Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

noors damesvest voor het breien op e naal

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
trina View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 06 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer trina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: noors damesvest voor het breien op e naal
    Posted: 10 November 2011 om 22:04

Graag wil ik een noorsdamesvest patroon die ik kan breien op 2 pennen, met Alaska garen, heeft iemand een patroon?

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2011 om 22:05

hoi trina,

heb je al op drops gekeken.

daar staan heeeel veel patronen van truien en andere dingen misschien zit daar iets tussen?

 

Back to Top
trina View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 06 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer trina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2011 om 10:29

Esther, bedankt dat je mijn berichtje hebt gelezen.
Ik heb alle breipatronen voor een vest op Drops gelezen,het
zijn prachtige patronen maar voor rondbreinaald en ik zoek
een patroon voor 2 naalden en het lukt mij niet om een
patroon voor een rondbreinaald over te zetten op 2 naalden.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 November 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7742
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2011 om 11:05

mmm. dat is jammer.

ik heb ze zlef ook niet.

mischien iemand anders hier.

veel succes ermee.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2011 om 12:10

ik heb nog bij Jessica Tromp gekeken ,maar ik kan niet zo goed wijs uit de site . Er staat wel dat ze noorse patronen heeft .

Misschien kun je daarzelf nog even kijken .

verder kan ik je helaas ook niet helpen

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2011 om 12:47
Misschien in het Hema breiboek? Dat is een samenvatting van oude Hemaboeken en vroeger deden die nogal aan ingewikkelde Noorse patronen.

Of kijk eens op Marktplaats, Breien in het Hoge Noorden is soms nog te koop.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2011 om 13:03
De Drops-patronen kun je wel op 2 naalden breien, maar let op: bij rondbreien kun je het tel-patroon zo doortellen, bij breien op 2 naalden moet je de averechtse naald ook in het patroon breien. Is wat lastiger. Dus 1 steek wit op heengaande naald, 3 steken wit op aver. naald ( dit is een voorbeeld) Natuurlijk de hoeveelheid steken van opzetten delen door 2.
Na het armsgat gaan ze gewoonlijk toch over op 2 naalden.
Als je het niet snapt ( ik ben als juf mislukt )
vraag maar.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2011 om 17:04

Magtelt bracht me op een idee . Dat boek moest ik toch nog ergens hebben liggen .

Klopt maar voor het breien van een trui heb je er niet veel aan.

Passen laten ze je ook op een rondbreipen breien en er staan niet echt patronen in beschreven .

succes met zoeken

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 November 2011 om 18:23
Ja maar die passen van ronde truien zijn ook rondgebreid, dat klopt. Kijk anders in de bieb, als je geen lenerskaart hebt, kun je kopieën maken of met je mobieltje fotograferen. Ja ik niet, mijns komt uit de oertijd, toen je nog alleen kon bellen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Marie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 07 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 10
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2011 om 12:52
Hallo Trina,

ik kan je wel helpen
Mail mij maar
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns