mouwkop |
Reageer |
Autheur | |
ajd
Newbie Lid sinds: 22 November 2015 Locatie: LIER Status: Offline Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 22 November 2015 om 14:04 |
Help,
Ik ben een lange vest aan het breien met andere wol dan opgegeven in het patroon. Aan hoogte armsgat mouw staan 53 steken, de hoogte armsgat is 22 cm; 2 rijen += 1cm. Het model komt uit Katia nr 9 model 36. Ik heb het in jerseysteek gebreid. Wat ik niet begrijp is dat hoogte van de mouwkop 15cm bedraagt en het armsgat 22cm is. Ik ben begonnen met een mindering van 1x3, 2x2 en 3x1 en kan nu niet verder met de mindering Kan iemand mij aub verder helpen. Alvast bedankt |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
de mouwkop van een gewone ingezette mouw (dus geen raglanmouw) moet altijd kleiner zijn dan het armsgat want anders krijg je fronskes.
de bovenkant van de mouwkop gaat een stukske in het voorarmsgat en een stukske in het achterarmsgat genaaid worden en dan krijg je een mooie mouw. Anders is ze te groot en moet je een groot stuk aftrekken omdat de mindering niet mooi loopt. Gewoon volgens het patroon verder breien. |
|
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het is net zoals Bep schrijft . Je hebt toch nog wel een recht stukje aan de bovenkant over dat hoort ook bij je armsgat .Even de kop dubbel leggen .Halverwege een speld zetten en dat met je armsgat ook doen . Spelden op elkaar en de ruimte verdelen
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je hebt de kop en links en rechts van de kop zitten, ja hoe zal ik het noemen - de schouders, die komen straks ook in het armsgat.
De hoogte van de kop zegt simpelweg niet alles.
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het gaat in geval van een mouw om de omtrek van de mouwkop. De hoogte van de mouwkop is dan wel minder dan de hoogte het armsgat, maar doordat je een schuine lijn krijgt door de minderingen wordt de totale omtrek waarschijnlijk ongeveer gelijk of iets meer.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |