Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Naaimachine

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2017 om 19:35
Hey Lida,

Jammer hoor....er gaan zoveel "vakwerk" zaken weg. Al die internetaankopen concurreren ze de pan uit. En een naaimachine wil je toch eerst zien en even testen voor je hem koopt!

En zoals je zegt meteen een probleem met je garantie!
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2017 om 20:19
Kijk eens in Beverwijk, bij Naaimachinehandel Brouwer, repareren in eigen zaak...is redelijk dichtbij Haarlem en vlgns mij al een "oude" winkel..ook andere hobby.artikelen
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2017 om 20:34
Hey Dutchy,

Ik heb even op de site gekeken en lijkt zeker een goede winkel. Jammer dat ze niet op de site zeggen of ze tweedehandsjes hebben!

Het is het overwegen waard. Ze halen zelfs je naaimachine op en brengen hem terug zonder voorrijkosten.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2017 om 21:07
Gewoon efkes bellen morgen ! ( en nee, kheb geen aandelen ;-) en ben er zelf nog nooit geweest..
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 08:05
In Apeldoorn hebben we Rouwenhorst. Mijn mans familie had in de naaimachinehandel gewerkt, hij wist dat Bernina de Rolls Royce onder de machines was. Dus hij was zeer verbaasd dat zijn moeder mij een portable machine gaf van een ander merk. Dat ding heeft het aldoor slecht gedaan, geregeld zat er meer draad rond het spoelhuis dan er in. Uiteindelijk hakte hij de knoop door, nam het ding en mij mee naar Rouwenhorst en ruilde het (niet mij) in voor een elektronische Bernina. Die moest eerst klaargemaakt worden voor gebruik en een paar dagen latrer kwamen we hem halen.Toen zei de eigenaar dat er een braampje in het oude ding had gezeten. Wilden we de koop ongedaan maken en de oude terug? Nou in geen 100 jaar! De zaak is er nog steeds en ook zij halen en brengen de machine op voor en grote of kleine beurt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 08:05
We hadden beter schoonmoeder kunnen inruilen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 08:53
Hahahaaaaa, mn eerste schaterlach deze dag ;-)))))))
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 09:41
Het komt denk ik niet door internet, het komt doordat steeds meer mensen werken en je kleding voor weinig kunt kopen. Dan heb je a) de handigheid
niet meer om te naaien (ik betreur mijn onhandigheid & angst), b) je hebt er minder tijd voor en c) iets kopen is veul goedkoper - hoe doen ze het,
maar het komt door de massa.
Als ik dan af en toe Lidwina zie die iets showt, dan denk ik we zijn met zijn allen har-stikke gek en doorgedraaid.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 09:47
Ik heb Your look for less ontdekt, een postorderbedrijf, dat voor alle maten dezelfde prijs rekent en dat broeken in drie lengtematen levert, N = normaal, K = korte mensjes en L = lange mensen. Ik had ooit wel eens ergens een broek in zo'n K maat op de kop getikt en na slijtage gesloopt om hem als patroon te gebruiken. Maar nu kan ik online broeken kopen in de goede maat. Jammer, Berninaatje, je mag nu kleine klusjes doen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 10:08
Magtelt...

Lekker op dreef....

Ik ga eens even googelen op Your look for less....ik ben ook een kort mensje
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 12:21
Ik ben een propje, 1.56 en maat 46/23.

Ik wou net zeggen dat je die knoopsgaten ook kunt vergeten op de naaimachine. Ik zat net knoopjes aan gebreide poppenjurken te naaien, wat een gepriegel. En er schijnt een regel te zijn of de twee oogjes vertikaal of horizontaal moeten staan. Dat ligt er aan of het knoopsgat dat is. Maar vergeet het maar, de knopen uit mijn knopendoos hebben een eigen willetje, die gaan zitten zoals het ze uitkomt, desnoods diagonaal.

Leve de drukknoop. Ze zijn er zelfs, die je door de stof heen drukt, met een mooie bovenkant. Maar als het daarmee misgaat, kun je het kledingstuk prullemanderen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 12:47
Inderdaad ,de meeste naaimachine zaken verdwijnen .
Ik heb het geluk dat de eigenaar van de zaak waar ik mijn naaimachine heb gekocht ,wel is waar gestopt is met de zaak, maar nog wel bij hem thuis ,naaimachines onderhoudsbeurten geeft . Hij komt ze ook nog halen en brengen .
Je moet wel de tijd hebben , want hij is nog altijd vol van zijn vroegere zaak .
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 12:48
Magtelt,

Het knoopsgat moet haaks staan op de trekrichting van het pand. Als je bv de voorpanden van een blouse neemt...de trekrichting is dan horizontaal en moet je de knoopsgaten er verticaal in maken. De knoopjes worden er dan weer horizontaal aan genaaid.

Zo voorkom je dat de knoopjes open springen en je de kans loopt dat je blouse bij de borstomvang ( waar de meeste spanning op staat....hoe groter de....blieb....hoe meer spanning ) open staat en je wel heel sexy door AH loopt!!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 12:56
Zet ze altijd op een steeltje ,afhankelijk van de dikte van de stof ,zorg dat je draadjes aan de achterkant keurig over elkaar lopen en festonneer die ]
Bij hele dikke stof )mantel) 'naai je een klein knoopje aan de achterkant mee .
Ik heb nooit echt uitleg gekregen waarom .maar ik denk voor het inscheuren .
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 13:58
[QUOTE=Magtelt] Ik ben een propje, 1.56 en maat 46/23.

Niks mis mee!

Ik ben in een half jaar tijd 10 kilo aangekomen...boeit me niks!

Het enige jammere is dat ik bepaalde lievelingskleren niet meer pas.
Dat gezeur altijd over die lijn....nu Linda de Mol weer. Dan denk ik....mens...je hebt twee kinderen gehad....je hebt een man die van je houdt....geniet gewoon en eet!

Wat stelt je leven voor als je het de hele dag moet doen met een wortel?
Tegenwoordig moet elke volwassen vrouw het figuur hebben van een kind. Soms zie je vrouwen op de tv die een kinderfiguur hebben en dan komt er een groot hoofd bovenop....géén gezicht!

Trouwens....voor wie willen we eigenlijk slank zijn...voor onszelf...voor mannen of om commentaar van andere worteletende vrouwen te vermijden?

Het fijne van ouder worden is....steeds meer jezelf worden en maling krijgen aan omgeving. Ga waarde hechten aan dingen die ertoe doen. Het is veel belangijker om een lekker ijsje te eten met je kleinkind dan om maat 38 te hebben!

En als mannen een "graat" willen hebben....moeten ze naar de viswinkel!

Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 14:28
Haha, we hebben er een heeeeerlijke halve zool ( brabants voor gezellige mafkees) bij opt forum, mn 2e forumschaterlach vandaag ;-)))
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 14:56
Ik heb er altijd een topje onder dan lijkt het nog wat.

Ik doe knoopjes wel altijd op steeltjes, omdat ze op poppenkleren zitten en ik er van uit ga, dat het voor kindervingertjes makkelijker is. Mijn eigen knopen zet ik ook op die manier vast, uit gewoonte.

Lijnen doe ik niet, wel sporten, voor de gezondheid en het sociale contact. Op mijn sportschool zijn speciale uren voor diabetici, mensen met COPD en gewone bejaarden. We vormen een hecht groepje, vooral ook omdat de trainer een circuitje invoegt in het programma, dan doen we dezelfde oefening in een kring en lijden gezamenlijk. Toevallig zijn er allemaal humoristen op mijn uren. En via de sportschool kwam ik op een soos terecht, waar een sjoelbak op tafel staat, gerummicupt wordt en een handwerk/kaartenmakerstafel staat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 15:55
Magtelt,

Je lijkt me een heerlijk....sociaal mens. Geniet lekker van je leven.

Jij begrijpt waar het over gaat!
Back to Top
Haarlemmertje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 19 Maart 2017
Status: Offline
Points: 321
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haarlemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 16:02
Geef me een opening en ik ga los

Ik meen echt elk woord wat ik zeg, hoor! Neem nou die gekke Fajah Lourens. Die praat aan dat zelfs vrouwen een six-pack moeten hebben. Die meid is he-le-maal mesjogge!
En haar boek killer-body ( je wordt er inderdaad door vermoord) gaat als broodjes over de toonbank.

En dan de mannen....

Ik vind niks zo onaantrekkelijk als dat een man de hele dag met zijn eigen lijf bezig is. Ik heb liever een man met buikje die 's avonds gezellig met me op de bank zit ( en gitaar voor me speelt en zingt) dan een man die naar de sportschool moet voor zijn six-pack en aan me vraagt of ik om 21:00 uur zijn glaasje mineraalwater voor hem klaar wil zetten!

We leven helaas in een maatschappij waarin uiterlijk reuze wordt overschat en er aan innerlijk weinig aandacht wordt besteed.

Sjappoo voor Magtelt...
Ze noemt zichzelf heel eerlijk een propje en ze heeft een heerlijk sociaal leven...Hulde
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Maart 2017 om 18:36
Ik zou best een six pack willen, maar misschien heb ik die ook wel maar istie gewoon onzichtbaar LOL
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns