Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

niet echt over een patroon maar

 Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: niet echt over een patroon maar
    Posted: 05 Maart 2017 om 18:30
weet er iemand, hoe je zo'n hoopke bijeen gebonden garen, fatsoenlijk uiteen krijgt?




ik heb dus dat bruine koordje dat er gekruist rond zit eraf gehaald




en het eerste kleine bolleke opdraaien gaat goed en dan draait het in de knoop.



Moet ik nog iets doen met die bruine draad die er gekruist opzit?

Mijn dank zal groot zijn.


Back to Top
Juul View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 November 2015
Locatie: tricht
Status: Offline
Points: 713
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 18:55
het ziet er erg warrig uit Bep. Ik heb nog nooit een bolletje gehad met zo'n draadje erin. Jammer genoeg heb je daar dus helemaal niets aan.
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 19:05
het is dan ook niet echt een bolletje, maar eerder zo iets dat rond stoelen is gedraaid en dan dubbel gevouwen. Moet wel toegeven dat het geen recent iets is.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 19:20
Originally posted by bep bep wrote:

het is dan ook niet echt een bolletje, maar eerder zo iets dat rond stoelen is gedraaid en dan dubbel gevouwen. Moet wel toegeven dat het geen recent iets is.


ja daar zat ik ook aan te denken
misschien moetje iemand erbij hebben en die de armen erin steken en de andere kluwen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 19:25
ik had het hier aan de stoelleuning gehangen, maar op een gegeven moment draait het in de knoop. Er moet toch een logische verklaring zijn, waarom dat beige koordje er gekruist ingeknoopt is. Het begin en uiteinde hangt er mee in geknoopt zodat ge dat al niet meer moet zoeken.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 19:33
Oh help, dit was een streng i.p.v. een bol. Dat extra koordje had je eigenlijk in moeten laten zitten totdat je een voorwerp of geduldige helper gevonden had om de streng op spanning te houden. Daarna kan je bolletjes gaan winden. Maar het is nog wel mogelijk met allereerst goed licht en voorzichtigheid. Eerst het ordelijke deel van de streng een beetje blokkeren. Dan een begin zoeken en dat op gaan winden en in het labyrint kruipen met dat beginsel. Als je een tijdje bezig bent, gaat het vast makkelijker. 

Ik wens jou een hele goeie avond toe zonder moppers... 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 19:43
ik had mijn hand goed gestoken zodat het beige koordje helemaal rondom vrij was en dan dat koordje losgedaan. Maar moet ik dan misschien dat in 2 stukken losmaken? Dus goed zoals ik bezig was, maar dan het stuk dat zogezegd door die kruising apart wordt gehouden nog eens laten zakken? Want hetgeen ik nu had was goed van breedte om uw handen in te steken. En toch komt er ineens een deel uitgezakt, met allerlei lussen als gevolg.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 19:50
Ik vermoed dat het "gekruiste" koordje de streng nog eens dubbel gevouwen hield. M.a.w. dat de totale streng in uitgerolde toestand wel eens 70 of 80 CM kan zijn. 

Die uitgezakte hap wol moet je zo min mogelijk verder in de war sturen. Hoe minder strak aangetrokken, hoe handelbaarder hij is. Als je het voor elkaar krijgt om het hele deel van de streng (cirkel) al op te kunnen winden, zal bij elke ronde de uitgezakte hap apart doorgewerkt moeten worden tot die "op" is.   
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 20:13
Bep ,ik vrees dat je moet gaan doorsteken steeds je draad volgen .
Als je een beetje aan je draad trekt zie je waar hij vandaan komt .
Helaas als je eenmaal met doorsteken begint zal je het vol moeten houden
Hoe strakker je de streng kan zetten hoe beter het gaat . Om de poten van je stoel misschien ?of je man zo gek krijgen .
Ik begon vroeger altijd met even flink uitslaan als ik z'n knot had ,maar ik ben bang dat dat al te laat is .
Ik heb vroeger wat strengen op moeten houden voor mijn moeder .
Als ik dichterbij woonde kwam ik helpen .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 21:48
ja idd doorsteken en nog eens doorsteken en dan nog eens en dan komt ge een knoopke tegen en dat wat losser proberen te prutsen om het er door te krijgen. Nu zit ik terug goed.
Maar ik heb nog zo 4 strengen te doen, daarom de vraag of het nog eens 'ontdubbeld' zou moeten worden. Maar dat is voor morgen.

Mijn man zou dat wel doen, maar ik ken dat, dan kriebelt juist zijn neus of moet hij naar de wc.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 22:44
Sorry Bep maar ik moet zó lachen om die fotoos: ze lijken op mn hersenen als ik jullie uitgebreide brei.adviezen lees, 1 grote brij is het dan in mn bovenkamer...toch wens ik je veel succes hiermee hoor...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 22:51
ja nu het helemaal is opgerold en ik zie de foto's dan denk ik ook van hoe ziet dat eruit, kiepert dat in de vuilbak.

Maar in feite vond ik het rustgevend dat gepruts.

Morgen bij die andere ga ik het toch anders aanpakken maar of het dan gemakkelijker gaat gaan?
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 23:28
Ha-ha... nu we toch lekker eng doen op de late avond: ik heb in musea wel eens veenlijken met kledingrestanten gezien. Daar lijken de foto's ook wel op. 

Ik hoop dat je morgen een makkelijkere route vindt van streng naar bol. Wink
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Maart 2017 om 23:40
veenlijken : vooral die patattentenen dan denk ik.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 09:26
Hoe herken ik dit ,heb dat vroeger veel moeten doen mijn armen houden en moeder rolde het op ,toen had je veel van die strengen ,veel geduld en iemand met geduldige armen en goed strak houden dan lukt het wel ,niet opgeven he👍
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 10:15
het geheim van de gekruiste knoop ontrafeld, maar is zeker niet handiger.

Het is dus precies of het is langs beide kanten tegelijk begonnen en halverwege (die dus niet te vinden is) gestopt en het samen gedraaid.



dus nu nog moeilijker dan gisteren want gisteren kon ik het nog rond mijn opgetrokken knieën hangen en zo opwinden.

En wat mij ook opvalt is dat de stoelen van vroeger breder waren dan de stoelen van nu.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 10:37
Ik heb hier de haspel van opa om wol op te draaien, opa maakte dan knoopjes om de streng en dan werd  de streng tegen zichzelf
ingedraaid zodat hij zichzelf vasthield (vergelijk het met koordjes maken). Nu je het zo hebt is het een kwestie van geduld of hopen dat een
van uw kleinkinderen vakantie heeft. Ik heb vroeger heel vaak wol uit elkaar gepulkt voor moeder/tante/oma.
Als het echte wol is en al wat ouder, dan gaat het ook wat in elkaar haken . . . Cry
 
2 van jouw smallere stoelen met de ruggen naar elkaar zetten en zo beide stoelen gebruiken. Jouw man mag dan helpen door op een van
beide te gaan zitten en zo een gewichtige bijdrage te hebben Wink
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 14:44
dit noemde wij een knot garen. en je hebt gelijk Bep waar een begin is ,is ook een eind.en het is heerlijk rustgeven werk ,net als strijken.
je kunt er zo heerlijk bij weg zwijmelen.
oant Sjen
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2017 om 14:52
succes, blij dat ik het niet hoef te doen. Maar had ik dicht bij je gewoond dan had ik je best wel willen helpen hoor Big smile
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 11:06
Ik had ook wel eens van die strengen met een koordje, het bleek dan dat het eigenlijk 2 strengen in 1 waren.
Maar bij jou lijkt het nog weer anders te zijn.
Ik deed het ook om mijn knieën en zo opwinden, maar heel gauw zat het in de knoop.
Veel succes met het uit elkaar halen en opwinden, een hele klus voor je.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.734 seconden.
Lang Yarns