Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 1920212223 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 September 2017 om 23:41
De tijd snelt voort,Ruzie.
Ik had geen idee dat het zó dichtbij is genaderd.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2017 om 08:05
Ik heb twee diagonaal gebreide dassen af en ben nu met een driehoekige granny stripes stola van bruine Fenna bezig, allemaal voor burendag.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2017 om 10:27
Vanochtend ben ik begonnen aan klompsokken. Dikke wol die je normaal op pen 5 zou breien, gebruik ik nu op pen 3. Ik brei ze ietsje ruimer zodat er een dun gekochte sok onder gedragen kan worden. Ik hou niet van gekriebel, vandaar de extra dunne ondersok.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2017 om 13:34
Lao-tse de tijd gaat zo hard...
Je begint met plannen en voor je het weet is het zover...
Nog de laatste loodjes en dan is het zover...
Gisteren de jurk nog een keer gepast en die zit nog steeds als gegoten...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2017 om 14:26
Je zou er niet aan moeten denken dat de jurk ineens niet meer zou passen op het laatste moment. Dus... niet teveel afvallen, hoor.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2017 om 22:07
worden die sokken dan niet te stijf Kamilla? Ik stel me dus voor dat ge die in de klomp steekt en dat die zo open blijft staan en ge er direkt inkunt.

Ik heb het boekje gegoegeld Lao-tse, ziet er een plezant uit. Beestjes haken en kleren breien. Ben benieuwd naar Brammetje.


Ik heb al iets van de naald maar het moet nog gepast worden, want ik denk dat ik het ietskes langer moet maken en dan nog knopen aanzetten.
En de orchideebloemen en blaren zijn ook af en wachten op het in elkaar knutselen en diamantjes opplakken.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 September 2017 om 22:51
Precies Bep, die sokken kunnen bijna zelf wandelen. Ik heb houten klompen van het merk VV. Een goeie kwaliteit voetbed, alleen is de kap daarvan erg hoog. Deze dikte van wol vult dat heel mooi op. Ik verwacht dat de eerste morgen al af is. Een paar jaar terug heb ik 3 paar van zulk soort sokken gebreid, vandaar dat ik weet dat het heel fijn draagt.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 September 2017 om 09:44
Ik heb een omslagdoek (patroon heet 'Lost in time') op de haaknaald. Had hem af volgens het patroon maar vond hem zo veel te klein dus nog maar een keer hetzelfde aantal garen erbij gekocht.

Stom stom, was ik vergeten dat de toeren wel steeds langer worden en je dus per toer ook steeds meer garen nodig hebt. Nu heb ik al een paar keer een toer moeten uithalen omdat ik niet genoeg garen had tot het eind van die toer. Soms ging het om maar een klein stukje.

Maar, denk dat ik het nu zo heb uitgevogeld met de kleuren (hij bestaat dus uit meerdere kleuren) dat ik genoeg moet hebben. Alleen moet de rand ook en het is nog afwachten of ik daar wel genoeg voor heb. Eigenlijk wil ik er geen garen meer bij bestellen.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2017 om 13:05
Gisteren zei mijn collega tegen me het wordt al kouder buiten...
Is je winterjas nou al af...ik euhhmmm nee nog niet...
Hij ligt nog te wachten op het afmaken van de mouw en een kraag...
Nou mouw 2 is gisteren avond dan ook maar gelijk afgemaakt...
Nu de kraag nog...Het einde is in zicht...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 September 2017 om 18:02
Bijna op de naald... een trui voor mijn man die in november jarig is. Daar is nog ruim de tijd voor, maar het moet wel stiekem vanwege de verrassing. Vanmiddag heb ik alle nieuwe (!) wolrestanten die op pen 5 gebreid kunnen worden, bij elkaar gezocht. Sommige worden met 2 draden samengesteld om de juiste dikte te krijgen. Hij houdt nogal van kleur dus het wordt een bonte feesttrui.   
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2017 om 08:49
Oh dat is nog eventjes...
Al moet ik wel zeggen als er een datum voor staat de tijd ook altijd zo voorbij is...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2017 om 11:48
Als het niet lukt met de datum, kun je een tegoedbon voor een trui of ander kledingstuk geven. Met een dikke zoen als warmhoudertje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2017 om 13:20
Breien met deadline is niet echt favoriet, vandaar dat ik er vroeg mee begonnen ben. Vanaf vanochtend staat de trui dus officieel "op de naald". Het zal niet het enige cadeautje zijn dat hij krijgt. Dus als het echt niet lukt voor november, komt er na 5 weken nog een mogelijkheid om het onder de boom te leggen. Met de zoen als warmhoudertje zal het ook wel goed komen.   
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 September 2017 om 14:51
Kijk eens aan die man van jou mag zich gelukkig prijzen...
En inmiddels op de naald dus die vordering nemen ze je niet meer af...
En iedere dag een beetje dan is het toch op tijd klaar...
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2017 om 08:57
Mijn omslagdoek is van de naald. Ben toch maar na een patroondeel extra gestopt. Och hij is groot genoeg zo.

Nu aan het zoeken naar iets anders om te maken. Heb patronen zat maar wil dan net weer wat anders doen. Heb een mooi vest gezien bij de Hobbydoos, maar ten eerste heb ik eigenlijk al zat vesten en ten tweede is hij van het originele garen wel duur, rond de 70 euro. Maar ik vraag mee af of hij van een ander garen ook wel zo mooi zal worden.

Of ik ga al gemaakte vesten die ik nooit heb gedragen uithalen en over doen (bij mij zijn de mouwen altijd veel te wijd, kan ik dat aanpassen).
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 September 2017 om 09:39
Op dit moment ligt er een zomertop waarvan het voor en achterpand klaar is maar omdat ik behoorlijk last van mijn schouder heb, heb ik mezelf dus een verbod opgelegd. De top kan volgend jaar ook nog gereed gemaakt worden. Schouder is veel belangrijker!
Back to Top
Juul View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 November 2015
Locatie: tricht
Status: Offline
Points: 713
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2017 om 10:56
Ik ben met een sprei bezig voor mijn jongste dochter. Gaat in etappes heb wat last van het in elkaar zitten tijdens het haken.
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 September 2017 om 12:39
Ik heb een granny stripes stola op de haaknaald staan, de laatste toeren nemen de meeste tijd in beslag. In bruinbeige Fenna. Toevallig vond ik in de kringloop zo'n ouderwetse haar-opsteek-speld met een pen, die erdoor gestoken wordt, in de zelfde kleur. IK zal hem showen op burendag in het soosgebouw en daarna aan een vriendin geven, die met haar gezondheid sukkelt. Een arm om haar schouder. En dan ga ik verder met de Barbie familie, knopen aanzetten en nog een paar avondgewaden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2017 om 12:11

Bezig met het tweede olifantje voor een wagenspanner!
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2017 om 17:19
Ik heb rode sokjes opstaan voor een nichtje die bij de chiro is
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 1920212223 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns