Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Over de Care Bags

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Over de Care Bags
    Posted: 13 April 2017 om 11:22

Ik heb het stuk over die mevrouw opgezocht die Care Bags maakt voor drains.

En vond het ook een mooi stuk en wil daar ook aan gaan meedoen.
Ze doet het nu nog alleen voor het ziekenhuis waar zij heeft gelegen, maar wil dit gaan uitbreiden. 
Maar haar Facebook stroomt vol met mensen die ook willen helpen.

Dit is de Facebook site van Care Bag.

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 13:26
zoooooooo kinderachtig van de telegraaf. Angry

als ik de link aanklik krijg ik dit:

Beste lezer,

U gebruikt een adblocker of andere software die ervoor zorgt dat u geen advertenties ziet op Telegraaf.nl. Dit vinden wij jammer, want onze site is mede dankzij de inkomsten van deze advertenties gratis toegankelijk.Wilt u een uitzondering maken voor Telegraaf.nl, kijk dan hieronder voor de mogelijkheden.

Met vriendelijke groet,

Paul Jansen

Hoofdredacteur De Telegraaf

Met een boel verwijzingen hoe ik de adblokker uit kan zetten.

Maar ik kan dus niet bij het artikel komen.


Ben best wel boos dat ze pressie gebruiken om toch maar hun advertenties te lezen.

Thumbs Down


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 14:19
bij mij opent die gewoon, en ik krijg geen reclame.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 14:23
Creaans wat een goed bericht van jou zo...
Had het ook gelezen en vind het ook echt een goed doel...
Ga eens kijken wie weet kunnen we hier wel mensen enthousiast maken om ook mee te doen...
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 21:08
Dit is het stuk wat in de krant stond.

Ineke Gallé Govers zit zelf midden in een borstkankerbehandeling.


10 APR 2017 van onze correspondent
SINT-MICHIELSGESTEL - Iets goeds doen voor anderen terwijl je zelf midden in een borstkankerbehandeling zit. Ineke Gallé-Rovers uit Sint-Michielsgestel is er een levend voorbeeld van. Ze haakt zich een slag in de rondte om met kleurrijke ’Care Bags’-mede-kankerpatiënten een hart onder de riem te steken.

    Aan den lijve ondervond de 54-jarige Brabantse in 2013 hoe het is om vlak na de ingreep, waarbij artsen een tumor verwijderden, door de gangen van het Jeroen Bosch Ziekenhuis te slenteren. „Na de operatie is de wond met een drain verbonden aan een zak waarin wondvocht en andere lichaamsstoffen worden opgevangen. Als je dan even uit de kamer wilt, draag je die met je mee. Bij het drinken van een kop koffie in het restaurant trok die zak de aandacht van anderen. Ik voelde me bekeken en daardoor zeer ongemakkelijk.”

    Ondanks dat artsen vorig jaar wederom een tumor bij de Brabantse constateerden, probeerde Gallé-Rovers de positiviteit zelve te blijven. „Toen ik het ziekenhuis inliep, dacht ik: ’oh nee, niet weer die drain en die zak’.” Haar man Geertjan bedacht daar een oplossing voor. Als fervent haakster fabriceerde de vijftiger eerder al een tasje waar ze haar drinkflesjes in stopte. ’Die kun je nu ook gebruiken voor je drainzak’, hield hij haar voor.

    Een idee was geboren. In samenwerking met het Jeroen Bosch Ziekenhuis haakte ze sinds januari een zeventigtal tasjes, die ze ’care bags’ is gaan noemen. „Ik geef die gratis aan het ziekenhuis. Daar worden ze weer verspreid onder andere patiënten”, vertelt Gallé-Rovers.

    De reacties zijn positief. De fleurige, wollen tasjes vinden gretig aftrek. Berichtjes van andere patiënten stromen binnen via haar facebookpagina Care Bags. „Een vrouw weigerde eerst van de afdeling af te komen. Door de care bag was dat geen belemmering meer.”

    De tasjes vormen niet alleen voor mede-kankerpatiënten een steuntje in de rug; het haken ervan is voor de initiatiefneemster zelf een welkome afleiding, voor als ze zich slecht voelt of geen fut heeft om dingen te doen. „Dan voel ik me weer een stuk beter. Zo sla ik twee vliegen in een klap.”

    Gallé-Rovers is vastberaden dit project ook voort te zetten als ze zelf van de chemokuren –maandag start haar derde – af is. „Nu voorzie ik alleen het Jeroen Bosch, maar eigenlijk wil ik aan veel meer ziekenhuizen leveren. Het enige dat we nodig hebben zijn hakers en wol. Heel veel wol.”

    Back to Top
    nldutchy View Drop Down
    Hobbyguru
    Hobbyguru
    Avatar

    Lid sinds: 29 Juni 2010
    Locatie: Netherlands
    Status: Offline
    Points: 3778
    Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2017 om 21:17
    Leuk om het ook hier te zien, ik kreeg van de week van een vriend uit brabant het krantenartikel..heerlijk om iets heftigs om te zetten in iets moois ...
    Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
    http://krealene.wordpress.com

    Marlene aka nldutchy
    Back to Top
     Reageer Reageer

    Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

    Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
    Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

    Deze pagina werd gegenereerd in 2.578 seconden.
    Lang Yarns