Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

omslagdoek en poncho

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: omslagdoek en poncho
    Posted: 12 December 2011 om 18:21

Heb het al bij het topic poncho kal gezet. Maar omdat ik het idee heb dat niet iedereen het daar leest plaats ik het toch nog maar hier. Eerst de grote grijze poncho van mijn zusje. Die heb ik voor haar verjaardag gemaakt. Precies op tijd af en toen was het zo mistig dat we er niet door durfden dus alsnog afbelden voor haar verjaardag. Wel erg jammer. Maar twee weken later heeft ze hem alsnog gekregen. En ze is er heel blij mee. Het was leuk om te doen. Ze heeft zelf het patroon uitgezocht, samen met mij het garen gekocht en is er nu ook super blij mee.

Hij is gebreid op naalden nummer 15 met dubbele draad.

En nu mijn eigen poncho van de kal. Maar zoals ik daar al schreef: ik ben er niet tevreden over. Ik vind hem niet mooi staan bij mezelf. En heb hem dus al in de mislukt bak gedeponeerd. Ik ben gewoon geen poncho mens. Laat ik dat nu maar accepteren. En wie weet wat voor moois ik ooit nog eens van dit garen ga maken...

overigens heb ik er wel plezier aan beleefd. Aan het breien zelf, aan het meedoen aan een kal en aan de voorpret. Dus ik heb het echt niet voor niets gedaan.

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2011 om 18:56
Ze zijn beide erg leuk en mooi!
Jammer dat je over die van je zelf niet tevreden bent!
Back to Top
kris85 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 29 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kris85 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2011 om 19:31
er mooi hoor
In een huis waar liefde woont, daar rekken de muren op.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 December 2011 om 19:55
Je bent goed vlijtig geweest. Het voordeel van breien is dat je het uit kunt halen als je het niet mooi vindt. Groetjes, Lida
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 23 Mei 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 14072
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2011 om 12:08
mooi
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Maart 2011
Status: Offline
Points: 4681
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2011 om 12:20
Wat zonde dat je niet tevreden bent! . Inderdaad misschien dan
uithalen.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2011 om 16:40
Of...naar je zus? Is het de kleur of staat een poncho je niet?
Ik zie elke keer in de winkels van die heerlijk dikgebreide vesten. Lijkt me geweldig, maar ik heb ze
gepast, ik lijk wel een beer in winterslaap ( hoop niet dat ik nu een beer beledig )
Dan ben ik blij, dat ik hem niet zelf gebreid heb.
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2008
Status: Offline
Points: 5322
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Koningsdochter Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2011 om 20:27

heb ook al even zitten denken of ik hem weg zou geven. Maar ik vind het eigenlijk niet zo leuk om iets weg te geven wat ik zelf niet leuk vind. Over die van mijn zusje was ik helemaal tevreden. En dan is het zo genieten om hem te geven.

De kleur staat me wel. Ik heb regelmatig bruin aan. Het is gewoon het hele model wat me niet aanstaat. Het is inderdaad net wat je schrijft. Sommige dingen lijken heel erg leuk maar als je ze dan aan hebt dan is het gewoon niet wat je verwachtte. En die beer die slaapt. Dus die kan je ook niet beledigd hebben. Hopen dat hij niet in het voorjaar even langs komt en alsnog jouw berichtje leest...

Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14055
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 December 2011 om 20:36

Je hebt een beeld van jezelf en sommige dingen passen daar niet in. Modern of niet. Ik voel mezelf niet prettig in truien en poncho's. Wel in vesten en omslagdoeken. Maar niet van die dikke "bruine beren"vesten.

Groetjes, Lida

Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 02 Maart 2010
Status: Offline
Points: 1803
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crea-Mo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2011 om 09:27
Zo op het plaatje ziet het er leuk uit! Balen dat deze poncho je niet bevalt. Misschien is het ook een beetje het model, hij ziet er best krap uit.
Toen ik poncho's ging breien ben ik eerst eens gaan passen in een winkel. Kijken hoe het stond. Ik heb ook mijn meetlint meegenomen  en heb opgemeten hoe groot die was. En met die maten heb ik mijn poncho's gebreid.



Back to Top
*Grietje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 20 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 717
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *Grietje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2011 om 20:02
Een poncho staat mij ook niet. Ik maak lusjes aan de zijkanten en haal daar een lint (of gebreid koord) doorheen zodat je een middel krijgt en niet het idee hebt of je een aardappelzak aan hebt.....misschien ook een idee voor jou? Ik vind hem wel erg mooi geworden!
Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet er van te genieten.
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hesterkerstgek1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2011 om 20:16

hallo clara,

ik vind hem wel mooi je poncho,en ik vind ook dat een poncho mij niet staat

je moet daar gewoon het figuur voor hebben zeg ik altijd,

vandaar dat ik voor me zelf gewoon een omslagdoek heb gehaakt voor lekker warm op de bank,hihihih

maar mijn complimenten voor je mooie werk,

gelukkig dat je zus wel blij is met haar omslagdoek,

 

GROETJES HESTER
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2011 om 20:42
Ik vind ze beiden leuk hoor. Je hebt er toch immers je best voor gedaan, jammer dat die voor jezelf dan in jouw ogen tegenvalt.

Handig van Monique om een meetlint mee te nemen en waar nodig te gebruiken. Dat valt eigenlijk onder Tips.
Groetjes, Tineke01
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.383 seconden.
Lang Yarns