Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Naaimachine van Mama is verkocht

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Gite View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 205
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gite Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2011 om 11:03
Originally posted by marjolein2202 marjolein2202 wrote:

Dapper dat je dat allemaal al aan het opruimen bent. Mijn moeder is een jaar dood nu en ik heb nog lang niet haar hobbyspullen uitgezocht. ik heb er wel her en der wat tussenuit gezocht wat ik heb meegenomen.

Mijn vader heeft ook al gezegd verdeel het maar over de hobbydoosjes....

 

Mama's hobbykamer beginnen we volgende week aan denk ik, steeds een uurtje of twee. Dat is denk ik het meest emotionele, het hoorde zo bij Mama. Dat gevoel zal jij waarschijnlijk ook wel kennen. Ik denk dat het niet mee zal vallen.... Mijn vader wil het graag, van mij mag de kamer nog wel een hele poos in Mama's staat blijven... Adem in, adem uit...

Dikke kus voor jou Marjolein, en een knuffel.

xx Gite

In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl
Back to Top
Gite View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 205
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gite Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2011 om 11:13

De richtprijs ligt ergens tussen de 175 en 225 euro.

Heeft er iemand interesse?

In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl
Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2011 om 12:51
Ik heb de hobbyspullen van mijn moeder hier nu al 3 jaar staan en nog steeds niet alles uitgezocht. Heb toen die tijd niet alle hobby spullen meegenomen. Mijn broer en zus hadden haast met uitzoeken en toen is er best veel weggedaan.. heb ik nog steeds spijt van ...


De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
Gite View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 205
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gite Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2011 om 12:57

Originally posted by mimisa mimisa wrote:

Ik heb de hobbyspullen van mijn moeder hier nu al 3 jaar staan en nog steeds niet alles uitgezocht. Heb toen die tijd niet alle hobby spullen meegenomen. Mijn broer en zus hadden haast met uitzoeken en toen is er best veel weggedaan.. heb ik nog steeds spijt van ...

Mijn vader wil het graag opgeruimd hebben, van mij hoeft het ook nog niet.... Daarom doen mijn zusje en ik alles samen, 3 uurtjes per week, stukje voor stukje. We hebben alles zelf in onze handen en er gaat echt niks zomaar weg, het meeste gaat met 1 van ons mee. Gisteren weer vier verhuisdozen vol meegenomen, mijn zusje idem. Allemaal oud kinderspeelgoed waar we zelf nog meegespeeld hebben, boeken, nog meer kleding... Als er maar 1 van ons twijfelt blijft het bij een van ons. Volgende week beginnen we aan Mama's kamertje vol met spullen, denk dat dat extra veel emoties zal oproepen.

We zijn die dagen ook echt helemaal op allebei, kunnen dan die nacht ook niet slapen, zijn zo onrustig...

xx Gite

In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2011 om 13:23
Lijkt me zo onwijs moeilijk om de spullen van een dierbare te moeten 'opruimen'.

Mijn tante heeft destijds bij mijn oma van alles weggegooid, zelf meegenomen, waar ik eigenlijk best graag ook wat van had willen hebben. M'n oma had altijd zo'n zilveren roomstelletje op tafel staan. Met hele mooie lepeltjes. Allemaal opgespaard van de DE punten. Die had ik graag willen hebben. Maar is naar de kerk gegaan. Had mooi gestaan bij m'n Oilily servies.

Toen m'n opa vorig jaar is overleden mochten we allemaal 1 ding doorgeven wat we wilden hebben. Ik heb gezegd: 'knutselspullen'. Whaha, heb alles gekregen. Inclusief de verdroogde potjes met inkt enzo. Geeft niets. Heb het nu zelf kunnen uitzoeken.

En ik heb m'n Duo Penotti glas ook kunnen redden. Dat heb ik al meegenomen toen we voor het laatst met z'n allen in z'n huis waren vanwege de crematie. Dat was 'mijn' glas. Nu achteraf had ik ook graag de poppenspullen gehad, maar waar die zijn gebleven. Don't know...

Gite, heel veel sterkte met het uitzoeken van alle spullen. Goed dat jullie alles bewaren waar je over twijfelt. Het kan altijd nog weggedaan worden.


Mimisa, ook jij sterkte met het uitzoeken. Pas doen wanneer jij er aan toe bent. Het eet geen brood, zou m'n oma zeggen. Lekker laten staan dus...
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2011 om 14:53

wow wat moeilijk lijkt me dat zeg spullen uitzoeken

toen mijn was oma overleden en de spullen werden uitgezocht is er uiteraard een hoop naar de ooms en tantes gegaan ik heb een dames stoeltje gekregen Ik wil het opniuew bekleden

maar haar breispullen? geen idee

ik vond toen wij tijdelijk bij mijn ouders woonden ivm nieuwbouwhuis vershillende brienaalden bij mijn ouders Mijn vader gebruikte ze maar niet om te breinen hij verknipte ze en weet ik waarvoor hij het stukje dan gebruikte

Ik heb er een paar kunnen redden en ben toen weer begonnen met breien!!

