Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

mouw breien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3612
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: mouw breien
    Posted: 01 Augustus 2017 om 16:26
ik heb een mouw op de pen staan om rond te breien
die staan nu op 3 pennen
kan ik dat overzetten op een rondbreinaald
heb dat nog nooit gedaan en ik weet ook niet of ik het handig vind

ik hoor graag van jullie hoe jullie daar over denken
alvast bedankt
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2017 om 16:37
ja hoor, ge neemt nu uw rondbreinaald en begint daar mee te breien en als de eerste naald afgebreit is, gooit ge die weg en gaat ge gewoon verder met de volgende
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3612
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2017 om 16:50
heb net op een rondbreinaald 39 steken opgezet met een andere kleur om uit te proberen
maar dan in de mouw niet rond zoals met 3 naalden
het blijft een recht lap in mijn ogen
het moet dan toch aan elkaar vastzitten?'
of zie ik dat verkeerd?


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2017 om 17:14
als de naald is afgebreid zit alles aan uw rechterkant, dan schuift ge het grootste deel naar de 'lege naald' en breit ge gewoon verder. Wel een ringetje of zo ertussen steken zodat ge nog weet waar dat het 'begin' was. En als de draad van de rondbreinaald wat lang is dan trekt ge die efkes in het midden tussen 2 steken zodat ge uw steken toch tot op de andere naald terug krijgt.
https://www.youtube.com/watch?v=5QO_T8pcDSw
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3612
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2017 om 17:22
o dat doet ge niet zomaar ineens heb ik al in de gaten
had dat filmpje ook gevonden maar dacht dat ik daar niets aan had
er staan daar veel meer steken op
ik ga het nog eens bestuderen maar..........
denk dat ik  beter op de drie naalden verder kan gaan
dat snap ik wel ....

u hoort er nog van
bep heel erg bedankt voor alle informatie

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2017 om 17:34
dat kunt ge zomaar ineens doen als ge een rondbreinaald van 30 cm hebt bv
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2017 om 15:22
De kunst met die rondbreinaald is dat de lengte van het touwtje min of meer bij je werkstuk moet passen zodat je fijn kunt werken.
Zodra je het werk gesloten hebt - iets dat met gewone naalden ook geen sinecure is - is er eigenlijk niets meer aan - ik zou de naad markeren
met een draad omdat je in een mouw wel af en toe minderen en meerderen moet/wilt
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2017 om 16:38
Als je met een rondbreinaald breit kun je de techniek van de Magic Loop gebruiken die is heel prettig. Dan is het prettig om een lange kabel te hebben, je hebt dan meer bewegingsvrijheid. Zelf brei ik als ik niet meer als 20 steken per pen heb liefst met 5 of 4 pennen omdat je dan niet steeds alle steken hoeft te schuiven. Als ik veel steken op moet zetten doe ik het met een rechte pen vanwege het draaien van de steken over de kabel. Ook brei ik vaak de eerste pen gewoon recht en ga dan over op de rondbreinaald. Je kunt dan gemakkelijker zien of de steken niet verdraaid zijn. Als ik een mouw rondbrei, wat ik graag doe, heb ik wel de neiging om strakker te breien dan bij heen en weer breien.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns