Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenMutsen maken patronen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Onderwerp: Mutsen maken patronen
    Posted: 14 Juli 2007 om 02:22

Hier staan hele grappige patronen op voor mutsen, haken en breien!! Ook de foto's zijn erg mooi om te kijken heel speciaal allemaal!!

http://woollywormhead.com/page28.htm

CJ

Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2007 om 10:11

 

Waar haal jij toch altijd die superlinks!

Heb ik direct opgeslagen bij m'n favorieten!

Al die leuke mutsen!Met mijn drie leutige lutten!kan ik die wel gebruiken!

Ja er is een tijdje geweest dat mutsen direct in boekentas verdwenen toen ze school naderden maar ze hebben gelukkig ingezien dat een muts warmer en mooier is dan geen muts!Ik probeer wel altijd wat leuks te maken,hoor!Zal er es enkele op forum plaatsen!

Zelf vind ik accesoires leuk om het geheel te kunnen afwerken!haha!

Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru



Lid sinds: 17 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3972
Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2007 om 10:36
Er staan inderdaad wel hele leuke tussen.
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2007 om 12:39

nou hier dan nog wat om je ogen uit te kijken, met het boek hippen hoeden en mutsen kun je ze nog namaken ook!!

http://www.ninikny.com/nini-pg1.html

En deze als je gewoon even verbaasd wilt staan whahah

http://www.anacam.com/hats/

Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2007 om 19:04

tjee, wat leuk allemaal,draag nooit mutsen,maar je weet maar nooit

groetjes corry

Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2007 om 15:13

 

Hahahaha!!!!!!!!!!!!!

Ik denk dat als ik van die laatste link mutsjes moest breien dat die dan toch

door dames met beschamende blooskaakjes in boekentas zullen verdwijnen!

Het probleem is dat de schoolgaande jeugd zodanig cool wil zijn dat ze op d'en duur absoluut niet meer weten wat mooi is!

Ik ben verantwoordelijke geweest  in kledingzaak!ben momenteel thuis en zal zeker terug gaan werken !....

Maar wil absoluut niet meer teruggaan  naar wat was!

de prijs vergeleken kwaliteit is erbarmelijk!Ik was geen zaakhouder enkel verantwoordelijke!Dus enkel plichten en geen rechten!

Zelf moeten we steeds de kleding dragen,maar...is voor ons moeilijk in onderhoud!(kwaliteit was verschrikkelijk!)Word dagelijks gedragen en moet steeds gewassen worden!

Zijden truitjes,rokken,sjaaltjes waarvan de franjes bijna om te schreeuwen zijn!Ook word verwacht dat alles volledig afgewerkt werd!Dus rokje met bloesje,met zijden truitje nog een sjaaltje en ceintuur en natuurlijk perfect schoeisel!Ook uw voorkomen kapsel en schminck moest onberispelijk zijn!Dus was dat maandelijks telkens stevig in portemonee tasten om dit te bekostigen

klanten kwamen met klachten en ik hou van eerlijkheid!Wil de mensen steunen met terechte klachten waar bij klant geen schuld treft!Maar als je dan steeds naar beleid toe op knietjes moet kruipen om de klant te geven waar hij recht op had en altijd zo moest pleiten om iets te bekomen!

Ik wil er niets meer mee te maken hebben ,heb kast vol kleren die ik niet wil dragen,loop de hele tijd rond met zelfgemaakte spullen en voel me weer mezelf!

Heb al denkwerk genoeg aan het structueren en oplossen van dingen i.v.m autisme van 3 gezinsleden en nog die luxeproblemen van werk hoef ik echt niet!

Ik denk om terug in ploeg te starten,cotrole of afwerking(naargelang lukt met mijn invaliditeit(pezen zijn heel delicaat,polsen en dergelijke)daarom was ik ook uitgeweken naar verkoop!

Lukt me zeker en ploegwerk betekend ook weekend thuis,en elke dag een halve dag over om schoolbesprekingen met autiteams,poetsen en onderhoud huis en thuis en tijd om autiman te structureren naar nuttig tijdsbesteding en inzicht te geven in autidochters(daar dit voor hem nog moeilijker is dan voor mij!)Ik heb een normaal gevoelsleven! hij moet eerst zijn eigen autiwereld verlaten om zich te kunnen inleven in autiwereld van kinderen!

Maar hij doet zijn uiterste best(sinds hij aanvaard heeft zelf beperkt te zijn ,mag ik meer helpen naar structuur toe en aanvaard hij meer uitleg en begeleiding naar dochtertjes toe!Die hebben ook (met verdict papa is ook auti) meer verdraagzaamheid naar hem toe !

Zo van ...hij is ook autistisch en wij moeten dit ook aanvaarden en Ellen zei....

eigenlijk is dat wel leuk dat papa ook zo is,hé!Die is nu minder bang van hem!

En hij geniet toch zo als ik creatief bezig ben!Tja eens je erdoor ziet zijn z'n autikrasjes nog zo lief!Je moet zelf maar zo zijn ,hé!

Ik leef met die mensen maar hoe het echt is voel ik niet ...ik doe mijn

Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Maart 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1090
Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2007 om 15:59

dat is wel heel ontroerend, is fijn te horen dat jullie op lullie manier er mee om kunnen gaan en gelukkig kunnen zijn!! en wat betrefd over die winkel, hier hebben wij hetzelfde probleem mee gemaatk en dat komt ook wel weer goed, maar idd niet meer zoals het was, zelf kleding kopen, omdat je kleding van de zaak aan moet en allemaal plichten en geen rechten. Maar alles komt weer op zijn pootjes terecht moet je maar denken!! Perle blijf zo positief denken en alles komt goed!! CJ

Back to Top
Knutsel View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 17 Oktober 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 85
Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2007 om 16:51

Wat een super mutsen!  De 1 nog moeilijker dan de ander.

Groetjes Albertine

 

Wat je niet kan kun je leren ;)
Back to Top
Hil7 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 184
Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2007 om 17:56

Albertine was het maar waar wat je onder je mail zet: wat je niet kan, kun je leren. Met het haken gaat het bij mij steeds fout, hoop dat ik in de Achterhoek nog eens iemand vind die me er bij adviseren kan, wie weet, wordt het dan nog eens wat.

Groetjes van Hil

Hil7
Back to Top
Knutsel View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 17 Oktober 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 85
Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2007 om 18:27

Hoi Hil,

U bent degene waar ik je tegen mag zeggen.

Ondanks dat het nu niet lukt kun je het nog steeds leren. Dat gebeurt wanneer iemand uit de achterhoek je kan adviseren en helpen.

Ik heb problemen met een muts haken. Misschien kunnen we elkaar helpen.

Succes ermee!

Groetjes Albertine

Wat je niet kan kun je leren ;)
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2007 om 18:29
Ik denk dat het dan een theepotje wordt nietwaar hil?
Back to Top
lolita View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 September 2007
Status: Offline
Points: 17
Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2007 om 00:10
begrijp ik hier uit dat iemand problemen heeft met een muts haken??
Back to Top
Knutsel View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 17 Oktober 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 85
Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2007 om 00:51
Uhm..... ja.  Maar hij ligt nu even te liggen. Af en toe doe ik een toer om te kijken of dat het toch de goede kant op gaat.  Ik ben nu vierkantjes aan het haken voor een ander project. Dit heb ik afgelopen woensdag geleerd n.a.v. het gratis patroontje van hobbydoos. Best makkelijk als je eenmaal weet hoe het moet. Dat geldt natuurlijk ook voor een muts.
Wat je niet kan kun je leren ;)
Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Januari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2007 om 09:01

Knap hoor Perle, dat je toch zo positief kunt blijven  

 dikke knuffel verdien je Tony

Antonia
Back to Top
omajohanna View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2007
Locatie: New Caledonia
Status: Offline
Points: 187
Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2007 om 15:15

Lieve Perle, ik vind jou een  mooi mens!

Neem mijn petje voor je af. Groetjes van omajohanna.

0majohanna
Back to Top
Hil7 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 184
Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2007 om 15:21

Hallo Allemaal,

Wat zijn jullie allemaal toch vriendelijk en aardig, dat doet me echt goed hoor.

Weet je als ik een pannelap haak krijg ik een kan, aan 1 kant loopt het dan uit, meerder ik zeker, best knap want ik weet het niet eens, dat ik dat doe, heb ik weer. Maar ik blijf doorgaan met vallen en opstaan en door jullie enthousiaste mails raak ik toch in de haak....ban. Maar afzien is het zeker.Groetjes van Hil

 

Hil7
Back to Top
Hil7 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 28 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 184
Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2007 om 15:28

Hallo Corrie,

Het worden dan wel tig theepotjes hoor, zoek maar uit. Gewoon blijven lachen toch? Het moet en zal er een keer inkomen, die klik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ik heb een zus in Nieuwegein, die snapt totaal niet wat me bezielt, zij geeft niets om handwerken e.d. Zij is altijd naar de bingo en daar vind ik nou helemaal niks aan. kijk dit lukt me wel, nog maar eentje zo zal het ook een keertje lukken met haken!!!!!! zei ze positief, hahahaha.

Groetjes van Hil

 

Hil7
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Mei 2007
Status: Offline
Points: 2303
Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2007 om 15:31
Hil ,als je vasten haakt, dan maak je aan het einde van de toer een losse,dan keren en in de eerste steek insteken.Ik denk dat jij per ongeluk de losse als steek meeteld,en krijg je er steeds een bij.
Back to Top
lolita View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 September 2007
Status: Offline
Points: 17
Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2007 om 16:08
Originally posted by Hil7 Hil7 wrote:

Hallo Allemaal,

Wat zijn jullie allemaal toch vriendelijk en aardig, dat doet me echt goed hoor.

Weet je als ik een pannelap haak krijg ik een kan, aan 1 kant loopt het dan uit, meerder ik zeker, best knap want ik weet het niet eens, dat ik dat doe, heb ik weer. Maar ik blijf doorgaan met vallen en opstaan en door jullie enthousiaste mails raak ik toch in de haak....ban. Maar afzien is het zeker.Groetjes van Hil

 

beste hil,

Wat corry idd zei waarschijnlijk tel je de eerste lossen als steek.. je maakt aan het einde van de toer een losse en dan sla je een steek over en haak je verder! zo houd je het zelfde aantal steken en kan je de eerste lossen dus gewoon als steek zien.. wel zo makkelijk..

ook kan je proberen om zonder de eerste lossen te haken dus gewoon je werk keren en in de eerste steek meteen een lvaste te haken.. le wel op dit kan alleen met vaste en niet met stokjes enz.. !!!!

Back to Top
lolita View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 September 2007
Status: Offline
Points: 17
Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2007 om 16:10
Originally posted by Knutsel Knutsel wrote:

Uhm..... ja.  Maar hij ligt nu even te liggen. Af en toe doe ik een toer om te kijken of dat het toch de goede kant op gaat.  Ik ben nu vierkantjes aan het haken voor een ander project. Dit heb ik afgelopen woensdag geleerd n.a.v. het gratis patroontje van hobbydoos. Best makkelijk als je eenmaal weet hoe het moet. Dat geldt natuurlijk ook voor een muts.

Beste Knutsen..

Als je even het de link naar het patroon post kunnen we er wat meer mee..  dan kunnnen we zien wat voor muts je maakt en wat er mis gaat.. want er zijn zoveel mutsen om te maken!!

Eigenlijk is het het makkelijkste wat je kan bedenken.. tenminste als je een muts muts patroon maakt en niet een appart ding dus vandaar de vraag... welke muts lukt je niet??

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.672 seconden.
Lang Yarns