Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

niet echt over een patroon maar

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 19:07
dank jullie wel. Ik heb al ondervonden dat de eerste streng makkelijker op te winden was dan die 2de die kunstig uit elkaar gehaald is (ben daar dus nog aan bezig).
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 19:31
Bep,

Ik had vanmiddag bijna het zelfde.Ik had een bolletje wol,waar door het midden een papiertje zat war normaal om een bol zit .
Op de een of andere manier was dat met vervoeren af gaan zakken ,en het zat volkomen in de knoop .
Ik ben van 14.30 tot 16.00 bezig geweest de boel uit de knoop te halen .
Geen steek gebreid ,alleen bewondering geoogst voor mijn geduld.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 20:28
Ik heb ook bewondering voor je geduld mutti. Het mijne had vandaag verlof. Hopelijk is het morgen terug op post.

Het is dat ik aan de kleinzoon had gevraagd, welke kleur van trui hij wou hebben. Heb hier bijna alle kleuren behalve, ja die die hij wou : zwart. Het enigste zwart dat ik had waren dus die 5 strengen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Maart 2017 om 20:36
Komt vast terug ,je geduld Bep

Als je straks het smoeltje van je kleinzoon ziet ,bij zijn zwarte trui
Ben je alles weer vergeten
Het wordt vast zijn lievelings trui .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 10:32
Vraag hem wanneer hij komt helpen, dat de Bep het niet alleen kan . . .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 11:15
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Vraag hem wanneer hij komt helpen, dat de Bep het niet alleen kan . . .

LOL Weet waar je aan begint!  
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 21:31
en het is nog altijd niet uiteen. 'k denk dat ik die zo ga laten liggen en aan de volgende ga beginnen. Het zijn strengen van 100 gram en te breien met een 2. Ik kan u al zeggen dat daar kilometers op zitten.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 21:51
Kan je niet alvast beginnen met breien ?

Dan weet je waar je het voordoet ,dat stimuleert vast.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Maart 2017 om 22:04
ja maar dan kan ik nog niet veel breien want ik ga het met dubbele draad breien (kwestie van rapper gedaan te hebben dan met een 2) En ik heb al : 1 grote bol, een bolleke en een mini bolleke. Dus moet ik op zijn minst nog 1 grote bol hebben om toch al efkes vooruit te kunnen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2017 om 10:18
Ik dacht al breien op een 2 en kilometers op een streng en een jungske, dan is 1 streng misschien wel zat. Of is het jungske al wat groter ?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2017 om 11:54
110 is nog niet heel groot, maar juistekes te groot om met naald 2 te breien. Nee ik brei graag, maar ge moet het wel zien vooruit gaan.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2017 om 12:06

Ik brei het liefst met pen 2,5 .
Ik brei dan veel vlugger dan met een dikkere pen. Pen 3 gaat nog ,maar liever niet dikker .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2017 om 12:23
ik gewoonlijk met een 3 of een 3,5. Maar het is soms wel een verademing als ge eens een trui op naald 10 (die efkesrapgebreide toen) kunt breien. Veel minder steken nodig en voor dat ge het weet zit ge al aan de armsgaten dan.
Weet ge wat ik ook zo raar vind dat is als ge een lapke met een 2 breit of één met een 2,5 dat het verschil in grootte veel groter is dan als ge er eneke met een 3 en eneke met een 3,5 breit. (Gewoon op zicht, niet nagemeten).
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Maart 2017 om 12:40
maar haken doe ik dan weer meestal met een 2 of een 2,5
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2017 om 08:57
met dikke brei en haak naalden, vind ik niet prettig werken. naald 2.5 tot 3.5 vind een mooie maat.
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2017 om 09:03
Als er een warnet is op de soos roept één sosijs altijd: niet doorhalen, dan wordt het erger. Vaak is dat ook zo, goed schudden helpt om de draden los van elkaar te krijgen. Behalve als het mohair is. Dan zou ik de prullenbak aanraden.

We kunnen wel een topic openen over wie met welke naalden het lekkerste breit of haakt. In een oud boek vond ik de tip om bij tricotsteek de averechte pennen op een half maatje kleiner te breien. Doe ik nooit, net zomin als een proeflapje maken.Maar nu ik heel fijne garens heb voor poppenkleren is het de moeite waard om met pen 2 en 2,5 te breien in tricotsteek.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2017 om 09:08
Dat komt omdat veel mensen av losser breien . Op die manier wordt je breiwerk gelijker .

Als je recht losser breit doe je het andersom .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2017 om 10:30
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Als er een warnet is op de soos roept één sosijs altijd: niet doorhalen, dan wordt het erger. 

Het hangt er waarschijnlijk vanaf of het warnet afkomstig is van een streng of van een machinaal opgewonden bol. In het laatste geval zal doorhalen het boeltje verder in de war brengen.  
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Maart 2017 om 15:23
Fenna van Wibra raakt soms geheel vanzelf in de knoop, ineens houd je allerlei strengen in je handen in plaats van een bol met wikkel. En het is een beetje harig, dus dat wordt een puinhoop eerste klas.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2017 om 12:10
Bep, hoe is het met het ontwarren van je strengen wol? Ben je er al verder meegekomen.
Ik had van de week ook weer een streng van dat bubbeltjes katoen, heb dat over 2 stoelleuningen gedaan en dat strak gezet en dat ging prima.
Ben even benieuwd naar jou belevenissen met de wol. 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns