Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 1718192021 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2017 om 14:29
Niks, juist ik heb niks meer op de naald. Ok, nog wel op een haaknaald een kralenketting die ik wou gaan haken (meer jaren plan). Maar verder niets. Het vest waar ik mee bezig was heb ik uitgehaald. Dat schoot niet op en ik wil toch iets dat ik zo even tijdens tv kijken kan maken, dat ik opzij kan leggen en dan zo weer mee verder kan. En met dat vest kon dat niet. Ik had het halverwege een naald weg gelegd en wist toen niet meer waar ik gebleven was. Dus, ik ga maar op zoek naar een simpel maar toch leuk vest. Moeilijk te vinden, ben niet snel tevreden zucht.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2017 om 15:00
Dat moet toch zalig zijn niets op de naald ,niets dat half af is .....amai ik heb nog veel naalden vol😚
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2017 om 15:53
Ik heb veel te veel tegelijk op het moment. Een grote aap voor kleinzoon. Een vest van uitgehaald garen, maar eigenlijk bevalt het mij niet. Een pauw van een Cal op FB. Een pop die voor tussendoor bedoeld was maar niet af wil komen. Een vestje geknipt om te naaien. En dan nog de vraag of ik een boekenlegger met een beestenkop wil haken. Bovendien ligt een plan klaar voor een heel pak voor onze gouden bruiloft.
Dus als ik hier niet veel kom, weten jullie waarom!!!!!
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2017 om 16:02
De gulden middenweg...

Ik mag van mezelf van verschillende handwerksoorten EEN ding tegelijk doen. Dus nu heb ik een breiwerk (grijze trui) en een naaiwerk (blauwe bloes) onder handen. Tussentijds nog een kleedje geweven en er ligt nog een borduurklus waar met horten en stoten aan gewerkt wordt.

Niks op de naald zou wel erg kaal zijn, denk ik.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juli 2017 om 17:50
Ik ben met een gebreide Barbiejurk bezig, ik begon met mijn eigen patroon, dat bij Patronen staat, maar ik ben al aan het afwijken. Rechte ribbels in plaats van tricotsteek en bij de taille wil ik steken laten vallen voor een kantachtig effect.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2017 om 16:53
Och heb alweer wat op de haaknaald, de omslagdoek Edlothia (staat op Ravelry en op de fb groep  Annyone's shawls groep.

Ik vind het een prachtig patroon, het mooist met verloopgaren denk ik, maar ik heb nog zoveel bollen coton3 in hardrose liggen, ga m daarvan maken want ik kan voor dat garen geen patroon voor een vest, naar mijn zin, vinden.

Die Annyone's shawls groep is de moeite waard om lid van te worden, daar hebben ze zoveel prachtige patronen van omslagdoeken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juli 2017 om 18:40
Ik heb ook helemaal niks op de naald .
Zojuist de laatste koordjes gedraaid voor de babysokjes.
Heb even geen zin een nieuw paar op de pennen te zetten .

Ga denk ik maar even kousen stoppen of een boek lezen ,kan nog wel even buiten .
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2017 om 00:28
Ben al 1,5 jaar met een voorjaarskrans bezig, een ah-tas aan het omhaken en nu met een haan begonnen, haan moet eigenlijk eerst af.  
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2017 om 14:03
omajan, nog tijd genoeg voor die voorjaarskrans. De seizoenen wisselen hier toch van de ene dag op de andere en passeren elk wel een viertal keer in willekeurige volgorde per jaar.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2017 om 21:25
A ha, de AH-tas, waar kennen we die nog van 😁. Kwam van het weekend toevallig bij de xenos waar ze linnen schoudertasjes met rits hadden, ideaal om te omhaken. Toevallig in mijn boodschappenmand terechtgekomen, heb toevallig nog perfect dun katoen van de kruidvat met heel veel kleurtjes die daar perfect omheen zou kunnen. Ik heb de schampere opmerkingen van de huisband over andere projecten perfect kunnen negeren.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2017 om 23:50


hoe ouder we worden hoe selectiever doof we worden.
De 'katoen met heel veel kleurtjes die daar perfect omheen zou kunnen' missen dan toch denk ik toevallig het perfecte accentje.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2017 om 18:37
Oei....🙄
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2017 om 18:40
dat wordt winkelen !!!!!!!!!!!!!!!
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2017 om 18:52
mijn naalden hebben even rust gehad , maar rust roest .

Dochterlief gaat met vakantie en ze gaf mij een tas met bolletjes mee , misschien kun je hier nog wat sokjes van breien ,als je zin hebt hoor .
Ik heb eens gekeken ik denk dat ik er wel 20 paar sokjes van kan breien ,ze gaan 3 weken op vakantie dus iedere dag een paar .
Dan komt ook de hond nog dat kost ook wandeltijd .
Ik hoef me dus niet te vervelen de komende weken
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2017 om 19:16
Succes met het breien van 20 paar sokjes... Welke maat? Het is niet niks!
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2017 om 19:44
Haha 20 sokjes, succes!

Ik ben een trui begonnen met ajourpatroon. Ben heel benieuwd.
Verder nog jurk die af moet worden gemaakt en ik ben ideeën aan het opdoen voor een deken :) 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2017 om 18:55
Nee veertig sokjes, pfrr hahaha - vroeg opstaan
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2017 om 00:07
ik heb juist 2 lange vesten en een trui voor de 3 kleinkinderen eraf laten glijden. Allemaal van hetzelfde garen. Wel met naald 14. Dus was redelijk vlug gedaan eens ge die breinaalden hebt kunnen temmen.

Nu staat er iets zwarts met glitters op de naald. Weet nog niet echt wat het gaat worden, een trui of een golfke, maar dat geeft nog niet want ik brei toch altijd eerst het rugpand.

En op de haaknaald staat er een orchidee (moet morgen eerst nog lichte ijzerdraad halen, want waar ik degene die ik heb, heb gelegd weet ik dus niet meer)
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2017 om 09:50
Ben in de vakantie met ons lange weekend naar Duitsland natuurlijk weer gehaakt in de auto...
Dit keer een aapje van Kristel Droog...
Vind altijd lekker om in de auto te haken verstand op 0 en gaan...
Dat betekend dat ik na verloop van tijd alleen maar projecten heb liggen die alleen nog in elkaar moeten worden gezet...
En jullie nog aan iets nieuws begonnen...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2017 om 10:12
Nog steeds bezig met een grijze trui van Noorse wol. Alle panden heb ik nu af tot aan de armsgaten. Nu moet ik gaan bepalen met welke kleuren ik de grijze wol ga aanvullen.   
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1718192021 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.454 seconden.
Lang Yarns