Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

mss een domme vraag

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
shanna1903 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 71
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer shanna1903 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: mss een domme vraag
    Posted: 17 Januari 2012 om 15:57
ik vind al de knuffels en werkjes echt super leuk..ik heb
maar 1 probleem ik zou ni weten hoe eraan te
beginnen.morgen ga ik allesinds leren haken (mijn mama
heeft nog een hoop naalden enzo) maar alle tips zijn welkom
...
alvast bedankt
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2012 om 16:22
De enige domme vraag is een vraag die je niet stelt . Als je een complete leek bent (je hebt nog nooit eerder een haaknaald gezien/aangeraakt), kun je beter eerst wat proeflapjes haken om de steken onder de knie te krijgen, voordat je met een knuffeltje begint. Als je aan een knuffel toe bent   kan ik je het 'dikbuikje' aanraden, klik hier. Het is verreweg het meest eenvoudige patroon dat ik ken.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2012 om 16:32
en mocht mama niet meer in de buurt zijn, dan kan je alles zien op you tube
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2012 om 16:53
Ik kan je een beginnersboekje mailen, in 6 mails, ik zag dat je je e-mailadres in je profiel hebt staan. Met duidelijke tekeningen van hoe je je hand houdt en hoe de steken er uitzien. Diverse technieken. Hebben?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2012 om 18:03
shanna, hier kan je zien hoe of je moet haken

http://http://www.hobbydoos.nl/haken/haaktechnieken.asp#ring

En hier kan je nog meer zien, er staan ook leuke patronen

http://jessica-tromp.nl/hakenlerenhaaklessen.htm

Klik op de blauwe regels
Veel succes ermee!
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2012 om 18:59

net als wat hierboven staat zijn er hier geen domme vragen.

want wat jij vraagt kan een ander ook weer helpen.

ik denk dat je het beste eerst kunt oefenen op een recht lapje met vasten.

dus heen en terug haken.

en daarin oom meerderen en minderen zodat je dat alvast onder de knie hebt voodat je in het rond gaat haken.

als dat goed gaat zou je een balletje kunnen haken om te kijken of het egaal genoeg is.

want de ervaring leert dat je in het begin de ene steed los haakt en de andere strak en daar moet je even de feeling in krijgen.

maar niet opgeven hoor.

het is zo leuk.

en als je ergens een keer niet uitkomt dan gewoon hier vragen dan proberen we je met ons allen te helpen.

 

Back to Top
shanna1903 View Drop Down
Groupie
Groupie


Lid sinds: 16 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 71
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer shanna1903 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2012 om 19:15
magtelt: dat zou echt super zijn alvast bedankt

creaans: bedankt voor de links
Back to Top
Saskia_ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 23 Oktober 2011
Status: Offline
Points: 1199
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Saskia_ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2012 om 19:40
Jullie helpen mij er inderdaad ook weer mee!
Wat is een mooie maat haaknaald om mee te beginnen oefenen?
Ik heb een 3 liggen, maar wat groter lijkt mij handiger eigenlijk om de slag
te pakken te krijgen. Ook bedankt namens mij!
groetjes, Saskia
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2012 om 21:03

het ligt er een beetje aan welke wol je gaat gebruiken.

als je die van de zeeman of wibra gaat gebruiken zou je 3 of 4 kunnen gebruiken.

om straks in het rond knuffels te gaan maken is 3 dan vaak mooier omdat dan de vulling er niet uit komt.

maar om te beginnen kan 4 ook goed hoor.

 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23644
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Januari 2012 om 21:32
3,5 vind ik een goede maat voor beginnende breisters en haaksters. Niet te dun of dik. Als je het moeilijk vind om in de eerste lossentoer in te steken, kun je die met een half maatje dikker doen.

Ik heb het boekje opgestuurd, het is uit de jaren 60/70, maar ideaal voor beginners en linkshandigen. Er staan leuke projecten in.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
thyvil View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 05 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 409
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer thyvil Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Januari 2012 om 10:47

Hallo Magtelt, Zou ik het boekje ook mogen. Heb vroeg wel gehaakt maar heb nu moeite met de steken. Als ik voorbeelden heb is het wat makkelijker om weer te beginnen. Heb het boekje over gelukspoppetjes gisteren binnen gekregen en zou hier graag mee ann de slag gaan.

Al;vast heel erg bedankt. Groetjes birgitta

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns