Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

ollie de olifant

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Joy View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 12 November 2012
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: ollie de olifant
    Posted: 09 Mei 2013 om 20:33
Beste haaksters,
 
Wie oh wie kan me helpen aan de Nederlandse versie van het haakpatroon voor de Feijenoord olifant ollie.
Hij is hier bij hobbydoos wel gratis te verkrijgen maar helaas in het Engels en ik kom er niet uit.
met name de slurf lukt niet en mijn kleinzoon wil hem zo graag hebben.
 
 
help!!!
groetjes,Willow
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2013 om 20:34
misschien dat je aan kan geven wat niet lukt, dan kunnen we je daarbij helpen :)
Back to Top
Joy View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 12 November 2012
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2013 om 20:37
Ik heb de romp klaar en opgevuld volgens de beschrijving. Nu moet ik in de 22ste rij vasten van de romp een cirkel van 18 vasten haken voor de slurf. Maar ik krijg nooit een cirkel als ze alle 18 op 1 rij moeten.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Mei 2013 om 23:18
Rij 22 zegt: 41 sc, ch 6, skp 12, 37 sc --- 84 sts
41 vasten, ketting van 6 losse, sla 12 steken over, haak 37 vasten.

De slurf: Round 1 In green, go back to round 22 of the body, start in the third ch,
sc around, using the stitch marker to mark the first stitch of the
next round --- 18 sts

Zou het niet zo zijn dat die 6 losse en de 12 steken die je overslaat de 18 totaal zijn? Je begint in de 3e losse doorhaken + 12 die je over hebt geslagen en dan doorhaken naar de 1e 2 losse die je allereerst oversloeg? Dan maak je wel een rondje.
Ik heb deze olifant zelf nog niet gemaakt maar dit klinkt voor mij het meest logisch.
Back to Top
nixen View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 13 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nixen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2013 om 22:04
Het klopt zoals prideke het heeft op geschreven. Je moet inderdaad die steken die je toen hebt overgeslagen weer meehaken.

Succes hij moet zo goed komen. Hij is heel leuk om te maken. Hij staat ook op míjnn blog.
Back to Top
Joy View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 12 November 2012
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2013 om 12:25
Hallo Simone,
Nu weet ik ook meteen wat ik fout gedaan heb bij round 22. ik heb geen ketting van losse gehaakt maar van 12 naar 6 steken geminderd. vandaar de beetje rare vormWacko ook van de body.
 
Margaret, Ik ben blij dat jij dit ook bevestigt. Ik ga ook even op je blog kijken en vol goede moed nu aan de gang met mijn Ollie.
 
Dames heel hartelijk dank!
groetjes,Joy.
 
Back to Top
Joy View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 12 November 2012
Status: Offline
Points: 15
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Joy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2013 om 23:31
Ollie is af hoor!
Maar hij is wel erg klein. Ik heb hem van cantania katoen gehaakt.
Ik ga het volgende week met dikker garen proberen.
groetjes,Joy.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2013 om 00:35
leuk! Fijn dat het gelukt is :)
Back to Top
nixen View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 13 Juli 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nixen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2013 om 06:28
Fijn dat het is gelukt. Ik had hem ook van katoen gemaakt. Maar dat heeft ook mijn voorkeur. Maar met wol krijg je een dikkere en grotere olifant .
Back to Top
hilda zuidema View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 09 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 392
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hilda zuidema Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2013 om 08:13
ik ben hem ook aan het maken
groetjes Hilda
Back to Top
torak View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2013
Locatie: Nieuwolda
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer torak Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Mei 2013 om 09:13
Hoi als je mij een mail stuurt heb ik hem in het nedrlands zo goed mogelijk vertaalt
Back to Top
hannie-groen View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 November 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2830
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hannie-groen Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2013 om 13:52
Originally posted by torak torak wrote:

Hoi als je mij een mail stuurt heb ik hem in het nedrlands zo goed mogelijk vertaalt

 

ik heb je een prive bericht gestuurd

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.485 seconden.
Lang Yarns