 

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Gite View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 205
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gite Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2011 om 16:45
Originally posted by drempt drempt wrote:

wow wat moeilijk lijkt me dat zeg spullen uitzoeken

toen mijn was oma overleden en de spullen werden uitgezocht is er uiteraard een hoop naar de ooms en tantes gegaan ik heb een dames stoeltje gekregen Ik wil het opniuew bekleden

maar haar breispullen? geen idee

ik vond toen wij tijdelijk bij mijn ouders woonden ivm nieuwbouwhuis vershillende brienaalden bij mijn ouders Mijn vader gebruikte ze maar niet om te breinen hij verknipte ze en weet ik waarvoor hij het stukje dan gebruikte

Ik heb er een paar kunnen redden en ben toen weer begonnen met breien!!

Wat vreselijk om daar de geliefde breinaalden van Oma tegen te komen, verknipt... Gelukkig heb je er nog wat kunnen redden!

En Ieke, wat fijn dat je "jouw" glas hebt mee kunnen nemen. Het zijn van die kleine dingen waar anderen soms niet bij stil staan...

Zo ben ik nog steeds op zoek naar het meetlint van Mama, gewoon een simpel meetlint maar ze had het altijd bij zich en gebruikte het al zo lang ik me kan herinneren. Zal ergens in een tasje zitten waarschijnlijk, hoop dat we het nog tegenkomen.

Het is moeilijk, de spulletjes uit te zoeken, we zijn er dan ook echt mee bezig in ons koppie ook als we weer thuis bij onze gezinnen zijn.

Knufs, Gite

In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl
Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3518
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer corine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2011 om 16:59
Gite heel veel sterkte met uitzoeken ik weet uit
eigen ervaring dat het heel moeilijk is(mijn vader)zijn
spullen.
Back to Top
Gite View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 205
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gite Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2011 om 17:14

Originally posted by corine corine wrote:

Gite heel veel sterkte met uitzoeken ik weet uit
eigen ervaring dat het heel moeilijk is(mijn vader)zijn
spullen.

Het is zo confronterend allemaal he Corine. Je hebt steeds een stukje uit het leven van een van je ouders in handen... Mooi, maar tegelijkertijd erg verdrietig.

In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl
Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3518
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer corine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2011 om 17:26
Gite, neem er wel de tijd voor, want het is ook een stukje
verwerking.
Back to Top
Gite View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 205
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gite Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2011 om 17:42

Originally posted by corine corine wrote:

Gite, neem er wel de tijd voor, want het is ook een stukje
verwerking.

Daarom doen we het alleen samen (met mijn zusje) en maar 1 ochtendje in de week. Het is allemaal heel heftig om te doen. Zeker omdat mama er eigenlijk van het ene op het andere moment niet meer was, het ging zo snel allemaal. Van diagnose tot haar overlijden maar 4 weken...

In de kerstvakantie doen we ook niks. Even een adempauze.

 

In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl
Back to Top
shoppie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Januari 2007
Status: Offline
Points: 107
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer shoppie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2011 om 21:00
sterkte Gite ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is en
vooral als het zo snel gaat is al weer 18 jaar
geleden. Fijn dat je het samen met je zusje doet

Groetjes, Jolanda
Back to Top
labeldoekje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer labeldoekje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2011 om 23:21

De verhalen die ik hier lees brengen mij terug naar de tijd toen mijn moeder is overleden. Mijn zusje en ik hebben alle spullen uitgezocht en verdeeld. Wij deden dit samen, geen aanhang erbij. We moesten ruimen, maar dan kwamen we weer wat tegen en dan was het: weet je nog wel,..........dit en dat....Je herkent dat misschien wel.

Veel samen gehuild maar ook veel gelachen. De oude naaimachine van mijn moeder(is nog zo eentje die je rond moet draaien, met een mooie houten kast erom heen, is naar mijn dochter gegaan. Deze staat in de woonkamer en iedere keer als ik bij haar ben, komen de mooie herinneringen boven, die nemen ze niet van mij af. Mijn kleinzoon vroeg pas nog wat het eigenlijk was, ja dat joch van 7 kan niet weten dat zijn overgrootmoeder daar mee broeken verstelde enz. Heb uitgelegd wat het was, hij keek mij aan met zijn guitige ogen en zei, oma dan had jij toch wel een bijzondere moeder.

Zo dit moest mij even van het hart. Heel veel sterkte met het opruimen van je mama's spullen.

EEn dag niet gelachen is EEn geleefd dag niet
Back to Top
Marileen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4191
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marileen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2011 om 07:31

Gite......heel veel sorry, maar ik heb nog steeds geen mailtje gekregen van de taartendames.

Zal ze vandaag zelf eens mailen.

Ik haak nooit af!

Back to Top
Gite View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 205
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gite Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2011 om 17:34

Lieve Marileen, dat geeft toch niks.

Er is in ieder geval van buiten het forum een geinteresseerde op het moment en als het goed is wordt de naaimachine zondag 11/12 opgehaald. Altijd afwachten natuurlijk, ben wel vaker voor niks thuis gebleven als er iets opgehaald zou worden.

Mijn vader is helemaal blij, hij is zo aan het ruimen om niet stil te hoeven zitten denk ik en mss ook in zijn hoofd een rustig gevoel te krijgen. Van mijn zusje en mij hoeft het allemaal niet zo snel allemaal...

Och wat missen we Mama. Ik heb nu steeds het gevoel van "ik ga haar bellen, even een uurtje gezellig bijkletsen". Oh nee... dat gaat niet. Of ik sta toch weer dingen voor haar in mijn mandje te gooien, als lief dingetje om mee te nemen als ik naar haar toe ga. Net weer een heel schattig metalen sterretjesdraaiding voor boven een kaarsje. Ben dan gewoon even kwijt dat ze er niet meer is. 

Kus, Birgite

In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl
Back to Top
Gite View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 205
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gite Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2011 om 17:41
Originally posted by labeldoekje labeldoekje wrote:

De verhalen die ik hier lees brengen mij terug naar de tijd toen mijn moeder is overleden. Mijn zusje en ik hebben alle spullen uitgezocht en verdeeld. Wij deden dit samen, geen aanhang erbij. We moesten ruimen, maar dan kwamen we weer wat tegen en dan was het: weet je nog wel,..........dit en dat....Je herkent dat misschien wel.

Veel samen gehuild maar ook veel gelachen. De oude naaimachine van mijn moeder(is nog zo eentje die je rond moet draaien, met een mooie houten kast erom heen, is naar mijn dochter gegaan. Deze staat in de woonkamer en iedere keer als ik bij haar ben, komen de mooie herinneringen boven, die nemen ze niet van mij af. Mijn kleinzoon vroeg pas nog wat het eigenlijk was, ja dat joch van 7 kan niet weten dat zijn overgrootmoeder daar mee broeken verstelde enz. Heb uitgelegd wat het was, hij keek mij aan met zijn guitige ogen en zei, oma dan had jij toch wel een bijzondere moeder.

Zo dit moest mij even van het hart. Heel veel sterkte met het opruimen van je mama's spullen.

Zo herkenbaar wat je schrijft... Lachen, huilen, het wisselt elkaar steeds af. Wij hebben ook geen partners bij ons zolang we dit doen, het is echt wij tweetjes de zussen, dochters van Mama.

We zijn heel verschillend, zijn het vaak niet met elkaar eens maar respecteren elkaar wel altijd en gaan voor elkaar door het vuur. Het op deze manier doen, omdat mijn vader de spulletjes al wil opruimen voor een deel, gaat tot nu toe heel fijn. We hebben veel steun aan elkaar en begrijpen elkaar als er iets meer emotioneel is voor de ander.

Maar, hoe je het ook went of keert het is en blijft vreselijk om te doen...

Kus, Gite 

In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl
Back to Top
Gite View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 205
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gite Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 December 2011 om 17:42

Originally posted by shoppie shoppie wrote:

sterkte Gite ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is en
vooral als het zo snel gaat is al weer 18 jaar
geleden. Fijn dat je het samen met je zusje doet

Groetjes, Jolanda

Dank je wel voor je steun lieve Jolanda...

 xx Gite

In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2011 om 13:29
Wat fijn dat de naaimachine verkocht is! Er gaat vast iemand heel veel kilometers op maken!
Back to Top
Gite View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 205
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gite Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2011 om 14:56

Absoluut, die mevrouw kwam met haar man helemaal uit Haarlem naar Vlaardingen om hem op te halen! Ze was er superblij mee, mooi om te zien.

xx

 

In Loving Memory



Mijn lieve Mama
Joke van Steen*
Josl
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2011 om 16:21

Dat is leuk uw mama zou er zeker heel blij mee geweest zijn dat het een goede thuis heeft

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns