Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patricia patroo n

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lotjerobin View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 30 November 2013
Locatie: Maarssen
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lotjerobin Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patricia patroo n
    Posted: 30 November 2013 om 18:36

Geachte heer/mevrouw,

In breiblad “Patricia” nr.72 staat op blz. 11 beschrijving patroon “model 17 – mantel met kabelpatroon”.
In de beschrijving van het patroon staat voor het rugpand:

Rugpand:  …. Begin daarbij na de kantsteek bij pijl A. brei de HH (herhaling) 4 (5) x en eindig met een kantsteek.

Zet na 69 (67) – moet dat niet omgedraaid zijn? 67 (69)? cm tot. hoogte (meet hangend) voor de aangebreide mouwen aan beide kanten ….. enz. enz.   

Wat mij nu niet duidelijk is: Waarom wordt er aangegeven dat je de HH 5x moet herhalen, terwijl je pas bij de totale lengte van 67, 69?  iets anders moet doen.

Kunt u mij daar duidelijkheid over geven, want ik denk dat ik iets niet snap.

Bij voorbaat dank.

Femmie Blommendaal

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2013 om 19:39
Er was eerder ook zo'n vraag. Het kan zijn dat het armsgat voor de grote maten meer hoogte heeft en dus eerder begint. Is er geen tekening bij het patroon? Dan zie je hoe het zit met de centimeters.

HH betekent de steken van het patroon, je moet dat patroon 5 x breien tussen de kantsteken, dat wordt in het breischema aangegeven. En op ...hoogte zet je dan voor de mouwen steken erbij op. Misschien staat er in de beschrijving in wat voor patroon je de mouwen breit?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lotjerobin View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 30 November 2013
Locatie: Maarssen
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lotjerobin Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2013 om 20:39
Dank voor uw beericht. Wat de hoogte betreft, snap ik het denk ik wel. Wat ik nog steeds niet snap is waarom ze aangeven dat je bv. 5x het patroon moet herhalen (en dat is bij lange na niet de 67 of 69 cm.) terwijl je bij de hoogte van 67 of 69 cm. pas iets moet gaan wijzigen. Ik vind dat erg verwarrend.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 November 2013 om 22:33
Moet je het patroon niet 5x achterelkaar herhalen . ??
Dus op 1 pen ???
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2013 om 10:00
Dat probeerde ik uit te leggen, je breit het patroon uit de teltekening dat tussen de HH staat en dat doe je net zolang tot je bij de armsgaten bent. Niet dat ik die Patricia er bij heb, maar zo gaat het toch altijd? Het wordt te veel en te verwarrend om het hele patroon uit te schrijven, dus ze geven een klein stukje in de breedte en in de hoogte en dat staat tussen HH. Je herhaalt dus in de breedte over de naald die je breit en je breit de centimeters die nodig zijn tot de armsgaten.




Als je het echt niet snapt, neem dan het blad mee naar een breiwinkel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2013 om 11:25
ja lotje we zijn hier allemaal geachte mevrouwen en meneren!
leuk dat iemand eens beleefd iets vraagt ipv zomaar neer te kwakken.
maar lotje wij zijn niet van hobbydoos zelf hoor!
gewoon een stel handwerk fanaten bij elkaar!
kijk deze site lekker op je gemak ff door, stel je voor en onder creaties zie je heel veel leuke dingen voorbij komen gemaakt door ons.
Back to Top
lotjerobin View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 30 November 2013
Locatie: Maarssen
Status: Offline
Points: 21
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lotjerobin Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2013 om 14:19
Hallo Machtelt,
 
Ik heb het nu echt begrepen. Ik dacht in de verkeerde richting. Ik nam aan dat ik ook in de lengte het patroon 5x moest herhalen. Dus niet alleen op de pen. Zo zie je maar hoe je eigen interpretatie je op het verleerde been kan zetten en hoe fijn het is dat je je probleem Smile aan een forum kan voorleggen.
Heel erg bedankt.
Vriendelijke groet,
LotjeRobin
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2013 om 20:39
Fijn dat het nu goed gaat, ik had al gezocht, maar ik had alleen heel oude en nummer 80. Ik kijk eigenlijk nooit, maar misschien staat er ergens in het blad uitleg.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns