niet echt over een patroon maar |
Reageer | Pagina <123> |
Autheur | |
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
dank jullie wel. Ik heb al ondervonden dat de eerste streng makkelijker op te winden was dan die 2de die kunstig uit elkaar gehaald is (ben daar dus nog aan bezig).
|
|
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bep,
Ik had vanmiddag bijna het zelfde.Ik had een bolletje wol,waar door het midden een papiertje zat war normaal om een bol zit . Op de een of andere manier was dat met vervoeren af gaan zakken ,en het zat volkomen in de knoop . Ik ben van 14.30 tot 16.00 bezig geweest de boel uit de knoop te halen . Geen steek gebreid ,alleen bewondering geoogst voor mijn geduld. |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb ook bewondering voor je geduld mutti. Het mijne had vandaag verlof. Hopelijk is het morgen terug op post.
Het is dat ik aan de kleinzoon had gevraagd, welke kleur van trui hij wou hebben. Heb hier bijna alle kleuren behalve, ja die die hij wou : zwart. Het enigste zwart dat ik had waren dus die 5 strengen. |
|
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Komt vast terug ,je geduld Bep
Als je straks het smoeltje van je kleinzoon ziet ,bij zijn zwarte trui Ben je alles weer vergeten Het wordt vast zijn lievelings trui . |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Vraag hem wanneer hij komt helpen, dat de Bep het niet alleen kan . . .
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Weet waar je aan begint!
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
en het is nog altijd niet uiteen. 'k denk dat ik die zo ga laten liggen en aan de volgende ga beginnen. Het zijn strengen van 100 gram en te breien met een 2. Ik kan u al zeggen dat daar kilometers op zitten.
|
|
|
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Kan je niet alvast beginnen met breien ?
Dan weet je waar je het voordoet ,dat stimuleert vast. |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ja maar dan kan ik nog niet veel breien want ik ga het met dubbele draad breien (kwestie van rapper gedaan te hebben dan met een 2) En ik heb al : 1 grote bol, een bolleke en een mini bolleke. Dus moet ik op zijn minst nog 1 grote bol hebben om toch al efkes vooruit te kunnen.
|
|
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik dacht al breien op een 2 en kilometers op een streng en een jungske, dan is 1 streng misschien wel zat. Of is het jungske al wat groter ?
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
110 is nog niet heel groot, maar juistekes te groot om met naald 2 te breien. Nee ik brei graag, maar ge moet het wel zien vooruit gaan.
|
|
|
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Ik brei het liefst met pen 2,5 . Ik brei dan veel vlugger dan met een dikkere pen. Pen 3 gaat nog ,maar liever niet dikker . |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ik gewoonlijk met een 3 of een 3,5. Maar het is soms wel een verademing als ge eens een trui op naald 10 (die efkesrapgebreide toen) kunt breien. Veel minder steken nodig en voor dat ge het weet zit ge al aan de armsgaten dan.
Weet ge wat ik ook zo raar vind dat is als ge een lapke met een 2 breit of één met een 2,5 dat het verschil in grootte veel groter is dan als ge er eneke met een 3 en eneke met een 3,5 breit. (Gewoon op zicht, niet nagemeten). |
|
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
maar haken doe ik dan weer meestal met een 2 of een 2,5
|
|
|
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
met dikke brei en haak naalden, vind ik niet prettig werken. naald 2.5 tot 3.5 vind een mooie maat.
|
|
oant Sjen
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als er een warnet is op de soos roept één sosijs altijd: niet doorhalen, dan wordt het erger. Vaak is dat ook zo, goed schudden helpt om de draden los van elkaar te krijgen. Behalve als het mohair is. Dan zou ik de prullenbak aanraden.
We kunnen wel een topic openen over wie met welke naalden het lekkerste breit of haakt. In een oud boek vond ik de tip om bij tricotsteek de averechte pennen op een half maatje kleiner te breien. Doe ik nooit, net zomin als een proeflapje maken.Maar nu ik heel fijne garens heb voor poppenkleren is het de moeite waard om met pen 2 en 2,5 te breien in tricotsteek. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Dat komt omdat veel mensen av losser breien . Op die manier wordt je breiwerk gelijker .
Als je recht losser breit doe je het andersom . |
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het hangt er waarschijnlijk vanaf of het warnet afkomstig is van een streng of van een machinaal opgewonden bol. In het laatste geval zal doorhalen het boeltje verder in de war brengen.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Fenna van Wibra raakt soms geheel vanzelf in de knoop, ineens houd je allerlei strengen in je handen in plaats van een bol met wikkel. En het is een beetje harig, dus dat wordt een puinhoop eerste klas.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
creaans
Hobbyguru Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bep, hoe is het met het ontwarren van je strengen wol? Ben je er al verder meegekomen. Ik had van de week ook weer een streng van dat bubbeltjes katoen, heb dat over 2 stoelleuningen gedaan en dat strak gezet en dat ging prima. Ben even benieuwd naar jou belevenissen met de wol.
|
|
Reageer | Pagina <123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |