Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 910111213 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2017 om 17:54
Prachtig vest Bep. Ik had het gezien, maar dan voor mijzelf. Misschien!!!!

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2017 om 21:25
Originally posted by JMB JMB wrote:

Zeker een mooi vest.

Ik ben nog steeds met mijn wit vest bezig, met alleen een kleine kabel langs de bies voor en een iets groter kabelpatroon middenvoor. Als hij af is (en ik het niet vergeet) zal ik hem laten zien.

Maar, ik heb ook een hobby erbij gekregen. Ben nl. druk met Diamond Painting. Ben nu bezig met een  drieluik:
 .
 Daarvan heb ik nu bijna twee panelen af.
Hier een stukje van wat ik af heb (ondertussen dus al bijna 2 klaar):


Verder heb ik deze twee nog besteld. Ze komen uit China, het duurt nog wel even voor ik die twee binnen heb denk ik.

https://nl.aliexpress.com/item/Rhinestone-painting-crystal-Home-Decor-DIY-Diamond-painting-The-Flying-Sorceress-5D-cross-stitch-pattern-diamond/32785772748.html?spm=2114.13010608.0.0.nWR681

https://nl.aliexpress.com/item/5D-Square-Diamond-Full-Diamond-Bird-Diamond-Embroidery-New-European-Abstract-Painting-Living-Room-Bedroom-Bed/32797898751.html?spm=2114.13010608.0.0.nWR681

De heks is voor onder onze overkapping, de vogels is voor boven de bank in de woonkamer. Waar ik dat drieluik hang dat weet ik nog niet.

Ja en dan ben ik nog in een boek aan het lezen (weinig tijd voor het huishouden dus hihi).
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2017 om 21:28
Originally posted by petraco petraco wrote:

Originally posted by JMB JMB wrote:

Zeker een mooi vest.

Ik ben nog steeds met mijn wit vest bezig, met alleen een kleine kabel langs de bies voor en een iets groter kabelpatroon middenvoor. Als hij af is (en ik het niet vergeet) zal ik hem laten zien.

Maar, ik heb ook een hobby erbij gekregen. Ben nl. druk met Diamond Painting. Ben nu bezig met een  drieluik:
 .
 Daarvan heb ik nu bijna twee panelen af.
Hier een stukje van wat ik af heb (ondertussen dus al bijna 2 klaar):


Verder heb ik deze twee nog besteld. Ze komen uit China, het duurt nog wel even voor ik die twee binnen heb denk ik.

https://nl.aliexpress.com/item/Rhinestone-painting-crystal-Home-Decor-DIY-Diamond-painting-The-Flying-Sorceress-5D-cross-stitch-pattern-diamond/32785772748.html?spm=2114.13010608.0.0.nWR681

https://nl.aliexpress.com/item/5D-Square-Diamond-Full-Diamond-Bird-Diamond-Embroidery-New-European-Abstract-Painting-Living-Room-Bedroom-Bed/32797898751.html?spm=2114.13010608.0.0.nWR681

De heks is voor onder onze overkapping, de vogels is voor boven de bank in de woonkamer. Waar ik dat drieluik hang dat weet ik nog niet.

Ja en dan ben ik nog in een boek aan het lezen (weinig tijd voor het huishouden dus hihi).
diamond painting is ook een mooie hobby onze dochter van 12 is aan de derde bezig. een hele en een opgevuld en de derde is ook weer helemaal. Nog twee onderweg. Mijn partner ook al aangestoken is nu aan de eerste begonnen. En mijn schoonmoeder is inmiddels aan de derde bezig en dat met 84 jaar. Zelf kan ik het helaas niet met mijn handen maar lijkt me een mooie ontspanning. Ben benieuwd naar eindresultaat. succes
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 01:07
nog nooit van diamond painting gehoord. Maar op youtube heb ik een filmpje ervan gevonden en het is idd diamond schittering. Ik denk dat je idd een vaste hand ervoor nodig hebt.

Die vogels zijn schoon JMB.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 07:43
Ben begonnen met wanten te maken.


Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 08:05
Hola,is dat geschilderd of zijn het pareltje ,kan hetniet zo goed zien ,lijkt me verslavend😚 he creaans ik heb ook wanten op staan voor tussen door,en al mooie winterpatronen verzameld ,de truien zijn allemaal lekker ruim ,wat heb ik toch nog veel ideeen 🤔
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 08:12
Ik vind het Diamand Painting prachtig. Ik had er nooit van gehoord maar onze kleindochter heeft het gehad voor haar verjaardag. Het is een fijnere variant dan pixelen. Het kriebelt me wel om er ook 1 te gaan maken.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 09:40
Leuk vest Bep ook van Creachick...
Denk zomaar dat die eerder af is als mijn winterjas hier...
Diamant painting ziet er fantastisch uit...
Had er nog nooit van gehoord maar volg dit ook even...
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 12:21
Ja nu heb ik het door ,dat word prachtig 👍
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 12:50
Wat een prachtig vest bep. Echt een uitdaoging lijkt me.
Leuk dat er ook een gehaakt kledingstuk voor heren is!

Dat Diamand Painting is heel fraai.
Ik vrees dat het inderdaad verslavend kan zijn.



Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 13:02
suziesfreubels ik denk niet dat het aan ons ligt dat de creaties van creachic kleiner uitvallen. Ik moest aan 25 cm komen voor het voorpand en kwam maar aan 20. Ik denk dat de ontwerpster een verkeerde lat heeft gebruikt. Dus ook ik heb heel veel plezier van het garen. Ze had al af kunnen zijn maar ik haak een rij en trek die dan terug af omdat ik vergeten was een verlengd stokske te maken. Elke 2 toeren heb ik prijs.

Maar het echte probleem van de bij ons te kleine maat is wel denk ik (heb ik juist ontdekt) dat het van origine een engels patroon is en daar gebruiken ze haaknaald 4 en dat is bij ons haaknaald 6. Dus dan zal het wel kloppen. Gelukkig heb ik nog maar een centimeter of 6 terug gehaakt. Eerst efkes proberen hoe soepel het met een 6 wordt.


een klein uurke later : vergeet wat ik hiervoor heb gezegd van die haaknaald. 'k Heb het filmke nog eens serieus en heel aandachtig bekeken
en er wordt wel duidelijk 4 mm crochet hook gezegd. Dan is er maar 1 reden en dat is dat zij veel losser haakt.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 14:18
Hahaha Bep ik ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem...
Met passen en meten komen we er ook alleen hebben wij meer steken en dus veel langer plezier van ons werk voor het klaar is...
Het maakt uiteindelijk niet uit...
Ben ook al geen maatje 36 dus dat hij groter ging worden dat had ik van te voren ook al bedacht...
Ben benieuwd naar het resultaat...
Vooral die kabels die ze erin haakt lijken mij een redelijke uitdaging...
Verlengde stokjes vergeten en dan weer een rij terug is ook niet erg handig...
Heb zelf ook al het een en ander uitgehaald...
Zit op ongeveer 25 cm nu dus nog even doorbijten dan kom ik vanzelf aan de 75cm die het moet worden...
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2017 om 22:58
Als jullie aan de Diamond painting willen (is echt Zen, heel ontspannend werk), dan adviseer ik jullie op Aliexpres te kijken. Daar zijn ze veel goedkoper dan bij de winkels in Nederland/Belgë. Enig nadeel is dat je soms wat lang moet wachten tot het wordt geleverd. En, als je iets van boven de € 20,00 koopt dan heb je kans dat je invoerrechten en btw moet betalen. Maar och dan ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 April 2017 om 09:30
Eerst maar eens zien dat het hoofdlampje dat we bestelden aan gaat komen...
Was voor ons de eerste keer dat we het van ver laten komen...
Maar het ziet er echt fantastisch uit JMB...

Zo inmiddels ook verder met mijn vest...
Heb gisteren na een opruim aanval samen met vriend lief lekker zitten haken...
Vanmorgen nog even snel voor ik moest gaan werken mijn werkje opgemeten...
En ik ben nu op 35 cm...
De vormen beginnen al te komen...het is nu al meer geworden als een rechte lap...
Nog eventjes door haken dan komt het vanzelf klaar...
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2017 om 08:33


Zo gisteren toch even snel de tijd genomen om een foto te maken van het achterpand...
Ben nu alweer iets verder want ja stilzitten kunnen we natuurlijk niet...
Maar het begint al aardig vorm te krijgen...
Ben er nog steeds heel erg blij mee...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2017 om 09:14
Ziet er goed uit .
Als je eenmaal de smaak te pakken hebt is het verslavend .
Gaat best lukken ,ben benieuwd .
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2017 om 08:37
Lijkt mij een speciale steek ,mooi gedaan🤔
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2017 om 09:17
Wat een mooie steek.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2017 om 15:49
Ben deze steek net aan het oefenen omdat ik hem ineen vest wil gebruiken. Die jas staat ook nog op mijn verlanglijstje. Creachick heeft met dubbele draad gebreid. Doe jij dat ook Suziefreubels? Het lijkt er wel op.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2017 om 16:36
Dat is een heel mooie steek.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 910111213 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns