Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

mouwkop

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
ajd View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ajd Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: mouwkop
    Posted: 22 November 2015 om 14:04
Help,
Ik ben een lange vest aan het breien met andere wol dan opgegeven in het patroon.  Aan hoogte armsgat mouw staan 53 steken, de hoogte armsgat is 22 cm; 2 rijen += 1cm.  
Het model komt uit Katia nr 9 model 36.  Ik heb het in jerseysteek gebreid.
Wat ik niet begrijp is dat hoogte van de mouwkop 15cm bedraagt en het armsgat 22cm is.

Ik ben begonnen met een mindering van 1x3, 2x2 en 3x1 en kan nu niet verder met de mindering 

Kan iemand mij aub verder helpen.

Alvast bedankt  Cry

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2015 om 14:17
de mouwkop van een gewone ingezette mouw (dus geen raglanmouw) moet altijd kleiner zijn dan het armsgat want anders krijg je fronskes.
de bovenkant van de mouwkop gaat een stukske in het voorarmsgat en een stukske in het achterarmsgat genaaid worden en dan krijg je een mooie mouw. Anders is ze te groot en moet je een groot stuk aftrekken omdat de mindering niet mooi loopt.
Gewoon volgens het patroon verder breien.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2015 om 14:53
Het is net zoals Bep schrijft . Je hebt toch nog wel een recht stukje aan de bovenkant over dat hoort ook bij je armsgat .Even de kop dubbel leggen .Halverwege een speld zetten en dat met je armsgat ook doen . Spelden op elkaar en de ruimte verdelen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2015 om 15:11
Je hebt de kop en links en rechts van de kop zitten, ja hoe zal ik het noemen - de schouders, die komen straks ook in het armsgat.
De hoogte van de kop zegt simpelweg niet alles.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2015 om 16:34
Het gaat in geval van een mouw om de omtrek van de mouwkop. De hoogte van de mouwkop is dan wel minder dan de hoogte het armsgat, maar doordat je een schuine lijn krijgt door de minderingen wordt de totale omtrek waarschijnlijk ongeveer gelijk of iets meer.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns