Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aankopen...

 Reageer Reageer Pagina  <1 2627282930 56>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2018 om 12:47
Magtelt heeft vanochtend een nieuw topic aangemaakt: "Naaimachines en zo...". Dan kunnen daar wat meer technische details uitgeplozen worden en hier meer de luchtige nieuwe aankopen.   
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2018 om 15:37
Ja, ik hoopte dat we in dit topic van het naai gemekker af zouden zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2018 om 17:07
Ik heb 20 ouderwetse metalen naaimachine spoeltjes besteld. Bobbin Class 15. Een heel luchtig model, met rondom gaatjes waardoorheen je kunt zien of het garen al op raakt. De naaimachinewinkel had ze niet meer, dus laat ik ze uit China komen.

Wat de winkel wel had:
Haaknaalden met een lampje en handschoenen met een lampje.
Maar ik twijfel of dat nou echt handig is. Tongue
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2018 om 20:27
Ik was vandaag bij mijn schoonouders, ik heb hun geld uitgegeven aan een externe schijf zodat ze (nadat ik wat ingericht heb) met 1
druk op de knop een back-up kan maken.
Dat zal voor mij nog wel zweten worden, dat inrichten . . . gelukkig duurt het 2 à 3 dagen voor zij hem krijgt LOL kan ik effen moed verzamelen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2018 om 21:16
Originally posted by Cocos Cocos wrote:

Ik heb 20 ouderwetse metalen naaimachine spoeltjes besteld. <span>Bobbin Class 15. </span>Een heel luchtig model, met rondom gaatjes waardoorheen je kunt zien of het garen al op raakt. De naaimachinewinkel had ze niet meer, dus laat ik ze uit China komen.

Wat de winkel wel had:
Haaknaalden met een lampje en handschoenen met een lampje.
Maar ik twijfel of dat nou echt handig is. Tongue


Zijn dit nieuwe aankopen of wensen? Alweer gemekker over naaimachines en toebehoren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2018 om 12:40
Royal, zwart, wit en rood, voor een gehaakte tas in pied de poule ruiten. Geen poppen gevonden op de kleedjesmarkt. Bij Dekamarkt een elektrisch poetsding gekocht. Oplaadbaar. Je moet het wel vasthouden, dus niet helemaal automatisch.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2018 om 14:15
De spoeltjes heb ik besteld maar nog niet in huis. Haaknaalden met een lampje en handschoenen met een lampje heb ik gekocht en mogen terug naar de winkel. De winkelier vroeg me eens te proberen of het handig zou zijn bij het handwerken, knutselen en naaien. Ik heb speciaal daarom de boord van een trui gerepareerd met de haaknaald/lamp, maar handig vond ik het niet. En die handschoen, geeft wel een lichtje, maar niet altijd waar ik dat nodig heb.

Dat gaat dus terug en dan krijg ik het geld ook weer terug, zoals de winkelier me heeft beloofd.


Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2018 om 22:41
Wel handig dat je het eerst kon proberen cocos...
Ik heb pas geleden ook een haaknaald met lampje erin gekocht maar zelf vind ik het een uitvinding...
Nadat het donker is geworden kan ik toch nog eventjes verder met de dingen waar ik mee bezig was...
Ik vind het een hele uitkomst...
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2018 om 10:36
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Wel handig dat je het eerst kon proberen cocos...
Ik heb pas geleden ook een haaknaald met lampje erin gekocht maar zelf vind ik het een uitvinding...
Nadat het donker is geworden kan ik toch nog eventjes verder met de dingen waar ik mee bezig was...
Ik vind het een hele uitkomst...


Ja, dat vind ik altijd fijn, als de winkelier je de mogelijkheid geeft te proberen. Dan koop ik iets toch makkelijker en dat weet de winkelier ook.

Jij haakt veel meer dan ik, dus is dat lampje in een haaknaald meer iets voor jou dan voor mij. Ik gebruik  weer eerder extra verlichting voor de naaimachine. Daar is ook van alles voor uitgevonden. Maar die kleine LED lampjes maken leuke dingen mogelijk die vroeger onmogelijk waren.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2018 om 11:26
Engelse toffees... niet goed voor je breiwerk, haha, als ik breien al eens een keer combineer met snoepen, gaat het juist dán fout en kleeft de hele boel, dus ik houd snoep en drankjes tegenwoordig maar ver verwijderd van mijn breiwerk :)
Zo'n daglichtlamp zal wel prettig zijn, heb je hem nog gekocht?

Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2018 om 11:32
Originally posted by handwerkjuffie handwerkjuffie wrote:

Engelse toffees... niet goed voor je breiwerk, haha, als ik breien al eens een keer combineer met snoepen, gaat het juist dán fout en kleeft de hele boel, dus ik houd snoep en drankjes tegenwoordig maar ver verwijderd van mijn breiwerk :)
Zo'n daglichtlamp zal wel prettig zijn, heb je hem nog gekocht?

 

O, sufmuts, ik liep achter met lezen en zag dat je hem inderdaad hebt gekocht, Magtelt. Fijn, zo'n felle lamp, zeker ook als je wat donkerder garen en zo gebruikt, hopelijk heb je er lang plezier van!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Augustus 2018 om 18:31
Garens bij Wibra. Bianca en roze met lurex. Ook daar hebben ze die cake swirl bollen voor één sjaal, textiel roosjes bij Action en een lieve prinsessenpop met roze jurk, wel met een vrij groot hoofd en grote ogen, maar je kunt niet alles hebben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2018 om 01:37
Cocos heb op het moment de turbo erop staan die 3 weken thuis vakantie heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik weer een eindje bij begin te komen met alle slingerende projecten...
Gelukkig is iedereen anders een lekkere lamp voor bij het naaien is idd ook erg fijn...
Heb zelf een goeie loeplamp met fel licht waarmee de kleine dingen weer heel goed zichtbaar worden...

Oh ja en over nieuwe aankopen ben in een aantal kringloop ( schatten ) winkels geweest heb een oud strijkijzer gekocht om te versieren...
Een keteltje in het klein van koper waarbij ik mooi nog een stel heksen zou kunnen haken en anders mis staat het niet bij de halloween versiering...
Nog kleine snuisterijen gevonden knoopjes en bloemetjes...
Een oude wekker voor mijn schoonma die wil hier graag iets in gaan maken...ben benieuwd...
Oh ja en met man lief van het weekend naar de modelauto beurs geweest daar hebben we zijn verzameling aardig kunnen uitbreiden...
Hij roept nu al tegen me ga jij sparen voor de volgende keer dat we gaan hihihihi...
Oh en van het weekend echt mijn slag geslagen op een rommelmarkt in Tilburg...
Een oud petrolium stelletje gekocht 1 pits die nog helemaal gaaf was en het aller belangrijkste het rekje voor de pannen nog had...
Schoonma was op slag verliefd toen ze hem zag helaas voor haar doe ik hem echt niet meer weg...
Bij thuiskomst had hij binnen 1 minuut zijn plekje in de keuken gekregen...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2018 om 08:02
Wat leuk dat je op één lijn zit met je schoonmoeder, dat geeft een band.

Mooie aankopen heb je gedaan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2018 om 09:41
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Een oud petrolium stelletje gekocht 1 pits die nog helemaal gaaf was en het aller belangrijkste het rekje voor de pannen nog had...
Schoonma was op slag verliefd toen ze hem zag helaas voor haar doe ik hem echt niet meer weg...
Bij thuiskomst had hij binnen 1 minuut zijn plekje in de keuken gekregen...

Gebruik je het petroleumstel, of is het voor de sier?
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2018 om 22:55
Gekocht voor de sier...
Hij staat in de keuken als deco...
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2018 om 17:15
Ik had zo'n petroleumstel in mijn eerste eigen huis. De vorige bewoner had dat in de keuken achtergelaten en ik kon het mooi even gebruiken totdat mijn gasfornuis was geleverd en aangesloten. Ik vond dat petroleum wel een gedoe. Dus toen het niet meer nodig was, ging dat stel de schuur in.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2018 om 17:26
3 bollen sokken wol en breinaalden van bamboe hout
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2018 om 14:54
Vanmiddag bij Leen Bakker in de couponnenbak gedoken. Twee lappen eruit gehaald van dezelfde kwaliteit, 100% katoen. Eigenlijk is het gordijnstof, maar voor kleding voldoet het prima.

Lap van 1 meter in heel donkerbruin.
Lap van 1,75 meter in donker grijs-beige.

Mooie donkere aardetinten die uitstekend bij elkaar passen.

........

Oh ja, de prijs was ik nog vergeten te vermelden: 6 eurootjes samen.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3612
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2018 om 15:01
10 bollen shiya 72% acryl 25% wol 3%viscose
in de uitverkoop bij de Wibra 
normaal 2.29 euro  nu 0.75 euro per bol 

paars met een gekleurd spikkeltje rood geel blauw groen 

die kon ik echt niet laten liggen
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2627282930 56>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.390 seconden.
Lang Yarns