Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 2425262728 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2017 om 19:00
Het is echt wonderschoon - de kleuren onderling ook, heel mooi.
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Oktober 2017 om 08:35
Ja gerstekorrel lijkt me ook mooi er omheen en evt. ertussen. Wie weet begin ik helemaal opnieuw en maak ik er de gerstekorrel tussen. Of toch blaadjes, ik ben er nog niet helemaal uit. 
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2017 om 09:59
Ik heb nog steeds de deken op de naalden. Nu een heel lange lap. Eerst had ik besloten alle lappen gelijk aan elkaar te breien en ze dan elk wat breder te maken. Dat ging lekker ik had al bijna weer over de hele breedte 1 patroon af. Maar toen zag ik een fout, dus ging het uithalen. En toen, helaas zag ik toen een fout vanaf het begin helemaal naar boven. Als je kleuren naast elkaar doet, dan moet je bij elke toer een omslag met de draden maken, bleken die aan de voorkant te zitten en dat vond ik niet mooi. Dus alles weer uitgehaald.

En nu brei ik dan toch maar tussen elk lapje een strookje met blaadjes, dat gaat tot nu toe goed, gelukkig. En boven die rijen maak ik dan ook weer een strook met blaadjes, was resulteert in heel lange toeren. maar och het is een hobby en geen aangenomen werk.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2017 om 10:51
Maandag het "rampen breiwerk "van mijn dochter weer ingeleverd.

het heeft wat tijd gekost en heeft diverse keren onder een stapel boeken tussen vochtige handdoeken gelegen ,maar het is gelukt .

Ben nog steeds op zoek naar een patroon voor een kussen van Royaal ,wat ik kan breien op de breisoos . Er moet dus bij geklept kunnen worden ,anders wordt het teveel uithalen .
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2017 om 13:43
Ik ben bezig met de kerstvrouw van Peggy Sew ( Cal) Woensdag alweer het laatste deel
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2017 om 14:14
Ik ben eindelijk aan de kerstvrouw van Peggy Sew begonnen.Ze schiet al aardig op. Misschien heb ik haar tegelijk met de anderen af.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2017 om 15:16
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Ik ben eindelijk aan de kerstvrouw van Peggy Sew begonnen.Ze schiet al aardig op. Misschien heb ik haar tegelijk met de anderen af.

Leuk! heb je het nekje al. Mijne heeft een wiebelnek. Liep ook lang achter, maar loop nu opzich weer bij, maar heb week vier nog niet af.
Mijne  heeft al een vast plekje verworven bij mijn man op de bank. Zo leuk om te zien dat hij iedere week leuker wordt.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2017 om 15:25
Als ze nog open is, kun je misschien een plastic flessenhals gebruiken voor de wiebelnek.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2017 om 15:39
Ik steek een pappilot in het lijf en hoofd. Zit heel stevig en je kunt het zelfs buigen als je wil.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2017 om 16:22
voor een stevige nek heb ik een tip

als je aangekomen bent bij de nek 
dan eerst een toer halve vasten in de achterste lus 
en dan de volgende toer haken in de achterste lus 
je krijgt dan een stevige nek 

ik heb een patroon waarin dat stond en die blijft mooi staan
heb het daarna toegepast in een pop die ik ging haken 
en ook bij deze pop is de nek stevig
ik vind het een geweldige oplossing

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2017 om 17:36
Zo ziet het er uit met een papillot er in.
De rest komt in het hoofd.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2017 om 18:25
Bedankt voor de foto en tips! Zal morgen eens kijken of ik er nog wat aan kan doen. Alleen die van mij zit al dicht. Dus misschien maar zo laten en de tips mee nemen naar een volgende pop. Ik kijk even.


Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2017 om 18:42
De nek van mijn kerstvrouw blijft goed staan. Misschien dat ik strakker opvul
Back to Top
*kathy* View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2050
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer *kathy* Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2017 om 18:55
Originally posted by Geerlig Geerlig wrote:

De nek van mijn kerstvrouw blijft goed staan. Misschien dat ik strakker opvul

Of ik heb iets verkeerd gedaan, want begreep die laatste toer van de nek niet zo
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2017 om 19:02
Originally posted by *kathy* *kathy* wrote:

Bedankt voor de foto en tips! Zal morgen eens kijken of ik er nog wat aan kan doen. Alleen die van mij zit al dicht. Dus misschien maar zo laten en de tips mee nemen naar een volgende pop. Ik kijk even.


Gewoon loshalen en opnieuw doen. Je kunt er ook electriciteit draad in stoppen hoef je de opening niet zo groot te maken, dat doe ik nl in de benen. Moet toch eens naar die laatste toer van de nek gaan kijken, mij is daar niets bijzonders opgevallen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 November 2017 om 19:04
Originally posted by Geerlig Geerlig wrote:

De nek van mijn kerstvrouw blijft goed staan. Misschien dat ik strakker opvul
Ik kan opvullen wat ik wil. Als er haar of muts opzit vallen al mijn hoofden om. Ben begonnen met er een stokje in te stoppen. Dat brak een keer. Toen electriciteit draad en nu dus een papillot. Dat bevalt tot nu toe het beste.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2017 om 08:10
IK denk dat deze tips ook thuis horen in de Rubriek Tips en Trucs, dat is daar meer op zijn plaats, dan een foto van een haaksel, waarvan het patroon en de beschrijving onvindbaar zijn. Hier hebben alle haaksters wat aan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2017 om 08:41
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

IK denk dat deze tips ook thuis horen in de Rubriek Tips en Trucs, dat is daar meer op zijn plaats, dan een foto van een haaksel, waarvan het patroon en de beschrijving onvindbaar zijn. Hier hebben alle haaksters wat aan.

ik heb die van mij ik tips en trucs neergezet
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2017 om 09:24
Kijk eens aan wat een bezigheden toch weer...
Ik moet nog eventjes foto's maken want ik loop weer eens achter de feiten aan...
Poes is af...Aapje moet nog in elkaar...Heb ook al een portemonneetje afgemaakt...
Ben inmiddels begonnen aan een draak op bestelling...
Kreeg van het weekend het bericht dat deze als kerst cadeautje wordt weggegeven...
Hmmm...als ze me dat nou bij bestellen vertellen dan weet ik hoeveel tijd ik heb...
Ach ja het hoofd is al gehaakt en het lijf ook...
Ben nu bezig aan de staart dus het vlot gelukkig snel...
De poes en het portemonneetje houden jullie nog eventjes van me te goed en zullen binnenkort bij mijn creaties neergezet worden...
Oh ja en het was vanmorgen al heel koud dus denk dat het hoog tijd wordt om mijn winterjas ook af te maken...
Moet alleen de kraag nog en dan in elkaar zetten...
Brrr...vanmorgen wenste ik terwijl er mensen in de straat de ruiten aan het krabben waren dat hij al af was...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2017 om 11:07
Tsjonge Suziefreubels, wat een ijver! Foto's maken het altijd leuk hier op het forum.

De trui van mijn man is op een heel klein oortje na gevild. Een kiekje volgt waarschijnlijk morgen.

Vanmiddag ga ik naar de haak- & breiclub en begin ik aan een kruikenzak. Ja, die gebruik ik nog altijd. Restjes katoen; wit, citroengeel en gevlamde aubergine. Samen met drie draden gebreid op pen 3.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 2425262728 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.938 seconden.
Lang Yarns