Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nieuwe uitdaging voor een ouwetje

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Nieuwe uitdaging voor een ouwetje
    Posted: 20 Mei 2017 om 08:37
Ik heb twee sponsormeisjes op een kostschool in Sri Lanka. Naast het financiële belang hoort er Engelse correspondentie bij hun opvoeding. Nu gaat er één naar een andere school en die heeft nog maar een kwart van het maandbedrag nodig. Het hoofd van de school vroeg of ze het andere deel mag besteden aan een inwonende moeder, die weduwe is en daar het huishouden doet. Haar dochter is ook leerling. Het meisje is chronisch ziek en heeft onbetaalbare medicijnen nodig. Maarr...de betreffende vrouw kan niet lezen en schrijven. Ik wil toch iets meer doen dan dat domme geld. Dus ik ga tekeningen sturen. En dat is nu net iets waar mijn ontwikkeling sinds mijn kleutertijd is blijven stilstaan. Mijn vingers kunnen eenvoudig niet doen, wat mijn hersenen bevelen. Ik kan natuurlijk ook collages maken. Ik vind het reuze spannend. Ik mag blijven schrijven aan het meisje dat van school verandert, gelukkig, want haar brieven waren altijd erg amusant.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2017 om 10:54
Thumbs Up Wat een mooie doelen heb jij ondersteund. Maar ook om nu een getekende vorm van communicatie op te starten.  

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Dus ik ga tekeningen sturen. En dat is nu net iets waar mijn ontwikkeling sinds mijn kleutertijd is blijven stilstaan. Mijn vingers kunnen eenvoudig niet doen, wat mijn hersenen bevelen.

Jouw hersenen hebben na je kleutertijd hun ontwikkeling voortgezet zonder jouw vingers. Jij bent nu dus van plan de achterstand tussen geestelijke beeldvorming en het concreet maken, naar elkaar te laten groeien. Wauw!!! Laat je niet ontmoedigen door je eigen vooroordeel. Oefening baart kunst. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2017 om 16:51
Misschien op een kladje een kort briefje schrijven en dan iedere zin omzetten in een collage / tekening. Een soort stripverhaal.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2017 om 17:59
Zo dat word echt een uitdaging, ik zou het ook niet zo weten
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2017 om 20:01
Folders sparen, op internet plaatjes zoeken en printen, en zo goed mogelijk tekenen. Mijn dieren zagen er altijd hetzelfde uit, of het nu katten, paarden of muizen waren.

En ik kan natuurlijk een haakwerkje en breiwerkje opplakken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2017 om 21:32
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2017 om 09:00
Ja, Bep, zoiets. Of een fotoroman maken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2017 om 10:15
Het lijkt me behoorlijk ingewikkeld omdat ook "beeldtaal" cutuurgebonden is. Als je veronderstelt in duidelijke tekeningen iets op papier gezet te hebben, betekent het niet dat de boodschap overkomt zoals jij het bedoeld had. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2017 om 12:42
Ik zou een begeleidend briefje kunnen maken voor Sister Preetha, het hoofd van de school. Ik neem aan dat mijn beeldtaal na het voorlezen betekenis voor haar heeft.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2017 om 14:22
Misschien al een paar vastgezette afbeeldingen voor uw eigen en voor ginder maken wat ze bedoelen. Mijn vb was Magtelt, bravo is geen fluitje van een cent om zo een brief te schrijven.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns