer wat er moet gebeuren. Als je kunt meerderen en minderen, recht en averecht breien is het meer een kwestie van ervaring opdoen dat dat het echt heel ingewikkeld wordt. Alleen bij sommige steken kan het lastig zijn. 
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2007 om 23:45
.....begin altijd met een makkelijk patroon   of maak kleine lapjes met verschillende patroontjes,   kun je er dan een leuk dekentje van maken ofzo....
groetjes geesje
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2007 om 08:53

In het begin dacht ik er net zo over, maar het is ook een kwestie van gewoon goed lezen en stap voor stap doornemen. Dan moet het eigenlijk wel lukken, is dat niet het geval, dan kun je het altijd nog hier op het forum vragen.

Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2007 om 09:27

 

Hallo,Tyzy!

Boeken als de bergere en Phildar zetten bij elk model de moeilijkheidsgraad!

Maar inderdaad soms lijkt iets gemakkelijk en is her veel moeilijker en ook omgekeerd is soms het geval !Als je iets wil breien gewoon oefenen!Heb ik ook soms ,dan denk ik ...dit lukt me nooit!Maar dan neem ik restgaren en probeer gewoon uit wat ze beschrijven(een tip van mijn mama!,Gewoon doen wat ze beschrijven en je zult versteld staan!)En soms val ik bijna van mijn stoel van verschot en blijdschap!Dan zwierel ik in huis rond en moeten  man en kinderen lovend toejuichen van mijn wonderbaarlijke prestatie!Pronkbeest!

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2007 om 12:14
...jaaaaa dat herken ik   heerlijk he???????????  
groetjes geesje
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2007 om 16:24
Hoi Tyzy, Soms helpt het om een patroon eerst nog eens op te schrijven in je eigen brei- of haaktaal of met tekens die jij begrijpt uit te tekenen. Daar heb ik voor mezelf een speciale kleurdoos voor. En dan, wat ze zeggen, gewoon in het diepe springen en een proeflapje opzetten. Daar kun je later een lappendeken van maken, maar je kunt hem ook in een plastic mapje in een multomap bewaren met een verhaaltje van hoe moeilijk het was en wat je ervan gebreid hebt. Als je die steek nog eens wilt gebruiken, is een lapje vaak handiger dan een beschrijving.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
BreienHaken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2485
Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2007 om 11:19
toen ik begon met knuffels kon ik alleen recht en averecht. de moeilijkere termen zoek ik op op internet. maar dat is zo zelden nodig. Ook engels breien is te doen, gewoon leren wat recht/averecht/meereren/mindering is in engels. De patronen van jean greenhowe heb je nooit iets anders nodig. En als t wel zo is, kun je zo een filmpje op internet bekijken.
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2007 om 18:29
patronen moet je eigenlijk niet van te voren doorlezen,maar gewoon beginnen en vaak komt het dan toch goed,zo probeer ik het .Groetjes Corry
Back to Top
*Mas* View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 30 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 334
Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2007 om 21:02

Ik ben het volledig eens met Corry,

als ik iets nieuws ga haken denk ik bij het doorlezen vaak ook :dat kan ik nooit!

Maar als je eenmaal aan de gang bent en het allemaal voor je ziet valt het

9 van de 10 keer héél erg mee, gewoon eens proberen dus!

Groetjes,
Marcha
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2007 om 21:49
yep! zo is het, en als het dan toch die ene keer van de 10 is dat het NIET lukt, dan vraag je het toch gewoon aan de kenners hier op het forum... (doe ik toch...)
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 April 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3080
Direct Link To This Post Posted: 04 Juli 2007 om 07:57

Originally posted by breioma breioma wrote:

patronen moet je eigenlijk niet van te voren doorlezen,maar gewoon beginnen en vaak komt het dan toch goed,zo probeer ik het .Groetjes Corry

Inderdaad als ik het patroon doorlees voor dat ik begin lijkt het mij ook altijd heel erg moeilijk. Ik begin gewoon bij het begin en doe dan precies wat er staat. Zo ga ik stap voor stap door het patroon.

In het begin gaat het iewat moeizaam maar na een tijdje gaat het beter. En sommige patronen zijn gewoon moeilijker geschreven dan andere. Zo kan je je voorkeur hebben voor een bepaalde ontwerper. En kunnen sommige beginners patronen ingewikkelder zijn dan een gevorderde patroon van een andere ontwerper.

Over het algemeen zijn engelse patronen duidelijker beschreven. In het nederlands staan er vaak onnodige dingen bij die het onduidelijker maken. 

Toch hebben een hoop patroon boeken en patronen op het internet wel een soort van aanduiding voor makkelijk en moeilijk.

odette
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2007 om 00:22
Stap voor stap!!!!!!!!!!!!!!....en dan dun lukt het wel
Groetjes Catharina

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 December 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5399
Direct Link To This Post Posted: 05 Juli 2007 om 00:23
.........zo hebben we alles moeten leren he?????????????????? 
groetjes geesje
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns